24/11/17 20:21

Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Forum για την βελτίωση και τεχνικά θέματα του αυτοκινήτου. Προβλήματα, προτάσεις και λύσεις.

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό Nikos204 » 07/11/17 15:17

Άσε τι αγόραζες -πουλούσαν στην Ελλάδα...
Ακόμα και σήμερα fully synthetic γράφουν όπως και πολλά άλλα.
Το fully synthetic από μόνο του δεν λεει κάτι ...
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνθετική βάση σε κάποιο ποσοστό εν μέρει και επειδή επιτρέπεται στην χώρα που προορίζεται να πωληθεί το προϊόν έστω και με ποσοστό μικρό συνθετική βάσης ως FULLY SYNTHETIC.
Μόνο τα Motul είναι 100% συνθετικό.
Άβαταρ μέλους
Nikos204
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 09/01/13 21:14
Last Visit: 21/11/17 23:44

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό alexandros.K » 07/11/17 15:46

Ειναι και τα redline και τα torco και νομιζω και τα yacco,eneos, ισως και κανενα άλλο

Δεν μιλαω για Ελλαδα . Οι κατασκευαστες λιπαντικων πριν 3-4 χρονια γυρισαν τα συνθετικά σε Ηydrocracked
Και δεν το εκαναν ολοι την ιδια μερα, ουτε σε ολα τα εργοστασια ταυτοχρονα
Ασε που για καποιο καιρο τους ειχε μεινει καποιο στοκ
Παντως μεχρι το 2014 μερικες εταιριες εβγαζαν ακομα 100% συνθετικά. Απο εκει και μετα οι περισσοτεροι τα εκαναν γκρουπ 3
...
Άβαταρ μέλους
alexandros.K
4TF A5 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 20/09/13 22:23
Last Visit: 09/07/15 8:01
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό Nikos204 » 07/11/17 16:19

Σωστά ,έπρεπε να αναφέρω Π.χ Motul .
Σε αναλύσεις που έχω κάνει στο δικό μου με Mobil 1 SHC Syntheses πολύ καλά αποτελέσματα και πολύ ισχυρό ΤΒΝ ακόμα και με 17.000χλμ .
Νομίζω ότι δεν μπορούμε να αποδείξουμε είναι όντως υποδεέστερα ενός τέτοιου τύπου λιπαντικόυ σε σχέση με ένα 100% συνθετικό.
Ο nikolas είχε ανεβάσει ένα άρθρο με τα Mobil 1 που ανέφερε ότι είναι καλύτερα σε περισσότερους τομείς σε σχέση με πριν .
Άβαταρ μέλους
Nikos204
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 09/01/13 21:14
Last Visit: 21/11/17 23:44

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό alexandros.K » 07/11/17 16:44

To "προβλημα" δεν ειναι οτι ειναι SHC Synthese , αλλά το οτι θα ανακατευτούν με διαφορετικης συνθεσης λαδια .
Ειχες κανει αναλυση και σε Mobil 1 φουλ συνθετικο ?
Και 20 και παραπανω ισως αντεχουν, παιζει ρολο το πως γινονται τα χλμ
Σε ταξιδι χωρις πολυ πιεση ειναι οι καλυτρες συνθηκες για να βγαλει πολλά χλμ
Παιζουν ρολο οι ωρες λειτουργειας βασικά και οχι τα χλμ που μετραμε "μπακαλιστικα "
Σε 1 ωρα στην πολη μπορει να κανεις 10 χλμ , ενω σε ταξιδι 120 χλμ
...
Άβαταρ μέλους
alexandros.K
4TF A5 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 20/09/13 22:23
Last Visit: 09/07/15 8:01
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό Nikos204 » 07/11/17 18:04

Όχι μόνο σε SHC δεν είχα προλάβει τα κάθε αυτού fully synthetic, το αυτοκίνητο διαθέτει assyst plus για το service δεν μετράει μόνο χλμ .
Το αυτοκίνητο είναι ταξί με πολύ ρελαντί συχνές εκκινήσεις κτλ. 17.000χλμ περίπου 400ώρες αυτήν την στιγμή έχω 19.240χλμ (τα έχω αρκετά :innocent: )με 432ώρες δεν είναι στανταρ ούτε η ένδειξη του service.
Άβαταρ μέλους
Nikos204
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 09/01/13 21:14
Last Visit: 21/11/17 23:44

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό ohristou » 07/11/17 19:57

Nikos204 έγραψε:Άσε τι αγόραζες -πουλούσαν στην Ελλάδα...
Ακόμα και σήμερα fully synthetic γράφουν όπως και πολλά άλλα.
Το fully synthetic από μόνο του δεν λεει κάτι ...
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνθετική βάση σε κάποιο ποσοστό εν μέρει και επειδή επιτρέπεται στην χώρα που προορίζεται να πωληθεί το προϊόν έστω και με ποσοστό μικρό συνθετική βάσης ως FULLY SYNTHETIC.
Μόνο τα Motul είναι 100% συνθετικό.


