08 Μάιος 2017

Οδηγούμε τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα της BMW

Η BMW αποδεικνύει πως τα εναλλακτικά συστήματα μετάδοσης δεν έχουν μόνο ένα ευοίωνο μέλλον, αλλά και ένα πολλά υποσχόμενα παρόν.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης "BMW Electric Now Tour" βρεθήκαμε στη Βιέννη, προσκεκλημένοι της βαυαρικής εταιρείας. Εκεί μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε ολόκληρη την γκάμα «εναλλακτικών» μοντέλων, με ηλεκτρικά και υβριδικά συστήματα μετάδοσης, που αναμένεται να αποτελέσουν το μέλλον της αυτοκίνησης. Άλλωστε, η BMW έχει ήδη δηλώσει πως από το 2020 θα διαθέτει ηλεκτρικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις σε όλα τα μοντέλα της. Ωστόσο, δεν μιλάμε μόνο για ένα μακρινό στόχο, αλλά για τεχνολογίες που βρίσκονται ήδη στην παραγωγή, με το Γερμανό κατασκευαστή να πρωτοπορεί σε επίπεδο τεχνολογίας. Πέρα από τη μείωση ή και παντελή εξάλειψη κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων και εκπομπής ρύπων, η BMW δε δείχνει διατεθειμένη να κάνει βήμα πίσω στις θεμελιώδεις αξίες της, όπως αυτή της οδηγικής ευχαρίστησης. «Η BMW δεν πρόκειται ποτέ να απολέσει το DNA της», δηλώνει χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος επικοινωνίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Νίκος Ταγκούλης.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε οδήγηση αυτοκινήτων τόσο στην πίστα του Πάχφουρθ, όσο και σε δημόσιους δρόμους. Μεταξύ άλλων της i3, στην τελευταία της έκδοση με την αναβαθμισμένη μπαταρία 94 Ah, η οποία διαθέτει ίδιο μέγεθος με την παλιότερη, ζυγίζοντας μόλις 40 επιπλέον κιλά. Σημαντικό στοιχείο για τους ανθρώπους της BMW είναι η «αίσθηση ενός πεντάλ», όπως αποκαλούν την επιβράδυνση που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας όταν αφήσει κανείς το πεντάλ γκαζιού, που αποτελεί και μια νέα εμπειρία οδήγησης. Στα αξιοσημείωτα του μοντέλου το ηλεκτρικό μοτέρ που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από την ίδια την BMW -«ένας πραγματικός κινητήρας BMW», όπως διατείνονται οι τεχνικοί της βαυαρικής εταιρείας-, αλλά και η εξ ολοκλήρου τροφοδότηση των εργοστασίων συναρμολόγησης της i3 σε ΗΠΑ και Γερμανία από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Πολλές συστάσεις δεν χρειάζεται και η i8, το εντυπωσιακό, τετρακίνητο plug-in υβριδικό 326 ίππων, που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στα διάφορα προγράμματα οδήγησης εντός πίστας, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμη φορά πως η οδηγική ευχαρίστηση δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Τέλος, ένας μικρός στόλος υβριδικών plug-in μας περίμενε για μια διαδρομή σε δημόσιους αυστριακούς δρόμους, όπου, μεταξύ άλλων, οδηγήσαμε και τη νέα 530e iPerformance, ένα αυτοκίνητο που ακόμη δεν έχουμε δοκιμάσει στην Ελλάδα. Βασίζεται στο σύστημα μετάδοσης που χρησιμοποιούν και οι σειρές 3, 7 και x5, με το ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο μεταξύ θερμικού κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. H μπαταρία ιόντων-λιθίου 9,2 kW βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα και το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο πάντως δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο με τα 410 λίτρα χωρητικότητας. Η θεωρητική αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική κίνησης φτάνει τα 50 χλμ., ενώ σε συνδυαστική λειτουργία είναι διαθέσιμοι 252 ίπποι, χάρη στην παρέμβαση του 4κύλινδρου υπετροφοδοτούμενου συνόλου 1.998 κ.εκ. Με άμεση απόκριση στο γκάζι και μεγάλα αποθέματα ροπής η κίνηση με την 530e είναι άνετη και απολαυστική. Αφήνει, μάλιστα, στον οδηγό μια σπορτίφ αίσθηση, που επιβεβαιώνεται τόσο από τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ωρα σε 6,2 δλ.) όσο και από το γενικότερο χαρακτήρα του μοντέλου (π.χ από τα αλουμινένια paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το σχετικά μικρό τιμόνι). Σε αυτά προσθέστε και την άκρως ανταγωνιστική τιμή, αφού στη χώρα μας το νέο plug-in μοντέλο της BMW, θα κοστίζει 65.500 ευρώ._Ν.Κ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: