19 Σεπ 2017

Συνεργασία Ford και Virginia Tech για την αυτόνομη οδήγηση

Η Ford και το Virginia Tech Transportation Institute δοκιμάζουν μια μέθοδο ώστε να μπορούν τα αυτόνομα οχήματα να δείχνουν τις προθέσεις τους σε πεζούς, οδηγούς και δικυκλιστές.

Σήμερα, ένα νεύμα του κεφαλιού ή μία χειρονομία του οδηγού είναι αρκετά για να δηλώσουν ότι ο πεζός μπορεί να διασχίσει το δρόμο με ασφάλεια, αλλά σε ένα μέλλον με αυτόνομα οχήματα, πώς ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό θα μπορεί να επικοινωνεί; Θέλοντας να προετοιμαστεί γι αυτή την πραγματικότητα, η Ford συνεργάστηκε με το ερευνητικό ινστιτούτο Virginia Tech Transportation Institute για τη δοκιμή μιας μεθόδου μέσω της οποίας ένα αυτοοδηγούμενο όχημα θα σηματοδοτεί τις προσθέσεις του, χρησιμοποιώντας πραγματικές αντιδράσεις από ανθρώπους σε δημόσιους δρόμους. Έτσι, η Ford τοποθέτησε μία μπάρα φώτων στο παρμπρίζ ενός Transit Connect. Έξι κάμερες τοποθετήθηκαν ώστε να προβάλλουν μία εικόνα 360ο της γύρω περιοχής και να αποτυπώνουν τη συμπεριφορά άλλων χρηστών του δρόμου. Το Transit Connect προσομοίωσε την αυτόνομη οδήγηση σε δρόμους στη Β. Βιρτζίνια –με πολλά αυτοκίνητα και πεζούς– τον Αύγουστο, με τους ερευνητές να καταγράφουν σε βίντεο τις αντιδράσεις των ανθρώπων. Πάνω από 150 ώρες δεδομένων σε περίπου 1.800 μίλια οδήγησης συγκεντρώθηκαν σε ένα περιβάλλον, που περιλάμβανε συναντήσεις με πεζούς, ποδηλάτες και άλλους οδηγούς. Εξωτερικά σήματα ενεργοποιήθηκαν πάνω από 1650 φορές σε διάφορες τοποθεσίες γύρω από το Arlington, όπως διασταυρώσεις, χώρους στάθμευσης, γκαράζ και περιφερειακές οδούς αεροδρομίων. Οι ερευνητές θα χρησιμοποιήσουν όλα αυτά τα δεδομένα για να κατανοήσουν, πώς άλλοι οδηγοί ή πεζοί θα αντιδρούν, απαντώντας στα σήματα που χρησιμοποιεί ένα αυτοοδηγούμενο όχημα.

Για την προσομοίωση μιας πλήρως αυτόνομης εμπειρίας οδήγησης, οι ερευνητές εξέλιξαν ένα ‘κοστούμι καθίσματος’, που να κρύβει τον οδηγό. Αυτό δημιουργεί τη εντύπωση ενός πλήρως αυτόνομου οχήματος, που είναι απαραίτητο για την αξιολόγηση πραγματικών οδηγικών συνθηκών και συμπεριφορών μεταξύ van και άλλων χρηστών του δρόμου. Στη συνέχεια, η ομάδα θέλησε να πειραματιστεί με τρία διαφορετικά σενάρια φώτων για να δηλώσει τις προθέσεις του αυτοκινήτου: Παραχώρηση προτεραιότητας (δύο λευκά φώτα που κινούνται οριζοντίως, δηλώνουν ότι το όχημα πρόκειται να σταματήσει), ενεργή, αυτόνομη οδήγηση (συμπαγές λευκό φως για να δηλώσει ότι το όχημα κινείται αυτόνομα), εκκίνηση (λευκό φως που αναβοσβήνει γρήγορα για να δηλώσει ότι το όχημα αρχίζει να επιταχύνει από στάση).