top icon
Παρουσιάσεις

Volkswagen GTI: VW GTI Performance Days 2018

Στην Ανδαλουσία, όπου ένας στόλος από Volkswagen up!, Polo και Golf -στις GTI εκδόσεις τους- τέθηκε στη διάθεσή μας, τόσο εντός όσο και εκτός της πίστας… Ascari! 

Από εκείνες τις παρουσιάσεις, που μετράς τις ημέρες μέχρι να φτάσει, με το μενού της να έχει τα πάντα. Εξαιρετική η συγκεκριμένη περιοχή της Ισπανίας, από τη Μάλαγα μέχρι τη Ρόντα, όπου κινηθήκαμε, αλλά το κερασάκι στην τούρτα ήταν άλλο. Το αυτοκινητοδρόμιο – υπόδειγμα εγκαταστάσεων- Ασκάρι, αποτέλεσε την ιδανική “διαδρομή” για την παρέα της οικογένειας Volkswagen GTI, με τον οδηγικό αυτόν παράδεισο, να αποτελεί δικαιολογημένα ένα από τα “must” και σημεία αναφοράς των petrolhead της υφηλίου. Τέρμα όμως τα πολλά και “κουραστικά” λόγια. Ας περάσουμε απευθείας στην ουσία…

VW GTI Performance DaysΗ αρχή λοιπόν με το μικρότερο της παρέας, το up! GTI, το οποίο κοσμεί και το εξώφυλλο του τεύχους Απριλίου που θα βρείτε στα περίπτερα, μέσα από μία “ειδική διαδρομή” στον εμβληματικό Χολομώντα, όπου και οργανώσαμε τη συνάντησή του με το Abarth 595.

Ξεφυλλίστε εδώ τα περιεχόμενα του τεύχους Απριλίου.

Το μικρότερο της οικογένειας των GTI λοιπόν είναι εφοδιασμένο με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 115 ίππων που του εξασφαλίζει επιτάχυνση 8,8 δλ. και τελική 196 χλμ./ώρα ενώ ταυτόχρονα  είναι και αρκετά φιλικό προς το περιβάλλον, όπως άλλωστε απαιτεί η εποχή μας και μάλιστα από ένα αυτοκίνητο πόλης, ακόμη και ως GTI. Αυτό το up! λοιπόν είναι το πρώτο βενζινοκίνητο μοντέλο της εταιρείας που εξοπλίζεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων, όπως συμβαίνει δηλαδή πια και με όλα τα ντίζελ αυτοκίνητα. Το φίλτρο επιτυγχάνει κατακράτηση του 95% των σωματιδίων, ο καταλύτης μειώνει τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, οξειδίων του αζώτου και υδρογονανθράκων, ενώ χάρη και σε ένα δεύτερο τριοδικό καταλύτη το up! GTI πληροί τελικά την προδιαγραφή Euro 6 AG. Έτσι, στο νέο κύκλο μετρήσεων WLTP η μέση κατανάλωση είναι 5,6 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 127 γρ./χλμ., όταν με την προηγούμενη μέθοδο NEDC οι αντίστοιχες τιμές είναι 4,8 λίτρα/100 χλμ. και 110 γρ./χλμ.

VW GTI Performance DaysΜέσα στο Ασκάρι τώρα, δεν έχεις να διαλέξεις κανένα πρόγραμμα παραμετροποίησης λειτουργιών οδήγησης, αφού δε διαθέτει κάτι ανάλογο ενώ ούτε καν το ESP δεν απενεργοποιείται, έστω και μερικώς, με αποτέλεσμα να γίνεται έντονα αισθητή η παρουσία του αν δοκιμάσεις να υπερβάλλεις με το τιμόνι. Απόλυτα ασφαλές και φιλικό λοιπόν το σύνολο με την ανάρτηση του να είναι πιο χαμηλή κατά 15 χλστ., την ίδια ώρα που η ανεπαίσθητη αλλαγή στο offset των τροχών έχει αυξήσει ελαφρώς τα μετατρόχια, ούτως ώστε να μη γέρνει πολύ και να μην εκδηλώνει απότομες τάσεις η ουρά.

VW GTI Performance Days

Το 40άρι προφίλ των ελαστικών βοηθάει στην αμεσότητα κατά το στρίψιμο όπως και η εξαιρετική κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου, το οποίο έχει και 6η, κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά σε up! Βολεύεσαι εύκολα στο κάθισμα με τις πατροπαράδοτες καρό επενδύσεις, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση αν και θα το θέλαμε ακόμη πιο γρήγορο, η ανάρτηση ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος ενώ και τα φρένα είναι αποτελεσματικά. Εκεί, στο σύστημα πέδησης, συμβαίνει και το εξής παράδοξο. Μπορεί οι κόκκινες δαγκάνες να ξεχωρίζουν στους εμπρός τροχούς, αλλά τα ταμπούρα στο πίσω μέρος δεν ταιριάζουν με τη λογική των GTI και μάλιστα του 2018.

Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα το Volkswagen up! GTI; Διαβάστε εδώ.

Συνεχίζουμε με το Polo GTI, το ισχυρότερο “Πόλο” (6η γενιά του μοντέλου γενικά) δηλαδή που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, το οποίο και ρίχνουμε απευθείας στα βαθιά, σε ελληνικό έδαφος, στο τεύχος Μαΐου. Μείνετε συντονισμένοι…

VW GTI Performance DaysΣε αντίθεση με το downsizing που προτάσσει η σημερινή εποχή, στη VW επέλεξαν να τοποθετήσουν κάτω από το εμπρός καπό τον γνωστό 2λιτρο TSI που διαθέτει και το αντίστοιχο Golf, αλλά με νέα χαρτογράφηση, αποδίδοντας έτσι 200 ίππους σε ένα εύρος από τις 4.400 έως τις 6.000 σ.α.λ. και ροπή της τάξης των 320 Nm από τις 1.500 έως τις 4.400 σ.α.λ. Στον τομέα της ανάρτησης, έχει γίνει χρήση πιο σφιχτών αμορτισέρ και ελατηρίων, με αποτέλεσμα το αμάξωμα να έχει έρθει 15 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος. Παράλληλα, νέα είναι η γεωμετρία εμπρός, με στόχο την αύξηση της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών, έχοντας κάνει και χρήση παχύτερων αντιστρεπτικών, ενώ στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το σύστημα XDS, που προσομοιάζει τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού. Αντίστοιχα, αυξημένη είναι η ακαμψία του πίσω άξονα, που διαθέτει ενσωματωμένη αντιστρεπτική.

VW GTI Performance Days

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στον επιπλέον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η ενεργητική ανάρτηση Sport Select με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Παράλληλα, νέα είναι και η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, με στόχο την καλύτερη αίσθηση και αμεσότητα. Τέλος, το Polo GTI διατίθεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων αλλά και με χειροκίνητο κιβώτιο, επίσης 6 σχέσεων. Στην καθημερινότητα και σε πολιτικούς δρόμους, όπως αυτοί της Ανδαλουσίας, η ποιότητα κύλισης, παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, είναι πολύ καλή, προσφέροντας άνετη μετακίνηση, ενώ η χρηστικότητά του είναι αντίστοιχη με τις μικρότερες και πιο ταπεινές εκδόσεις.

Δείτε ένα σύντομο βίντεο με την εμπειρία μας στην Ανδαλουσία και συνεχίστε με το κείμενο.

Εντός πίστας τώρα, εκμεταλλεύεσαι τα πολλά κυβικά, τους 200 ίππους και την εξαιρετική απόκριση στο γκάζι από χαμηλά και μέχρι και κοντά το όριο περιστροφής του γραμμικού κινητήρα. Το πλαίσιο αποδεικνύεται εξαιρετικά στιβαρό και ζυγισμένο, όντας ουδέτερο ακόμα και στις απότομες αλλαγές πορείας. Στο ίδιο επίπεδο και το εμπρός μέρος το οποίο αντιμετωπίζει με επιτυχία τις όποιες τάσεις υποστροφής. Μπορεί να αισθανθείς ότι η τροχιά οριακά θα ανοίξει, αλλά παρ’ όλο το σπινάρισμα διαπιστώνεις ότι έχει την τάση να κλείσει προς το εσωτερικό της στροφής, κάτι για το οποίο ευθύνεται τόσο το XDS όσο και η βελτιωμένη γεωμετρία. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι ιδανικό για την καθημερινότητα, αλλά στην πίστα και σε συνθήκες πίεσης είναι λογικό ότι ο “πραγματικός οδηγός” θα προτιμήσει την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων.

VW GTI Performance Days

Διαβάστε εδώ για το σπορτίφ παρελθόν του νέου VW Polo GTI

Για οδηγικό επίλογο, αφήσαμε το μοντέλο που άνοιξε ουσιαστικά τον δρόμο για την ίδρυση μιας ολόκληρης κατηγορίας, το Golf GTI. Στην τελευταία του εκδοχή, εκτός από το σχεδιαστικό φρακάρισμα που υπέστη όλη η σειρά, εκτός αλλά και εντός με τις μεγάλες οθόνες να πρωταγωνιστούν, φέρει και τον κωδικό “Performance”, όπως τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας στην Ισπανία. Αυτό, μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ονομαστική ισχύ, από 230 σε 245 ίππους, με τη ροπή του 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου να αγγίζει τα 370 Nm σε ένα εύρος από τις 1.600 έως τις 4.300 σ.α.λ. αλλά και στην ύπαρξη μπλοκέ διαφορικού με ηλεκτρονική διαχείριση αλλά και σε μεγαλύτερα φρένα στο εμπρός μέρος. Με το πρόγραμμα επιλογής οδήγησης στο Normal, στους δρόμους γύρω από τη Ronda, αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα 1000άρι TSI. Αν και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή, σίγουρα δε σε ταλαιπωρεί, φιλτράροντας σε μεγάλο βαθμό τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος εκτός πίστας.

