top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Toyota RAV4 Hybrid

Για πρώτη φορά, έπειτα από 22 χρόνια εξαιρετικής πορείας στην παγκόσμια αγορά, η Toyota αποφασίζει να προικίσει το RAV4 με την υβριδική τεχνολογία που η ίδια δημιούργησε.

Ήδη από το 2000, όταν το Prius ξεκίνησε την παγκόσμια πορεία του, οι ερωτήσεις για το αν η Toyota έχει στα πλάνα της μια υβριδική έκδοση του RAV4 έπεφταν βροχή με κάθε ευκαιρία. Ωστόσο, χρειάστηκε να φτάσει η ώρα για την ανανέωση της τέταρτης γενιάς του μοντέλου που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των SUV ώστε οι Ιάπωνες να στρίψουν και προς αυτήν την κατεύθυνση. Ο λόγος, όπως οι ίδιοι λένε που πλέον κάτω από τα πίσω καθίσματα του RAV4 εδράζονται συσσωρευτές νικελίου-μετάλλου-ιδρυδίου, δεν είναι άλλος, από τα έως τώρα στοιχεία πωλήσεων που δείχνουν μια σταθερά ανοδική τάση στην προτίμηση του κοινού στα υβριδικά μοντέλα, με την Toyota να κατέχει σταθερά την πρωτιά στο συγκεκριμένο χώρο, με περισσότερες από 8 εκατομμύρια πωλήσεις υβριδικών παγκοσμίως.
Από εκεί και πέρα, το RAV4 μπορεί μεν να είναι το πρώτο υβριδικό SUV της Toyota, όμως πρακτικά, δε χρειάστηκε παρά η μεταφορά τεχνογνωσίας ή, κυριολεκτικά μιλώντας, η μεταφορά των μηχανικών μερών του Lexus NX 300h που είδαμε στις αρχές του 2015, εδώ. 
Σημειώνουμε πως παρ’ ότι οι αισθητικές αλλαγές εντός και εκτός είναι απειροελάχιστες και εντοπίζονται στους νέους προφυλακτήρες και τα φώτα εμπρός/πίσω, σε επίσης νέους τροχούς και σε ανασχεδιασμένους θόλους, στην προσθήκη μιας οθόνης TFT 4,2 ιντσών ανάμεσα στα όργανα εμπρός από τον οδηγό, στα νέα (σ.σ. αναπαυτικότατα) καθίσματα κ.ά., οι Ιάπωνες το λανσάρουν σαν “νέο” RAV4, ενισχύοντας αυτήν τους τη θέση με την ανανέωση της γκάμας με τον γνωστό 2λιτρο Valvematic (151 ίπποι) και τον επίσης 2λιτρο D-4D (143 ίπποι) που πλέον πληρούν τις προδιαγραφές EURO6.
Για την υβριδική έκδοση, που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας θα καταλάβει και το 60% του συνόλου των πωλήσεων του νέου RAV4, επελέγη το ατμοσφαιρικό σύνολο των 2,5 λίτρων τεχνολογίας VVTi που κινεί και το Lexus NX, με απόδοση 155 ίππους, το οποίο
με την αρωγή ενός ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 197 ίππους, με 206 Nm ροπής που αποδίδεται σταθερά από τις 4.400-4.800 σ.σ.λ.
Με δεδομένο ότι το υβριδικό RAV θα διατίθεται τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις, τη μετάδοση της ροπής στους πίσω τροχούς, θα αναλαμβάνει ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας, 68 ίππων, ο οποίος στιγμιαία θα μπορεί να κατανείμει έως και το 60% της ροπής στον πίσω άξονα. Από εκεί και πέρα, σε όλες τις εκδόσεις, ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του ένα κιβώτιο CVT με έξι προεπιλεγμένες σχέσεις, με δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής από τον επιλογέα. 
Στο δρόμο, παράταση τα στοιχεία που κάνουν λόγο για αύξηση της ηχομόνωσης του δαπέδου κατά 55%, οι τροχοί (σ.σ. με προφίλ 255 οι “δικοί μας”) μεταφέρουν θόρυβο στο εσωτερικό, κάτι που παρατηρείται και από το αμάξωμα γενικότερα κοντά στα 130 χλμ./ώρα.  Επιπλέον, δύσκολα κρύβεται ο χαρακτήρας αυτού του RAV4, αφού τουλάχιστον κατά το φρενάρισμα, οπότε και ανακτά κινητική ενέργεια, ο ηλεκτρικός ήχος που παράγει είναι χαρακτηριστικός – χωρίς απαραίτητα αυτό να σημαίνει και ενοχλητικός. Ο κινητήρας συνολικά δουλεύει απόλυτα ικανοποιητικά σε όλο του το φάσμα και πρακτικά χρειάζεται μια εξοικείωση από τον οδηγό, ο οποίος αν θέλει να αποφύγει τη θορυβώδη και άχρωμη λειτουργία του κιβωτίου, θα πρέπει να πιέζει προοδευτικά το δεξί πεντάλ. Στα συν, η εκ νέου ρυθμισμένη ανάρτηση που έχει περιορίσει ακόμα περισσότερο τις κλίσεις του ιαπωνικού SUV, το οποίο έτσι κι αλλιώς διακρινόταν για τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, όπως και το κάπως βελτιωμένο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. 
Περισσότερα επί ελληνικού εδάφους, όπου το RAV4 ξεκινά άμεσα την εμπορική του πορεία, με τις τιμές για το υβριδικό δικίνητο να ξεκινούν από τις 33.700€ και από τις 35.700€ για το τετρακίνητο αντίστοιχα._ Ε.Ξ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