10 Απρ 2017

Αυτό είναι το νέο 10τάχυτο κιβώτιο της Honda

Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, η Honda ανακοίνωσε τη διάθεση του νέου 10τάχυτου κιβωτίου της που προορίζεται αποκλειστικά για οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Honda - Κιβώτιο 10 σχέσεων

Η τελευταία είναι και η ουσιαστικότερη διαφορά της συγκεκριμένης διάταξης σε σχέση με τις αντίστοιχα… πολυάριθμες των Ford και GM, οι οποίες τοποθετούνται αποκλειστικά σε μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς. Όπως ανακοινώθηκε, το νέο 10τάχυτο κιβώτιο των Ιαπώνων, το οποίο έχει εξελιχθεί εξολοκλήρου επί τρία ολόκληρα χρόνια από τους ίδιους τους μηχανικούς της μάρκας και όχι, όπως συνηθίζεται, από «εξωτερικούς συνεργάτες», θα τοποθετηθεί αρχικά στο αμερικάνικών προδιαγραφών πολυμορφικό Odyssey χωρίς μάλιστα να αντικαθιστά ούτε το κλασσικό αυτόματο «6άρι», ούτε ασφαλώς και το 9τάχυτο σασμάν που έχει εξελίξει η ZF για λογαριασμό της Honda, το οποίο από εδώ και στο εξής θα εξοπλίζει τις μικρότερες εκδόσεις της οικογένειας του συγκεκριμένου μοντέλου.

Στον τεχνικό τομέα, το ενδιαφέρον εστιάζεται τόσο στην παρουσία τεσσάρων πλανητικών γραναζιών που είναι ευθυγραμμισμένα με τον στροφαλοφόρο άξονα αλλά και τριών στο σύνολο συμπλεκτών, όσο και σε αυτή του νέου μετατροπέα ροπής που ενσωματώνει στα «σωθικά» του, ο οποίος είναι λεπτότερος, με πιο μικρή διάμετρο και συνολικά πιο «μαζεμένος» σε διαστάσεις σε σχέση με εκείνων του 6τάχυτου. Σύμφωνα με την Honda, χάρη σε αυτόν, το μήκος του κιβωτίου είναι μόλις 375 χλστ. (45 λιγότερα σε σχέση με το «6άρι» αυτόματο), ενώ εξίσου σημαντικά είναι τα οφέλη και στον τομέα των εσωτερικών τριβών. Από εκεί και πέρα, μια ακόμα σημαντική τεχνολογική κατάκτηση του νέου «10αριού» της Honda, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί ροπή έως και 370 Nm, είναι και το νέο γρανάζι που μεταφέρει την κίνηση στο διαφορικό, το οποίο διαθέτει δόντια και στην εσωτερική του περίμετρο. Επίσης, διαθέτει ένα αντικραδασμικό σύστημα τριών σταδίων, το οποίο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συστήματος απενεργοποίησης των κυλίνδρων του V6 κινητήρα του Odyssey και φυσικά του συστήματος Start&Stop.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι δημιουργοί του κιβωτίου, από την έβδομη ταχύτητα και πάνω, οι σχέσεις είναι overdrive, κάτι που αποδεικνύεται και από τις μόλις 1.560 σ.α.λ. του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει στην ευθεία με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα του κιβωτίου είναι η ικανότητα του να κατεβάζει στο kickdown κατευθείαν από 10η σχέση σε 6η ή ακόμα και από 7η σε 3η.

Σε ότι αφορά στα οφέλη που προσφέρει στην πράξη το νέο «10άρι» των Ιαπώνων, η Honda στέκεται στις εξαιρετικά ομαλές αλλαγές των σχέσεων, οι οποίες μάλιστα πραγματοποιούνται σε μειωμένο κατά 30% χρόνο, η μικρότερη κατά 6% κατανάλωση, αλλά και η βελτιωμένη κατά 14% επιτάχυνση στον ανοιχτό δρόμο.

Προς το παρόν, άγνωστο παραμένει σε ποια ακόμα αμερικάνικα μοντέλα θα «φορεθεί» το νέο αυτό κιβώτιο, ενώ καμία πληροφορία δεν υπάρχει -προς το παρόν τουλάχιστον- σχετικά με το αν θα το δούμε να εγκαθίσταται και σε μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας που διατίθενται στη γηραιά ήπειρο._Χ.Α.