01/08/15 5:27

ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Forum για γενικά θέματα πάνω στην αυτοκίνηση

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό Orestis.D » 30/03/13 13:53

Morx έγραψε:Η μονη ενσταση μου ειναι η διαφωνια σου σχετικα με το αν φρεναρει γρηγοροτερα μια μηχανη η ενα μεσο αυτοκινητο με 4 δισκοφρενα. :D

Το αυτοκινητο φρεναρει καλυτερα και για να ειμαστε ρεαλιστες χωρις να συγκρινουμε οτι να 'ναι... δε μιλαω για παπακια με ενα δισκοφρενο και ελαστικα του πουτσου. Μιλαω για οικογενειακο αυτοκινητο η μεσαιο πολης, σε συγκριση με μια φυσιολογικη μηχανη βαρους 160+ κιλων με 2 δισκοφρενα.


Μιλησε κανεις για φρεναρισμα in the first place? :dizzy:
Για ελιγμο ειπαμε. Στην πολη πολυ σπανια ενα αυτοκινητο θα εχει χωρο για ελιγμο, ειτε βρισκεται σε στενακι ειτε σε κεντρικο δρομο, γιατι απλα εχει περιθωριο το πολυ 1 μετρο δεξια αριστερα.
Αρα ο,τι του μπλοκαρει το δρομο για παραπανω απο 1 μετρο ειναι βεβαιη στουκα.
Ενταξει στο φρεναρισμα εχεις δικιο, αλλα δε νομιζω οποιος εχει ιδεα απο μηχανη, σκεφτεται το φρενο πρωτα και μετα τον ελιγμο...
Εδω εγω που οδηγω αυτοκινητο δε φρεναρω ποτε κατα τη διαρκεια ελιγμων, ισα ισα συνηθως παταω πολυ γκαζι. Ποσο μαλλον μια μηχανη που αν θελει εχει διανυσει ενα τετραγωνο σε 2 δευτερολεπτα... :lol:
Now there's a haze pushing me sideways...
Άβαταρ μέλους
Orestis.D
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2139
Εγγραφή: 29/12/10 17:27
Last Visit: 13/12/14 2:31

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό Orestis.D » 30/03/13 13:55

nikospappas έγραψε:Εικόνα

Απο εδω
http://auto-kult.com/motorcycle-vs-car- ... ances.html


Στα 100 χλμ/ωρα ξερεις πολλα αμαξια να θελουν 60 μετρα για να σταματησουν?
Γυρω στα 35-40 μετρα ειναι ολα τα αυτοκινητα απο το 2005 και μετα.
Λαθος ειναι ολες οι αποστασεις...
Now there's a haze pushing me sideways...
Άβαταρ μέλους
Orestis.D
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2139
Εγγραφή: 29/12/10 17:27
Last Visit: 13/12/14 2:31

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό nikospappas » 30/03/13 13:57

Εικόνα

Δες τις διαφορες της μοτο, πανω-πανω με τα αυτοκινητα απο κατω, τα οποια δεν τα λες καθημερινα.
nikospappas
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2403
Εγγραφή: 09/10/09 14:11
Last Visit: 27/11/14 17:03

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό Costas Athan » 30/03/13 14:00

Δεν είναι προφανές ότι όσο μεγαλύτερη αδράνεια έχει ένα σώμα τόσο πιο δύσκολα σταματάει; Και η μάζα ενός αυτοκινήτου και μιας μηχανής διαφέρουν πάρα πολύ...
Costas Athan
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 838
Εγγραφή: 22/09/09 17:05
Last Visit: 23/05/15 19:31

Απ: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό kiloMeater » 30/03/13 14:04

Οποιος έχει οδηγησει supersport μηχανή και έχει κάνει γερό φρενάρισμα, δε χρειαζεται να διαβάσει τους πίνακες. ...
Άβαταρ μέλους
kiloMeater
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2400
Εγγραφή: 12/05/05 14:23
Last Visit: 25/04/15 17:11
Τοποθεσία: Hirschstetten

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό Orestis.D » 30/03/13 14:06

nikospappas έγραψε:
Δες τις διαφορες της μοτο, πανω-πανω με τα αυτοκινητα απο κατω, τα οποια δεν τα λες καθημερινα.


