20 Φεβ 2017

Οδηγούμε την Porsche Macan 

Δοκιμάζουμε το μεσαίο SUV της Porsche με το 2λιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα.

Την καλή με τον 3 λίτρο diesel τη δοκιμάσαμε πριν αρκετούς μήνες. Τι θα πει, "αν μας άρεσε"; Υπερυψωμένη Cayman με στοιχεία 911 σχολιάσαμε. "Καθαρόαιμη Πόρσε" το αντικειμενικό σχόλιο. Τη δίλιτρη, την οδηγήσαμε πρόσφατα και ήταν η "πρώτη" μας με την downsized εκδοχή της, εμπειρία ανάλογη με της επίσης 2λιτρης 718, η οποία χωρίς αμφιβολία αποτελεί μακράν το καλύτερο Spider της αγοράς. 

Περιττό μάλιστα το σχόλιο αφού συγκρίσεις δεν χωρούν όταν καταγράφεις τα αδέλφια της 911. Το αυτοκίνητο του αιώνα που επί του προκειμένου εμείς οι φανατικοί της 911 τον υπολογίζουμε διαφορετικά. 

Από το 1960 μέχρι "+100", αφού τουλάχιστον μέχρι τότε, μέχρι το 2060 δεν προβλέπεται αλλαγή στην άτυπη αυτή κορυφή που προδίδει το μέγεθος ανθρώπων και μηχανής, όντας μια φιλοσοφία ζωής που δεν ξεπερνιέται. 

Αν δεχτούμε πως γνωρίζαμε τι μας περιμένει και με τη Macan με το μικρό κινητήρα σε ποιότητα κατασκευής και κύλισης, είχαμε κάποια ερωτηματικά για την προσαρμογή του δίλιτρου με τους 252 ίππους. Αφού απογειώνει την Boxster, τι περιμένεις; "Αμαξάρα" απαντάς στο δικό σου ερώτημα, αλλά είναι γεγονός ότι σε απασχολεί. Άλλο υπολογίζεις, διαφορετικά όταν έχεις δοκιμάσει, ειδικά σε ένα πιο "βαρύ" αμάξωμα με τον όγκο μιας ισορροπημένης Cayenne.

Άλλωστε, ακόμα και μια βόλτα, "βαλμένος" στην τέλεια θέση οδήγησης, με εσωτερικό επιπέδου Panamera, δεν στη βελτιώνει απλά τη διάθεση, στην απογειώνει...

Απ ευθείας από το κοσμηματοπωλείο της Γενικής αντιπροσωπείας στη Μεταμόρφωση, εγκαταστάσεις που παραμένουν σύγχρονες και λαμπερές, στο δρόμο, για την τέλεια διαδρομή. 

Του κουτιού, με λίγα χιλιόμετρα η δική μας σε χρώμα σχεδόν μαύρο, πολύ βαθύ ανθρακί αν προτιμάτε, με αντίστοιχο εσωτερικό που προδίδει ότι όσοι παραγγέλνουν τα "υπηρεσιακά" οχήματα έχουν και το γούστο που απαιτείται και σπανίζει πλέον. 

Τροχοί με χειμερινά λάστιχα, οπότε ξέρεις πως θα διασκεδάσεις στο γλιστερό και από το Καπανδρίτι, πάμε παραλία Βαρνάβα και καταλήγουμε στον Ωρωπό επιλέγοντας τον Κάλαμο ως ενδιάμεση διαδρομή. Κίνηση δεν έχει, ο μουντός καιρός είναι δώρο στους φακούς του Γιάννη Αλμπανέλλη που μας υποστηρίξει και για αυτή την ειδική περίσταση.

 

Ο ήχος του κινητήρα προδίδει την "αλλαγή" σε σχέση με ό,τι ξέρουμε και είναι σαφές ότι απαιτείται προσαρμογή της οδήγησης στα χαρακτηριστικά του. 

Ακούγεται περίφημα και ανταποκρίνεται ιδανικά σε όλο το φάσμα των στροφών. Αρμονικός συνδυασμός με το αυτόματο κιβώτιο και απολαμβάνεις, τιμόνι και paddles με ατού ένα πλαίσιο για σεμινάριο. Οι άνθρωποι δεν κατασκευάζουν, δημιουργούν. Αυτό το σύνολο θα άντεχε κινητήρα που θα ξεπερνάει τον 3λιτρο /400άρη της πλέον σπορ έκδοσης της Macan. Είναι σύνολο για οδήγηση και μόλις αντιληφθείς την έξυπνη λειτουργία του κίνητρα που λατρεύει τις μεσαίες στροφές, έχοντας επιλέξει ρύθμιση sport η sport plus απολαμβάνεις. Ρυθμός GT με το καλυτερότερο από τα πολύ σημαντικά SUV μιας κατηγορίας με παίχτες κορυφής. Κατηγορία που δύσκολα θα "τρυπήσουν" οι Ιταλοί παρά την αύρα της Giulia που πνίγει την Stelvio. Οδηγώντας τη δίλιτρη Macan δεν σου αφήνει περιθώρια να εντοπίσεις αδυναμίες. Η μαγεία της Porsche που εκφράζεται ατόφια και στο μεσαίο της SUV. Aκόμα και στοιχεία που θα επιδέχονταν κριτική σε άλλες περιπτώσεις, αναδεικνύονται ως αρετές επί του προκειμένου. Καλά, πολύ καλά φτιαγμένη επιβάλλει την εμπιστοσύνη με τον δικό της έντιμο, αμίμητο τρόπο. Την απολαμβάνεις παντού και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, όποιο τρόπο και αν επιλέξεις. Όπως και να της συμπεριφερθείς ακολουθεί, ή για να είμαστε ακριβείς είσαι εσύ που προσαρμόζεσαι στις δικές της υπεράνω κριτικής προδιαγραφές. 

Με την ευκαιρία, επιμένουμε. Δεν χωρούν συγκρίσεις. Οι σελίδες μας δεν είναι κατάλογος, δεν πρόκειται για λίστα αγοράς και έτσι θα συνεχίσουμε. 

Περισσότερη Porsche, στο τεύχος Απριλίου. Χωρίς πλάνο αλλά με πολύ συναίσθημα για τον κατασκευαστή της καρδιάς μας._Σ. Χατζηπαναγιώτου

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
PORSCHE MACAN
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.984 κ.εκ.
ΜΕΓΙΣΧΥΣ: 252 ίπποι/5.000-6.800 σ.α.λ.
ΜΕΓΡΟΠΗ: 370 Nm/1.600-4.500 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Στους 4 τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Πολλαπλών συνδέσμων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.697x1.923x1.624 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.807 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 1.770 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,7 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 229 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,4 λίτρα/100 χλμ.

CO2: 172 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: 73.500 ευρώ

ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ: 116.801 ευρώ

Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Ετικέτες: