03 Ιαν 2018

Νορβηγία: Ηλεκτρικά και υβριδικά ξεπέρασαν το 50% το 2017

Η Νορβηγία επιβεβαιώνει και για το 2017 πως πρόκειται για την πρωτοπόρο χώρα ανά την υφήλιο στον τομέα των «ηλεκτρικών πωλήσεων».

Νορβηγία

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Norwegian Road Federation (OFV), η περσινή χρονιά έκλεισε με τα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά νέα αυτοκίνητα να καταλαμβάνουν μερίδιο της τάξης του 52% επί του συνόλου των πωληθέντων οχημάτων μέσα στη χρονιά. (σ.σ.: θυμίζουμε πως το 2016, το αντίστοιχο «μερτικό» τους είχε αγγίζει το 40%). Αξιοσημείωτο είναι επίσης το στατιστικό γεγονός πως επί του συνόλου των πωληθέντων μέσα στην περσινή χρονιά οχημάτων, το 21% ήταν αμιγώς ηλεκτρικά (16% το 2016). Κάτ που διαμόρφωσε το μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των πωληθέντων μέσα στο 2017 αυτοκινήτων στα επίπεδα των 82 μόλις γραμμαρίων/χιλιόμετρο.

«Για πρώτη φορά, τα αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα είναι κάτω του 50%. Καμία άλλη αγορά δεν πλησιάζει καν το ποσοστό αυτό», δήλωσε ο επικεφαλής της OFV, Oeyvind Solberg Thorsen.

Πέρυσι, μάλιστα, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) δήλωσε ότι η Νορβηγία είναι από τώρα πολύ πιο μπροστά από άλλες χώρες, όπως η Ολλανδία, η Σουηδία, η Κίνα, η Γαλλία και η Βρετανία, στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στόχος της Νορβηγικής κυβέρνησης είναι οι πωλήσεις των οχημάτων που κινούνται με θερμικούς κινητήρας να μηδενιστούν με χρονικό ορίζοντα το 2025.

Αν μη τι άλλο, δεν πρόκειται για ένα… μαγικό επίτευγμα της χώρας, αλλά για μια καλά συντονισμένη προσπάθεια απ’ όλες τις μεριές, η οποία κάθε μέρα που περνά αποδίδει όλο και περισσότερους καρπούς προς όφελος της υγείας αλλά και της ποιότητας ζωής, εν γένει, των πολιτών της. Θυμίζουμε πως αυτή τη στιγμή η Νορβηγία απαλλάσσει τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από πολλούς φόρους και οδικά τέλη, ενώ οι ιδιοκτήτες συχνά λαμβάνουν προνόμια, όπως η δωρεάν στάθμευση. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του VW e-Golf, το οποίο εισάγεται στη Νορβηγία με τιμή 26.000 ευρώ και πωλέιται στις εκθέσεις της γερμανικής φίρμας στη χώρα στα 26.200 ευρώ. Σε αντίθεση, ένα αντίστοιχο Golf με συμβατικό κινητήρα, εισάγεται στην τιμή των 18.000 ευρώ ενώ πωλείται, μετά την επιβολή των σχετικών φόρων, στην τιμή των 29.800 ευρώ.

Το πρόγραμμα προώθησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα υπολογίζεται πως κοστίζει περί τα 300 εκ. ευρώ σε χαμένους φόρους κάθε χρόνο. Κάτι, ασφαλώς, που αφήνει παγερά αδιάφορη την πολιτεία, η οποία θα συνεχίσει να θυσιαζει χρήμα στο βωμό ενός καθαρότερου περιβάλλοντος για τους πολίτες της. 

Ακόμα πιο σημαντική όμως είναι μια άλλη κατάκτηση της πολιτείας αλλά και των ίδιων των Νορβηγών, οι οποίοι παράγουν σχεδόν όλη τον ηλεκτρισμό που καταναλώνουν από υδροηλεκτρική και αιολική ενέργεια._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Νορβηγία
  • Tesla Model S