Δε ξερω τι ισχυει για τις μηχανες. Δεν εχω ασχοληθει. Τα νουμερα των αμαξιων ειναι λαθος.

Με το δικο μου ταπεινο μυαλο, σε συνθηκες οχι τελειας προσφυσης μια μηχανη θα θελει πολυ παραπανω να σταματησει, γιατι η επιφανεια επαφης της με το δρομο ειναι πραγματικα αστεια σε σχεση με αυτη του αμαξιου.

Δε μιλαμε για ταχυτητες αυτοκινητοδρομου παιδια... Εκει βοηθαει και η αεροδυναμικη σε τεραστιο βαθμο, που η μηχανη απλα δεν εχει... :lol:
Εγω μιλαω για ταχυτητες πολης, αντε μεχρι 80...
Now there's a haze pushing me sideways...
Άβαταρ μέλους
Orestis.D
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2139
Εγγραφή: 29/12/10 17:27
Last Visit: 13/12/14 2:31

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό Costas Athan » 30/03/13 14:12

Orestis.D έγραψε:
nikospappas έγραψε:
Δες τις διαφορες της μοτο, πανω-πανω με τα αυτοκινητα απο κατω, τα οποια δεν τα λες καθημερινα.


Δε ξερω τι ισχυει για τις μηχανες. Δεν εχω ασχοληθει. Τα νουμερα των αμαξιων ειναι λαθος.

Με το δικο μου ταπεινο μυαλο, σε συνθηκες οχι τελειας προσφυσης μια μηχανη θα θελει πολυ παραπανω να σταματησει, γιατι η επιφανεια επαφης της με το δρομο ειναι πραγματικα αστεια σε σχεση με αυτη του αμαξιου.

Δε μιλαμε για ταχυτητες αυτοκινητοδρομου παιδια... Εκει βοηθαει και η αεροδυναμικη σε τεραστιο βαθμο, που η μηχανη απλα δεν εχει... :lol:
Εγω μιλαω για ταχυτητες πολης, αντε μεχρι 80...


Για να σταματάει μία μηχανή που είναι 1 τόνο ελαφρύτερη από ένα αυτοκίνητο σε μεγαλύτερη απόσταση από αυτό πρέπει η πρόσφυση των ελαστικών της να είναι δραματικά μικρή. Φυσικά όσο μικραίνουν οι ταχύτητες η διαφορά της απόστασης μικραίνει κι αυτή...
Costas Athan
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 838
Εγγραφή: 22/09/09 17:05
Last Visit: 23/05/15 19:31

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό nikospappas » 30/03/13 14:16

Orestis.D έγραψε:
nikospappas έγραψε:
Δες τις διαφορες της μοτο, πανω-πανω με τα αυτοκινητα απο κατω, τα οποια δεν τα λες καθημερινα.


Δε ξερω τι ισχυει για τις μηχανες. Δεν εχω ασχοληθει. Τα νουμερα των αμαξιων ειναι λαθος.

Με το δικο μου ταπεινο μυαλο, σε συνθηκες οχι τελειας προσφυσης μια μηχανη θα θελει πολυ παραπανω να σταματησει, γιατι η επιφανεια επαφης της με το δρομο ειναι πραγματικα αστεια σε σχεση με αυτη του αμαξιου.

Δε μιλαμε για ταχυτητες αυτοκινητοδρομου παιδια... Εκει βοηθαει και η αεροδυναμικη σε τεραστιο βαθμο, που η μηχανη απλα δεν εχει... :lol:
Εγω μιλαω για ταχυτητες πολης, αντε μεχρι 80...


Αστεια η επιφανεια επαφης, αστειο και το βαρος της σε σχεση με του αυτοκινητου. Επισης οι σπορ μοτοσυκλετες εχουν και λαστιχα μαλακα που στη χωρα μας βγαζουν δεν βγαζουν 25000χλμ, ειδικα το πισω.
nikospappas
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2403
Εγγραφή: 09/10/09 14:11
Last Visit: 27/11/14 17:03

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό Orestis.D » 30/03/13 14:32

nikospappas έγραψε:
Αστεια η επιφανεια επαφης, αστειο και το βαρος της σε σχεση με του αυτοκινητου. Επισης οι σπορ μοτοσυκλετες εχουν και λαστιχα μαλακα που στη χωρα μας βγαζουν δεν βγαζουν 25000χλμ, ειδικα το πισω.


Σωστος! :)
Now there's a haze pushing me sideways...
Άβαταρ μέλους
Orestis.D
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2139
Εγγραφή: 29/12/10 17:27
Last Visit: 13/12/14 2:31

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό Costas Athan » 30/03/13 14:38

nikospappas έγραψε:Αστεια η επιφανεια επαφης, αστειο και το βαρος της σε σχεση με του αυτοκινητου. Επισης οι σπορ μοτοσυκλετες εχουν και λαστιχα μαλακα που στη χωρα μας βγαζουν δεν βγαζουν 25000χλμ, ειδικα το πισω.


Δες αυτό:

Friction and Area of Contact

Part of the standard model of surface friction is the assumption that the frictional resistance force between two surfaces is independent of the area of contact.

While exceptions exist, the assumption has enough validity to be useful in many circumstances. For example, it implies that wide tires will not in general give better traction than narrow tires, and will not change the normal braking distance for a car. Better traction can be obtained with wide tires, or tires with lower pressure, if the pressure changes the coefficient of friction, as on a surface of snow.

Πηγή: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/frict3.html
Costas Athan
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 838
Εγγραφή: 22/09/09 17:05
Last Visit: 23/05/15 19:31

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό Morx » 30/03/13 14:40

ΕΠΙΣΗΣ, το μεταξονιο της μοτοσυκλετας, αυτοματως ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ καθε δυναμη φρεναρισματος, αφου η θα φερεις τουμπα προς τα εμπρος.... ή θα αφησεις λιγο τη μανετα.

ή... σε συνθηκες εντος πολης, θα χασεις το μπροστινο.


Το θεμα ειναι πως αυτα που παιζουν ρολο ειναι
-Το ποσο ευκολα τα φρενα σου μετατρεπουν την κινητικη ενεργεια σε θερμικη (ΑΠΟΔΟΣΗ!)
-Το ποσο χαμηλο ειναι το κεντρο βαρους
-Επιφανεια τριβης


Ενα αυτοκινητο, 1000 κιλων σταματαει με μια οποιαδηποτε ταχυτητα, ας πουμε στα 10 μετρα, οκ?
Αν φορτωσεις πισω του ενα ρυμουλκουμενο καροτσακι (χωρις φρενα) βαρους 500 κιλων.... η αποσταση ακινητοποιησης θα αυξηθει, ετσι δεν ειναι ;;;
Αν φορτωσεις αυτα τα 500 κιλα στο πορτ μπαγκαζ ή στα πισω καθισματα και το εμπρος μοιρασμενα σε επιβατες.... θα σταματησεις στην ιδια αποσταση με πριν.

Εαν τα φρενα σου και τα ελαστικα σου εχουν προδιαγραφες για να μετατρεψουν σε θερμικη ενεργεια την μεγαλυτερη κινητικη που προεκυψε... τοτε ολα καλα.

Φυσικα, ολα εχουν ενα σημειο ισσοροπιας...


