23/05/18 7:37

Πίεση αέρα στα ελαστικά

Forum για την βελτίωση και τεχνικά θέματα του αυτοκινήτου. Προβλήματα, προτάσεις και λύσεις.

Δημοσίευσηαπό charmak66 » 22/10/05 4:44

enginekiller έγραψε:2 στα 4 αυτοκινητα που εχω ειναι ισες οι πιεσεις. Κι εμενα μου φαινεται πολυ περιεργο. :-?


Μια πιθανή εξήγηση ίσως να είναι ότι υπάρχει καλό ζύγισμα του αυτοκινήτου.Δεν ξέρω αν κάτι τέτοιο τεκμηριώνεται επιστημονικά,απλά μια ιδέα λέω...


Αλλά και πάλι...Άντε καλά η δική μου αμαξάρα είναι καλοζυγισμένη (καθόλου απίθανο για 4,3+ μέτρα και 1130 κιλά).Τα δικά σου τα χρέπια;;; :o :D


Πλάκα κάνω έτσι;
Ξάφνου σαν ξεπροβόδισε το Steamer Tank “Fjord Folden”
Όπου έφευγε καπνίζοντας για τα νησιά Λοφούτεν…
Άβαταρ μέλους
charmak66
4TF Gr. B Driver
 
Δημοσιεύσεις: 18074
Εγγραφή: 13/02/03 17:10
Last Visit: 11/09/14 12:15
Τοποθεσία: Nyksund

Δημοσίευσηαπό funkyreverend » 22/10/05 7:27

Ωπ, πολύ καλή ερώτηση!

Για καταθέστε πιέσεις και οχήματα! Έχω την εντύπωση ότι κάτι μπορεί να βγάλουμε από αυτό...

Κλιό 1.4 98 άλογα: 33 - 30 για 185/60 14
Λεόν 1.8Τ: 33 - 33 για 225/45 17
Τελευταία επεξεργασία από funkyreverend και 22/10/05 8:32, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Βγάλτε τα ιταλικά/γερμανικά/γαλλικά/σουηδικά/ιαπωνικά/κορεάτικα γυαλιά όταν ασκείτε κριτική. Κάνουν μπαμ από μακριά.
Άβαταρ μέλους
funkyreverend
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 11985
Εγγραφή: 22/01/03 1:47
Last Visit: 08/11/15 12:30
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη (για πόσο;)

Δημοσίευσηαπό BILL33 » 22/10/05 8:20

Punto HGT μπροστα=2,4 πισω=2,1
Άβαταρ μέλους
BILL33
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 42086
Εγγραφή: 14/06/03 19:43
Last Visit: 20/02/16 17:16
Τοποθεσία: Σε ανταγωνιστικό φόρουμ!!!!!
Banned User

Δημοσίευσηαπό enginekiller » 22/10/05 8:30

charmak66 έγραψε:Αλλά και πάλι...Άντε καλά η δική μου αμαξάρα είναι καλοζυγισμένη (καθόλου απίθανο για 4,3+ μέτρα και 1130 κιλά).Τα δικά σου τα χρέπια;;; :o :D


Πλάκα κάνω έτσι;

:o :o :o :o :o :cry: :cry: :lol:
Λοιπον παραβλεποντας το σχολιο :lol: καταθετω:
Citroen C4 1.6: 35/31
Toyota Corolla E123 1.4: 36/36
Toyota Yaris 1.3 26/26

Εγω δεν βγαζω τιποτα για συμπερασμα εκτος του οτι ισως η Toyota βαριεται να γραψει αλλο νουμερο! :lol: Δεν μπορω να πιστεψω οτι στα 2 αυτα ειναι 50-50 η κατανομη(που δεν ειναι σιγουρα).
Citroen C4 1.6 SX Pack, Toyota Corolla E12(facelift) 1.4 Sol, Toyota Yaris mk2 1.3 Sol
Εικόνα
Greek Citroen Club
Άβαταρ μέλους
enginekiller
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2144
Εγγραφή: 19/07/04 18:44
Last Visit: 19/02/11 13:24
Τοποθεσία: Αχαϊα->Θεσ/ίκη-> Πειραιάς(ακόμα)

Δημοσίευσηαπό funkyreverend » 22/10/05 8:37

Η στατική κατανομή βάρους σίγουρα δεν είναι 50-50. Ωστόσο, η δυναμική ισορροπία του οχήματος (φορτίο σε επιτάχυνση, επιβράδυνση, δηλαδή μεταβολές του pitch -ή για πιο ελληνικά, πρόνευση και επίνευση :wink: -) μπορεί να χρειάζεται την έξτρα πίεση πίσω για να δημιουργηθεί.

Αν δεν ισχύει κάτι από αυτά, υποψιάζομαι foolproof οδηγία του κατασκευαστή για τις περιπτώσεις που τα οχήματα φορτώνονται σαν γαιδούρια, αλλά οι πιέσεις πίσω δεν αλλάζουν από κανέναν οδηγό.
Βγάλτε τα ιταλικά/γερμανικά/γαλλικά/σουηδικά/ιαπωνικά/κορεάτικα γυαλιά όταν ασκείτε κριτική. Κάνουν μπαμ από μακριά.
Άβαταρ μέλους
funkyreverend
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 11985
Εγγραφή: 22/01/03 1:47
Last Visit: 08/11/15 12:30
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη (για πόσο;)

Δημοσίευσηαπό charmak66 » 22/10/05 11:59

Έχουμε και λέμε:
Rover 416 sedan (δεν είχα δίκιο που έλεγα για αμαξάρα; :D )
Πίεση για έκδοση με ατσάλινες ζάντες: 2,1 bar μπροστά-πίσω
Για αλουμινίου: 2,3

Για ταχύτητες πάνω από 160km/h 2,4 :o Έτσι γράφει το manual και δεν είναι λάθος στη μετάφραση,γιατί το λέει και αυτό της haynes.

Την τελευταία φορά έβαλα 2,4 και η διαφορά που είδα από τα 2-2,1 που είχα πριν (γιατί το είχα παραμελήσει και είχε μείνει και αρκετές μέρες ακίνητο το αυτοκίνητο) ήταν πολύ μεγάλη.Σαφώς καλύτερη αίσθηση του τιμονιού γύρω από τη θέση της ευθείας στα πολλά χιλιόμετρα,αλλά και πιο απότομες αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες.


Η άλλη απορία που έχω είναι γιατί υπάρχει τόση διαφορά μεταξύ σιδερένιων ζαντών και αλουμινίου.Σίγουρα η πίεση θα πρέπει να είναι διαφορετική λόγω διαφορετικού μη αναρτώμενου βάρους,αλλά 0,2bar δεν είναι αρκετή διαφορά;
Ξάφνου σαν ξεπροβόδισε το Steamer Tank “Fjord Folden”
Όπου έφευγε καπνίζοντας για τα νησιά Λοφούτεν…
Άβαταρ μέλους
charmak66
4TF Gr. B Driver
 
Δημοσιεύσεις: 18074
Εγγραφή: 13/02/03 17:10
Last Visit: 11/09/14 12:15
Τοποθεσία: Nyksund

Δημοσίευσηαπό charmak66 » 22/10/05 12:58

Τώρα που το σκέφτομαι,μάλλον οι πιέσεις των ελαστικών δεν έχουν τόσο άμεση σχέση με τη στατική κατανομή βάρους.

Το A4ΤQ του πατέρα μου,απ' ότι θυμάμαι,θέλει μεγαλύτερη πίεση στα εμπρός ελαστικά,απ' ότι στα πίσω,που είναι σαφώς πιο κοντά στο 50/50 λόγω τοποθέτησης κινητήρα και μετάδοσης.

Εκτός και αν το rover μου είναι λιγότερο μπροσθόβαρο από το audi,οπότε θα τρελαθούμε τελείως! :D
Ξάφνου σαν ξεπροβόδισε το Steamer Tank “Fjord Folden”
Όπου έφευγε καπνίζοντας για τα νησιά Λοφούτεν…
Άβαταρ μέλους
charmak66
4TF Gr. B Driver
 
Δημοσιεύσεις: 18074
Εγγραφή: 13/02/03 17:10
Last Visit: 11/09/14 12:15
Τοποθεσία: Nyksund

Δημοσίευσηαπό silencer51 » 22/10/05 13:15

Megane II 1.6 115hp 5d

To αυτοκολλητάκι στην πόρτα λέει:

Μπροστά: 33psi
Πίσω: 29psi (βάζω 30)

για 205/55/R16 με αλουμινένια ζάντα.
Άβαταρ μέλους
silencer51
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3540
Εγγραφή: 18/01/03 21:40
Last Visit: 29/03/16 9:12
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό funkyreverend » 22/10/05 14:53

By the way, αν ξέρετε και κατανομή βάρους, λέτε την! Μπορεί να βγάλουμε καμιά άκρη...
Βγάλτε τα ιταλικά/γερμανικά/γαλλικά/σουηδικά/ιαπωνικά/κορεάτικα γυαλιά όταν ασκείτε κριτική. Κάνουν μπαμ από μακριά.
Άβαταρ μέλους
funkyreverend
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 11985
Εγγραφή: 22/01/03 1:47
Last Visit: 08/11/15 12:30
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη (για πόσο;)

Δημοσίευσηαπό enginekiller » 22/10/05 16:50

Σωστα. Οποτε διορθωνω:
Citroen C4 1.6: 35/31 κατανομη βαρους: 61,5/38,5
Toyota Corolla E123 1.4: 36/36 κατανομη βαρους: 61/39
Toyota Yaris 1.3 26/26

Και εγω δεν καταλαβαινω τη μεγαλη διαφορα πιεσης στις ζαντες αλουμινιου. Λες και εχουν ολες το ιδιο βαρος κιολας...
Citroen C4 1.6 SX Pack, Toyota Corolla E12(facelift) 1.4 Sol, Toyota Yaris mk2 1.3 Sol
Εικόνα
Greek Citroen Club
Άβαταρ μέλους
enginekiller
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2144
Εγγραφή: 19/07/04 18:44
Last Visit: 19/02/11 13:24
Τοποθεσία: Αχαϊα->Θεσ/ίκη-> Πειραιάς(ακόμα)

Δημοσίευσηαπό MichalisS » 22/10/05 17:41

Skoda Fabia 1.4 101 με 195/50R15 αλουμινίου.

Οδηγός Μόνο ||Επιβάτες & Φορτίο
Μπροστά 2.1 ||2.4
Πίσω 2.0 ||2.8

Τα νούμερα είναι σε bar. Βάζω 2.2 παντού για να έχω μια μέση λύση, μιας και το αυτοκίνητο οδηγείται καθημερινά σε ΑΟ & Εθνική.
MichalisS
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 915
Εγγραφή: 27/03/05 15:10
Last Visit: 13/04/18 0:31

Δημοσίευσηαπό Coyot » 22/10/05 22:06

Ρενώ 21 ('87): Εμπρός 2,0 μπαρ, Πίσω 2,2!

Σκόντα Οκτάβια 4Χ4 ('05): Εμπρός 2,2 (ως 2,3), Πίσω 2,3 - ως 2,8.

Όπως βλέπετε υπάρχουν προσθιοκίνητα (ή κατά βάσιν προσθιοκίνητα) των οποίων ο κατασκευαστής συνιστά περισσότερη πίεση πίσω!
Άβαταρ μέλους
Coyot
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3123
Εγγραφή: 17/04/05 22:09
Last Visit: 09/05/17 15:49
Τοποθεσία: The Desert of Truth

Δημοσίευσηαπό elteo » 26/10/05 16:31

enginekiller έγραψε:Σωστα. Οποτε διορθωνω:
Citroen C4 1.6: 35/31 κατανομη βαρους: 61,5/38,5
Toyota Corolla E123 1.4: 36/36 κατανομη βαρους: 61/39
Toyota Yaris 1.3 26/26

Και εγω δεν καταλαβαινω τη μεγαλη διαφορα πιεσης στις ζαντες αλουμινιου. Λες και εχουν ολες το ιδιο βαρος κιολας...


Γνωρίζει κάποιος ατομικό οργανάκι μέτρησης της πιέσεως των ελαστικών...;
Γιατί μέτρησα με ένα χειρός (στυλό) ενός συναδέλφου μου και μου έδειξε ότι είχα μπροστά 40psi και πίσω 33psi! :o

Αυτά τα ρημάδια τα μπαρόμετρα των βενζινάδικων... :evil:

* εάν υπάρχει και ελληνικό eshop με τέτοια ακόμα καλύτερα.
elteo
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 37846
Εγγραφή: 26/05/03 10:28
Last Visit: 09/01/17 21:44

Δημοσίευσηαπό tazio » 26/10/05 17:47

elteo έγραψε:Γνωρίζει κάποιος ατομικό οργανάκι μέτρησης της πιέσεως των ελαστικών...;
Γιατί μέτρησα με ένα χειρός (στυλό) ενός συναδέλφου μου και μου έδειξε ότι είχα μπροστά 40psi και πίσω 33psi! :o

Αυτά τα ρημάδια τα μπαρόμετρα των βενζινάδικων... :evil:

* εάν υπάρχει και ελληνικό eshop με τέτοια ακόμα καλύτερα.


Δάβασε και λίγο τις προηγούμενες σελίδες. :P :P

Θα σου πρότεινα να πάρεις το πιεσόμετρο που έχουν τα Radio Shack. Ψηφιακό με βαθμονόμηση ανά 0,5, κόστος 28 ευρώ.
Το έχω παραπάνω από ένα χρόνο και είμαι αρκετά ευχαριστημένος.
...
Άβαταρ μέλους
tazio
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 13182
Εγγραφή: 01/02/03 13:55
Last Visit: 25/01/18 19:13
Τοποθεσία: Σπίτι μου.

Δημοσίευσηαπό elteo » 26/10/05 18:28

tazio έγραψε:
elteo έγραψε:Γνωρίζει κάποιος ατομικό οργανάκι μέτρησης της πιέσεως των ελαστικών...;
Γιατί μέτρησα με ένα χειρός (στυλό) ενός συναδέλφου μου και μου έδειξε ότι είχα μπροστά 40psi και πίσω 33psi! :o

Αυτά τα ρημάδια τα μπαρόμετρα των βενζινάδικων... :evil:

* εάν υπάρχει και ελληνικό eshop με τέτοια ακόμα καλύτερα.


Δάβασε και λίγο τις προηγούμενες σελίδες. :P :P

Θα σου πρότεινα να πάρεις το πιεσόμετρο που έχουν τα Radio Shack. Ψηφιακό με βαθμονόμηση ανά 0,5, κόστος 28 ευρώ.
Το έχω παραπάνω από ένα χρόνο και είμαι αρκετά ευχαριστημένος.


τα διάβασα, μην ανησυχείς απλά ήθελα και μία έξτρα γνώμη! :oops:

edit : έχει eshop;
elteo
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 37846
Εγγραφή: 26/05/03 10:28
Last Visit: 09/01/17 21:44

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google [Bot], Google Adsense [Bot] και 8 επισκέπτες