Νίκο θα σε κακοκαρδισω αλλά τα μοτουλ δεν είναι 100% συνθετικά τουλάχιστον οι κορυφαίες σειρές 8100 χ-cess και 8100 xclean. Μόνο τα 300v είναι συνθετικά και αυτό πλέον με κάποια επιφύλαξη.
ohristou
4TF A5 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: 07/06/11 17:14
Last Visit: 22/11/17 8:47

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό nickolas » 07/11/17 20:04

Ξαναβάζω εδώ το pdf της Mobil που συγκρίνει την παλαιά με τη νέα σύνθεση (δείτε τις τελευταίες σελίδες).
Συνολικά η νέα σύνθεση είναι καλύτερη και εκεί που υστερεί δεν υστερεί σημαντικά. Επιπλέον είναι φτηνότερη για αυτό και τα Mobil 1 πωλούνται ~4 ευρώ το λίτρο στην Αμερική.

Δεν υπάρχει πρόβλημα ανάμειξης Group III με Group IV. Απλά γενικώς και για προφανείς λόγους καλό είναι κανείς να μην αλλάζει συνέχεια τύπο λιπαντικού στο μοτέρ του.

Τέλος, και είναι σκληρό αυτό που λέω, αν δείτε κάποιον να μιλάει για φουλ συνθετικά λιπαντικά: είτε δεν ξέρει από λιπαντικά, είτε νομίζει ότι αυτός στον οποίον απευθύνεται δεν ξέρει από λιπαντικά είτε τέλος ξέρει και απλά προσπαθεί να εξαπατήσει.

Υπάρχουν κάποια λίγα φουλ συνθετικά λιπαντικά με την στενή έννοια του όρου, αλλά δεν είναι για αυτοκίνητα δρόμου. Με αυτό εννοώ πως όποιος τα χρησιμοποιεί σε βάθος χρόνου θα έχει προβλήματα που θα απέφευγε με κατάλληλα και συμβατά με το μοτέρ του λιπαντικά.
Από εκεί και πέρα η λέξη είναι φυσαρμόνικα και το συνθετικό σε μια χώρα μπορεί να αποκαλείται ημισυνθετικό σε άλλη ή ακόμα και ορυκτέλαιο (χαρακτηριστικό παράδειγμα τα "ορυκτέλαια" που ζητούσε να βάζεις η Mazda στα RX8 στην Ιαπωνία, που βεβαίως μια χαρά συνθετικά ήταν όπως χρησιμοποιούμε τον όρο στην Ελλάδα).

Οπότε δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιείται η λέξη συνθετικό για να προσδιορίσει ένα λιπαντικό γιατί και μπερδεύει και δεν δίνει κάποια χρήσιμη πληροφορία.
Όπως πάντα πρέπει να κοιτάζετε τις προδιαγραφές πρώτα και εν συνεχεία τις προσωπικές σας προτιμήσεις.
"ΜΗ ΘΡΗΝΕΙΤΕ, ΜΗ ΓΕΛΑΤΕ, ΜΗΝ ΑΠΕΧΘΑΝΕΣΤΕ ΜΟΝΑΧΑ ΚΑΤΑΝΟΕΙΤΕ"

ΣΠΙΝΟΖΑ
nickolas
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 4852
Εγγραφή: 27/10/03 14:33
Last Visit: 22/11/17 0:52

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό alexandros.K » 07/11/17 20:31