VW GTI Performance Days

Μέσα σε αυτήν πλέον, έχοντας επιλέξει το σπορ πρόγραμμα, το οποίο μεταβάλλει την απόκριση του κινητήρα και τη λειτουργία του κιβωτίου, του συστήματος διεύθυνσης και του μπλοκέ διαφορικού. Αυτό που σημειώνεις αμέσως είναι η εξαιρετική λειτουργία του 2λιτρου κινητήρα ο οποίος σε συνδυασμό με το 7άρι DSG, προσφέρει εξαιρετική απόκριση από πολύ χαμηλά, και συγκεκριμένα από τις 1.500 σ.α.λ., αποδίδοντας γραμμικά σε όλο το εύρος στροφών. Σχετικά ελαφρύ αλλά ακριβέστατο το τιμόνι του συνόλου, ενώ την ίδια ώρα προσφέρει και τις απαραίτητες πληροφορίες στα χέρια του οδηγού. Όπως και στις δύο προηγούμενες γενιές του Golf GTI, έτσι και αυτό της εποχής μας, είναι εξαιρετικά φιλικό και ουδέτερο χωρίς καμία διάθεση να εκθέσει τον οδηγό του, εντός και εκτός πίστας, ο οποίος πραγματικά μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα και πάντα με ασφάλεια μαζί του.

VW GTI Performance Days

Δείτε επίσης: Το Volkswagen Golf GTI απέναντι στα Mini Clubman JCW ALL4, Peugeot 308 GTi & Seat Leon Cupra στη λίμνη Δόξα.

Σε ιδανικές συνθήκες λοιπόν, στους δρόμους της Ανδαλουσίας, αλλά και σε ένα πανέμορφο αυτοκινητοδρόμιο -θέρετρο για ακριβά γούστα- το Ascari (υπολογίστε από 1.500 έως 5.450 ευρώ ανάλογα με τους πόσους γύρους και με τι είδους αυτοκίνητα θα τους κάνετε), αντιληφθήκαμε ότι ηVW GTI Performance Days” δεν είναι απλά μία εκδήλωση στην οποία παρευρεθήκαμε. Οι Γερμανοί, μας αρέσει δε μας αρέσει, χρησιμοποιούν με ιδιαίτερη μαεστρία τα τρία αυτά γράμματα (GTI), δημιουργώντας ολοκληρωμένα σύνολα, τα οποία συμβαδίζουν 100% με τα θέλω της εποχής. Της κάθε εποχής. Αφού τα Golf GTI και των 7 γενεών ήταν εκεί για να μας το θυμίζουν όποτε και αν το ξεχνάγαμε. Αξέχαστη θα μας μείνει η βόλτα μας σήμερα το πρωί, με το λευκό πρώτο του 1976, αφού με αυτό ξεκίνησαν όλα και φυσικά η εξαιρετική κατάσταση στην οποία βρισκόταν. Οι σχέσεις στο “4άρι” κούμπωναν άψογα, το τιμόνι καταλάβαινες ακριβώς τι ήθελε να σου πει ενώ και ο κινητήρας έδειχνε ακόμη και σήμερα ζωντανός. Οκ, τα φρένα σε έκαναν να χαμογελάς με συμπάθεια, αλλά αυτό είναι το ωραίο όταν σου εμπιστεύονται έναν θησαυρό του τότε. Σε παίρνει μαζί, στην εποχή του και την απολαμβάνεις, πάντα χαμογελώντας. Δεν θέλει μιζέρια, θέλει τρόπο και σεβασμό. Σεβασμός για μια εταιρεία που τα GTI διαμάντια της έχουν τον τρόπο, δεκαετίες τώρα, να σε κερδίζουν είτε τα οδηγείς σε μία καθημερινή ήρεμη βόλτα, στο ταξίδι, είτε ακόμη και μέσα σε μία πανέμορφη, απαιτητική πίστα, τεχνική και με απίστευτη άσφαλτο, όπως το Ascari._Μ. Σαλ.

VW GTI Performance Days

 VW GTI Performance Days

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