Το μονο θετικο μιας μηχανης στο φρεναρισμα, ειναι η αεροδυναμικη αντισταση σε σχεση με τη μαζα της.
Αν απο τα 300χλμ/ω την ωρα κλεισεις το γκαζι, το φρεναρισμα ειναι πολυ εντονο, δεν εχει αδρανεια η μηχανη!! Δεν εχει καμια τεραστια μαζα και στα 300 ειναι τοσο ισχυρη η αεροδυναμικη αντισταση που σε σχεση με ενα αυτοκινητο, αρχικα ισως εχεις ενα πλεονεκτημα κατα το φρεναρισμα.

Σε χαμηλοτερες ταχυτητες μια μηχανη, εχει να αντιμετωπισει, το δυνατο φρεναρισμα, ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΕΜΠΡΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟ μιλωντας για μια supersport σε δρομο με καλη προσφυση, η με το Low-siding εντος πολης, επειδη το αυτο μικρο ιχνος του εμπρος τροχου, δεν επαρκει, ενω ο πισω δεν ειναι φορτισμενος τοσο ωστε να βοηθησει.
Άβαταρ μέλους
Morx
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2247
Εγγραφή: 19/03/12 0:34
Last Visit: 29/07/15 19:55

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό kacey » 30/03/13 18:43

Οπως ειπαν κ αλλοι, ο πρωτος πινακας ειναι για γελια. Ακου εκει 65μ για φρεναρισμα απο τα 100χαω...Εκτος αν διαβαζουμε κατι λαθος.

Ερωτηση προς τους μηχανακηδες: ειστε σιγουροι οτι σε ελληνικο δρομο, μηχανη με ABS μπορει να πατησει τερμα φρενο και να στριψει το τιμονι, κ να μεινει ορθια? Ρωταω οσους το εχουν κανει, οχι οσους εχουν θεωρητικες τεχνικες γνωσεις για το τι κανει κ πως δουλευει το ABS, αυτο το ξερω κ μονος μου.
ΠΩΛ: 205/50/16 Yokohama Advan για καψιμο/drift. Τα λαστιχα ειναι του 2007 αλλα σε κλειστο γκαραζ, με αυτα κυκλοφορουσα κανονικοτατα μεχρι Ιουν/2014. Εχουν τουλαχιστον 3-4mm πελμα ακομα. Πληροφοριες εντος.
Άβαταρ μέλους
kacey
4TF S2000 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 9967
Εγγραφή: 06/03/03 15:54
Last Visit: 28/07/15 16:42
Τοποθεσία: Σπιτι του.

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό avel » 30/03/13 19:41

kacey έγραψε:Ερωτηση προς τους μηχανακηδες: ειστε σιγουροι οτι σε ελληνικο δρομο, μηχανη με ABS μπορει να πατησει τερμα φρενο και να στριψει το τιμονι, κ να μεινει ορθια?


Μα τι λες; Με ή χωρίς ABS, όταν φρενάρεις έτσι δυνατά, ποτέ δε στρίβεις ταυτόχρονα, σε ελληνικό ή ευρωπαϊκό δρόμο.

Η σωστή κίνηση για έκτακτη αποφυγή εμποδίου είναι να χαμηλώσεις την ταχύτητα όσο μπορείς με τα φρένα, χωρίς να μπλοκάρεις κατά προτίμηση, και μετά να κάνεις τον ελιγμό αφού έχεις αφήσει (σημαντικά) το φρένο.
sx έγραψε:Θέμα ιδιοκτησίας δεν υπάρχει. [Το forum] Δικό σας είναι!
sx, 2005
Άβαταρ μέλους
avel
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 4500
Εγγραφή: 03/09/03 20:44
Last Visit: 03/04/15 22:58

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό Morx » 30/03/13 19:56

kacey έγραψε:Οπως ειπαν κ αλλοι, ο πρωτος πινακας ειναι για γελια. Ακου εκει 65μ για φρεναρισμα απο τα 100χαω...Εκτος αν διαβαζουμε κατι λαθος.