Χρησιμοποιουμε τον ορο συνθετικο . ημισυνθετικο κτλ γιατι αυτο γραφουν τα μπουκαλια απο εξω
Τα γκρουπ 4 και 5 , ολοι συνθετικα τα χαρακτηριζουν
Εγω προσωπικά κοιταω τα data sheet του καθε λιπαντικου
Οσο για το Mobil 1 , δεν περιμενα να λεει η εταιρεια οτι το παλιο ηταν καλυτερο,,,,
Οπως και καθε εταιρεια υποστηριζει το καινουριο προιον της


nickolas έγραψε:[Δεν υπάρχει πρόβλημα ανάμειξης Group III με Group IV. Απλά γενικώς και για προφανείς λόγους καλό είναι κανείς να μην αλλάζει συνέχεια τύπο λιπαντικού στο μοτέρ του.
Εδω νομιζω αυτοαναιρεισαι
Δεν υπαρχει προβλημα λες, αλλά καλο ειναι να μην το κανουμε συνεχεια
:hmmm:
...
Άβαταρ μέλους
alexandros.K
4TF A5 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 20/09/13 22:23
Last Visit: 09/07/15 8:01
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό nickolas » 07/11/17 20:47

Κοίτα η Mobil σου βάζει κάποια συγκεκριμένα τεστ. Επιπλέον (και σημαντικό) τα λιπαντικά της συνεχίζουν να πληρούν τις προδιαγραφές της βιομηχανίας και των κατασκευαστών.

Ιδανικά καλό είναι κανείς να μην αλλάζει συχνά τύπο λιπαντικού. Αλλά δεν θα υπάρξει κάποια χημική ασυμβατότητα μεταξύ τους εάν το κάνει. Ούτε θα συμβεί κάτι αν το κάνει κατά καιρούς.

Αλλά το να πειραματίζεται κανείς συνέχεια με νέα λιπαντικά, βάζοντας άλλο κάθε φορά σίγουρα δεν είναι το ιδανικό για το μοτέρ. Κυρίως γιατί οι διαφορετικοί κατασκευαστές έχουν διαφορετικές συνθέσεις στα πρόσθετα τα οποία μπορεί να μην αντιδρούν μεταξύ τους ή με το μοτέρ αλλά πιθανότατα και δεν συνεργάζονται για να προσφέρουν έξτρα προστασία. Ουσιαστικά είναι σαν το ένα λιπαντικό να "νερώνει" το άλλο.
Είναι βέβαια μια προσωπική μου άποψη αυτή οπότε ας της δώσει κανείς την βαρύτητα που νομίζει. :iconcool:

Τέλος, είναι τέτοιο το περιθώριο στο θέμα της φθοράς που δίνουν τα σύγχρονα λιπαντικά και μοτέρ που δεν υπάρχει θέμα νομίζω. Αν δεν βγει αστοχία το μοτέρ θα βγάλει τουλάχιστον 400.000χλμ αν είναι βενζίνη και πολύ περισσότερα αν είναι ντίζελ με νορμάλ οδήγηση. Η αστοχία είναι κάτι που γενικά το λιπαντικό δεν μπορεί να επηρρεάσει.
"ΜΗ ΘΡΗΝΕΙΤΕ, ΜΗ ΓΕΛΑΤΕ, ΜΗΝ ΑΠΕΧΘΑΝΕΣΤΕ ΜΟΝΑΧΑ ΚΑΤΑΝΟΕΙΤΕ"

ΣΠΙΝΟΖΑ
nickolas
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 4852
Εγγραφή: 27/10/03 14:33
Last Visit: 22/11/17 0:52

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό alexandros.K » 07/11/17 21:19

nickolas έγραψε:Κοίτα η Mobil σου βάζει κάποια συγκεκριμένα τεστ. Επιπλέον (και σημαντικό) τα λιπαντικά της συνεχίζουν να πληρούν τις προδιαγραφές της βιομηχανίας και των κατασκευαστών.

Φανταζομαι το ιδιο ισχυει για ολες τις μεγαλες εταιριες λιπαντικων.....

nickolas έγραψε:Τέλος, είναι τέτοιο το περιθώριο στο θέμα της φθοράς που δίνουν τα σύγχρονα λιπαντικά και μοτέρ που δεν υπάρχει θέμα νομίζω. Αν δεν βγει αστοχία το μοτέρ θα βγάλει τουλάχιστον 400.000χλμ αν είναι βενζίνη και πολύ περισσότερα αν είναι ντίζελ με νορμάλ οδήγηση. Η αστοχία είναι κάτι που γενικά το λιπαντικό δεν μπορεί να επηρρεάσει.

Εξαρταται παντα απο το μοτερ και απο το λιπαντικο που χρησιμοποιεις
πχ. Ενα ατμοσφαιρικο 2 λιτρο οικογενειακο αμαξι που βγαζει 140 αλογα, δεν εχει τις ιδιες απαιτησεις απο το λιπαντικο , οπως ενα 2λιτρο με 400 αλογα
Το 2ο ειναι πολυ πιο πιεσμενο μοτερ απο το 1ο
Αν του βαζεις "φθηνο" λιπαντικο , το κρατας παραπανω απο οσο πρεπει και του πετας και τα ματια εξω, δεν θα βγαλει σε καμια περιπτωση τα χλμ που αναμενεις, σε σχεση με το αλλο μοτερ που και να μην του βαζεις καλο λιπαντικο, δεν θα εχει τοση φθορα οσο το αλλο
Ολα ειναι σχετικα...
...
Άβαταρ μέλους
alexandros.K
4TF A5 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 600
Εγγραφή: 20/09/13 22:23
Last Visit: 09/07/15 8:01
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό nickolas » 07/11/17 22:05

Τα περισσότερα αυτοκίνητα με νορμάλ οδήγηση συγκρίσιμες απαιτήσεις έχουν.
Από εκεί και πέρα αυτό με τα 400 άλογα έχει φτιαχτεί και ανάλογα.
Αλλά σε γενικές γραμμές ναι, αν υποθετικά τα πηγαίνεις στο 100% κατά μέσο όρο αυτό με τα 140 άλογα θα βγάλει περισσότερα χιλιόμετρα από αυτό με τα 400.
...και τα δύο πάντως θα βγάλουν περισσότερα από όσα νομίζει κανείς με την τυπική συντήρηση (και δύσκολα να κάνει κάποιος κάτι για να βγάλουν περισσότερα)

Ο κατασκευαστής πάντως σε αυτά που προτείνει τα έχει λάβει υπόψιν του αυτά. Η Nissan δεν βάζει το ίδιο λάδι στο GTR και στο Micra για παράδειγμα...
"ΜΗ ΘΡΗΝΕΙΤΕ, ΜΗ ΓΕΛΑΤΕ, ΜΗΝ ΑΠΕΧΘΑΝΕΣΤΕ ΜΟΝΑΧΑ ΚΑΤΑΝΟΕΙΤΕ"

ΣΠΙΝΟΖΑ
nickolas
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 4852
Εγγραφή: 27/10/03 14:33
Last Visit: 22/11/17 0:52

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό cson » 11/11/17 3:21

Τα turboral της aral για ντιζελ που έχουν κάτι προδιαγραφές ΑΡΙ E6,E7,E9 κτλ τι ακριβως υποδηλώνουν? Γιατί αυτές οι προδιαγραφές δεν παίζουν σε λάδια diesel αλλων κατασκευαστων??
Άβαταρ μέλους
cson
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3036
Εγγραφή: 05/04/07 19:44
Last Visit: 22/11/17 9:57

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό corolla xli » 11/11/17 11:23

cson έγραψε:Τα turboral της aral για ντιζελ που έχουν κάτι προδιαγραφές ΑΡΙ E6,E7,E9 κτλ τι ακριβως υποδηλώνουν? Γιατί αυτές οι προδιαγραφές δεν παίζουν σε λάδια diesel αλλων κατασκευαστων??


Καλημέρα.
Για τα Ε6,Ε7,Ε9 αξίζει να διαβάσεις τα παρακάτω
https://www.castrol.com/el_gr/greece/pr ... range.html
corolla xli
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 03/11/09 12:49
Last Visit: 11/11/17 13:16

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό cson » 11/11/17 11:55

Τα βάζει φίλος σε ενα navara d40 χωρίς dpf. Δεν τα προτείνει ο κατασκευαστής, όμως τα προτείνει το site της aral. Τα βάζει εδώ και 160.000 χλμ μέ το μοτέρ να λειτουργει τέλεια. Απλα πρώτη φορά βλέπω τέτοιες προδιαγραφές και απο οτι κατάλαβα είναι για φορτηγά.
Ορίστε τι προτείνει η Νισσάν
ΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
cson
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3036
Εγγραφή: 05/04/07 19:44
Last Visit: 22/11/17 9:57

Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]

Δημοσίευσηαπό Nikos204 » 11/11/17 17:23

Ναι είναι προδιαγραφές βαρέων πετρελαιοκινητηρων .
Ότι έχει Ε ,μπροστά τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Άβαταρ μέλους
Nikos204
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 09/01/13 21:14
Last Visit: 21/11/17 23:44

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 21 Quadra, Google Adsense [Bot] και 41 επισκέπτες