Οδηγούμε τη νέα Mercedes E-Class Coupe

11 Μαρ 2017

Οδηγούμε τη νέα Mercedes E-Class Coupe

Μετά την παρουσίαση της νέας γενιάς της Mercedes E-Class, η επόμενη και πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή της είναι αυτή με το κουπέ αμάξωμα, την οποία και οδηγήσαμε στους δρόμους της Ισπανίας.

Η Mercedes έχει και αυτή τη δική της παράδοση στα κουπέ αμαξώματα, είτε πρόκειται για την W114 του 1968, είτε για τις δίθυρες εκδόσεις των σειρών C και E στο παρελθόν. Με την παρουσίαση της νεότερης γενιάς της E-Class, η κουπέ εκδοχή της ήταν και η πλέον αναμενόμενη, αφού παραδοσιακά η σχεδίαση της ήταν ένα στοιχείο που τη διαφοροποιούσε, συνδυαζόμενη πάντα με την αίγλη της γερμανικής εταιρίας. Στη Βαρκελώνη, λοιπόν, όπου και την αντικρίσαμε για πρώτη φορά με “σάρκα και οστά” άμεσα διαπιστώσαμε ότι η αισθητική της θα αποτελέσει ένα από τα ισχυρά ατού της. Ακολουθώντας τη βασική φιλοσοφία της νεότερης ιστορίας του σχεδιαστικού τμήματος της Mercedes, οι ομοιότητες με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς είναι εμφανή. Όμως, οι Γερμανοί τεχνικοί εκμεταλλευόμενοι τη νέα πλατφόρμα αύξησαν σημαντικά τις διαστάσεις της σε σχέση με την προγενέστερη γενιά, γεγονός που την διαφοροποιεί σημαντικά σε αισθητική, αλλά και εσωτερικούς χώρους. Συγκεκριμένα, το αμάξωμα είναι κατά 123 χλστ. μακρύτερο και 74 χλστ. πιο φαρδύ, αλλά και 33 χλστ. πιο ψηλό, την ώρα που μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο! Αυτό, έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν οι χώροι για τα πόδια, αλλά και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, γεγονός που την καθιστά ένα άνετο 2+2 κουπέ. Στην πράξη, η διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι δεδομένη, την ώρα που οι χυτές γραμμές του αμαξώματος κρύβουν πετυχημένα τις αυξημένες διαστάσεις του. Μάλιστα, όμορφη λεπτομέρεια είναι η απουσία της μεσαίας κολόνας στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού, που δημιουργεί διαφορετική αίσθηση όταν οδηγείς με τα εμπρός και πίσω παράθυρα ανοικτά.

Η νέα E-Class Coupe θα εφοδιάζεται με έναν πετρελαιοκινητήρα και τρεις κινητήρες βενζίνης. Τον πρώτο θα τον συναντήσουμε στην Ε220d και έχει χωρητικότητα 1.950 κ.εκ., και απόδοση 194 ίππων, αλλά και 400 Nm ροπής! Όσον αφορά τους βενζινοκινητήρες, θα υφίστανται δύο δίλιτροι με απόδοση 194 και 245 ίππων αντίστοιχα, ενώ η κορωνίδα της σειράς θα είναι η Ε400 με τον τρίλιτρο εξακύλινδρο των 333 ίππων. Σημειώστε, πως όλες οι παραπάνω εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες και στη χώρα μας.

Όσο εντυπωσιακή είναι η σχεδίαση της Ε-Class, άλλο τόσο εξαιρετικό είναι το εσωτερικό της κουπέ Mercedes. Η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, ενώ το ίδιο ισχύει για την εργονομία και το γενικότερο φινίρισμα. Η πολυτέλεια είναι κορυφαία, διαθέτοντας φυσικά όλα τα στοιχεία που γνωρίσαμε και στην σεντάν έκδοση της E-Class. Η... “ενιαία” οθόνη υψηλής ευκρίνειας, που αντικαθιστά τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων, μαζί με αυτή που αφορά τις λειτουργίες του στερεοφωνικού, του συστήματος πλοήγησης και άλλων, κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα. Την ίδια ώρα, τα εξαιρετικά καθίσματα προσφέρουν άνεση και ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Ο αέρας πολυτέλειας που αποπνέει γενικότερα, είναι εφάμιλλος με ένα μοντέλο της κατηγορίας, και φυσικά της Mercedes.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στη Βαρκελώνη, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τις Ε300 και Ε400, με τους βενζινοκινητήρες απόδοσης 245 ίππων και 333 ίππων. Ο πρώτος, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο και... τα βρίσκει σκούρα με το αμάξωμα των σχεδόν 1.700 κιλών. Οι επιδόσεις σύμφωνα με το εργοστάσιο (6,4 δλ. για το 0-100) είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές, αλλά στην πράξη δεν διακρίνεις αντίστοιχα εκρηκτικό χαρακτήρα. Η λειτουργία του είναι γεμάτη σε όλο το εύρος στροφών, με το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων να παίζει το ρόλο του σε αυτό, αν και σε πλήρη επιτάχυνση ο θόρυβος στην καμπίνα των επιβατών είναι σχετικά υψηλός. Αντίθετα, καλύτερη είναι η εικόνα με τον τρίλιτρο των 333 ίππων, αφού οι επιδόσεις είναι πολύ καλές (5,3 0-100) ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα αμάξωμα της τάξεως των 1.850 κιλών. Ο εκρηκτικός χαρακτήρας και εδώ απουσιάζει, αλλά ο τρόπος και ο ρυθμός που η Ε400 επιταχύνει είναι σαφώς καλύτερος. Πάντως, τόσο στην Ε300 όσο και την Ε400, η ροπή είναι θηριώδης, με την απόκριση στο γκάζι από τις πολύ χαμηλές στροφές να είναι αντίστοιχη με τις προδιαγραφές των κινητήρων.

Στο δρόμο από τη Βαρκελώνη προς την Girona, διαπιστώνεις ότι η E-Class βρίσκεται στο στοιχείο της όσο κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο. Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση είναι παροιμιώδης, με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι μέσα σε μία... “κάψουλα” ταξιδεύοντας μακριά από ότι και αν συμβαίνει γύρω σου. Τα επίπεδα θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλά, και ουσιαστικά σε αυτού του είδους τις διαδρομές ξεδιπλώνει τον GT χαρακτήρα της. Όταν βρεθείς στο βουνό και τη θέση της ευθείας πάρουν οι στροφές, δεν απογοητεύεσαι από τις αντιδράσεις του αμαξώματος. Με το πρόγραμμα Sport+, όπου η ανάρτηση, η απόκριση του κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο προσφέρουν τα πλέον σπορτίφ χαρακτηριστικά τους, η E-Class σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα και με ασφάλεια. Δεν είναι το οδηγοκεντρικό κουπέ που θα σε ενθουσιάσει και θα σε ωθήσει να κινηθείς γρήγορα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα εκτεθείς από τις αντιδράσεις της. Με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, στην καλή ισπανική άσφαλτο απλά σημαδεύεις και περνάς τη στροφή περιμένοντας την επόμενη. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, και ουσιαστικά μόνο στις διαδοχικές στροφές που έχουν σαν αποτέλεσμα τη μεταφορά βάρους διαπιστώνεις το μέγεθος και τα... παραπάνω κιλά της.

Αλλά, στις συγκεκριμένες εκδόσεις (μέχρι την παρουσίαση της εκδοχής με τα χαρακτηριστικά AMG) η E-Class είναι ένα GT με δυνατότητες κάλυψης αποστάσεων σε μικρό χρονικό διάστημα και απαράμιλλη άνεση. Η σχεδίαση της, σε συνδυασμό με τους αυξημένους χωρους τη διαφοροποιούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, την ώρα που η πολυτέλεια είναι αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από τη γερμανική εταιρία. Η μικρή Ε220d θα ξεκινάει από τα 64.641 ευρώ, ενώ η Ε200 από τα 64.777. Η Ε300 με αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 75.577 ευρώ, ενώ η κορυφαία Ε400 4Matic ξεκινάει από τα 94.858 ευρώ._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες: