16 Ιαν 2017

Κινητήρα βενζίνης με... ιδιοσυγκρασία ντίζελ φέρνει η Mazda

Η Mazda θα παρουσιάσει μια νέα εκδοχή του SkyActiv κινητήρα της, στην οποία η καύση του μίγματος θα πραγματοποιείται μέσω συμπίεσης, χωρίς τη χρήση μπουζί.

Οι διαφορές ανάμεσα σ’ έναν κινητήρα βενζίνης και έναν ντίζελ δεν περιορίζονται μόνο στον τύπο του καυσίμου που καταναλώνει, αλλά και στον τρόπο που αυτό αναφλέγεται. Ως γνωστόν, στους μεν πρώτους η όλη διαδικασία πραγματοποιείται με τη χρήση σπινθηριστών, στους δε ντίζελ με συμπίεση του μίγματος. Άραγε, πόσο εφικτή είναι η διαδικασία της ανάφλεξης σ’ έναν βενζινοκινητήρα απλά και μόνο μέσω της συμπίεσης του μίγματος;

Η όλη διαδικασία είναι ευρύτερα γνωστή ως Homogenous Charge Compression Ignition, τεχνολογία που στο πρόσφατο παρελθόν έχουν δοκιμάσει να φέρουν στο προσκήνιο πολλοί κατασκευαστές. Όπως η Mercedes, για παράδειγμα, με το πρωτότυπο F700 που είδαμε για πρώτη φορά το 2007 στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, αλλά και η Opel/GM, με διάφορα οχήματά της.

Σήμερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Nikkei, η Mazda σχεδιάζει όχι μόνο να παρουσιάσει τη δική της εκδοχή πάνω στο συγκεκριμένο «θέμα», αλλά και να τη φέρει στην παραγωγή παρουσιάζοντάς την και επισήμως κάτω από το καπό του ανανεωμένου «3» που θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του μέσα στο 2018. Χάρη στην τεχνολογία Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI), ο νέος αυτός SkyActiv κινητήρας της Mazda θα καταναλώνει έως και 30% λιγότερο καύσιμο σε σχέση μ’ έναν αντίστοιχο συμβατικό, κάτι που πιθανόν να «ρίξει» τις μέσες απαιτήσεις κάτω από τα 3,5 λίτρα ανά 100 χλμ. κίνησης._Χ.Α.

Σχόλια