Ερωτηση προς τους μηχανακηδες: ειστε σιγουροι οτι σε ελληνικο δρομο, μηχανη με ABS μπορει να πατησει τερμα φρενο και να στριψει το τιμονι, κ να μεινει ορθια? Ρωταω οσους το εχουν κανει, οχι οσους εχουν θεωρητικες τεχνικες γνωσεις για το τι κανει κ πως δουλευει το ABS, αυτο το ξερω κ μονος μου.


Το δοκιμασα με CBF600. Υπο προυποθεσεις, δεν χανεις το μπροστινο απο γλιστρημα.... αλλα αν πατησεις φρενο ενω στριβεις, οσο καλο ABS και να 'χεις μπορεις Α Ν Ε Τ Α να ξαπλαρεις!

Σε επαρχιακο δρομο, με καλη προσφυση, φτανεις σε σημειο για endo, πριν προλαβει το ABS να εμπλακει... εαν ξεκινησεις ομαλα το φρεναρισμα και δεν τσαρουχωσεις αποτομα, σε στροφη, περισσοτερη σημασια εχει το πισω, γιατι το μπροστα ακυρωνει το γυροσκοπικο και φερνει τη μηχανη σε ορθια θεση.


Conslusion: ακομα και με ABS, ναι ξαπλωνεις αρκετα ευκολα, ειδικα αν παρασυρθεις και υπερεκτιμησεις τις δυνατοτητες.



Μια μεση μηχανη (street naked, dual-sport, sport touring μεσαιου κυβισμου κλπ κλπ) σε συγκριση με οποιοδηποτε αυτοκινητο της προκοπης, ΔΕΝ ΦΡΕΝΑΡΕΙ τοσο αποτελεσματικα (οι λογοι, στο προηγουμενο ποστ μου.)
Άβαταρ μέλους
Morx
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2247
Εγγραφή: 19/03/12 0:34
Last Visit: 29/07/15 19:55

Re: ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#

Δημοσίευσηαπό dog80 » 30/03/13 20:08

Νομίζω οι μηχανές απλά δίνουν την εντύπωση πολύ δυνατού φρεναρίσματος λόγω της θέσης που κάθεται ο αναβάτης. Το αντίθετο συμβαίνει με την επιτάχυνση. Εκεί που σε ένα αυτοκίνητο ένα 0-100 κάτω του 6 σε κολλάει στο κάθισμα, στη μηχανή με 0-100 κάτω απο 3 δέν νοιώθεις και πολλά.


Όσο γι αυτό:

Morx έγραψε:Το μονο θετικο μιας μηχανης στο φρεναρισμα, ειναι η αεροδυναμικη αντισταση σε σχεση με τη μαζα της.
Αν απο τα 300χλμ/ω την ωρα κλεισεις το γκαζι, το φρεναρισμα ειναι πολυ εντονο, δεν εχει αδρανεια η μηχανη!! Δεν εχει καμια τεραστια μαζα και στα 300 ειναι τοσο ισχυρη η αεροδυναμικη αντισταση που σε σχεση με ενα αυτοκινητο, αρχικα ισως εχεις ενα πλεονεκτημα κατα το φρεναρισμα.


Και στις μικρές ταχύτητες, ακόμα και κάτω απο 100χαω, η μηχανή κόβει πολύ όταν αφήνεις το γκάζι. Ο λόγος είναι οτι έχει πολύ πιό δυνατό engine braking απο το αυτοκίνητο γιατι όσο πιό πολύστροφος ένας κινητήρας τόσο πιό έντονο το φρενάρισμα.
Άβαταρ μέλους
dog80
4TF S2000 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7626
Εγγραφή: 08/03/04 16:54
Last Visit: 19/06/15 18:17

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Περί αυτοκίνησης

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης