top icon
Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

Τι νέο περιμένουμε από την Porsche

Καινούργια μοντέλα και στροφή στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες σηματοδοτεί η έλευση της καινούργιας χρονιάς για τον διάσημο κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων από το Ζuffenhausen.

Η αρχή στο στρατόπεδο των Γερμανών της Porsche έγινε πριν λίγες μόλις μέρες με την παρουσίαση της έκδοσης GT4 για την «κεντρομήχανη» Cayman, ενός συναρπαστικού νέου μοντέλου που ακολουθεί τα χνάρια της μεγαλύτερης 911 GT3 (με την οποία μάλιστα μοιράζεται ουκ ολίγα μέρη!) «φορώντας» τον γνωστό ατμοσφαιρικό 3,8 μπόξερ κινητήρα της «991» με απόδοση 385 ίππων, σε συνδυασμό αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το επόμενο… χτύπημα της Porsche έχει ορίζοντα μόλις λίγων εβδομάδων, με τους ιθύνοντές της να παρουσιάζουν στην Έκθεση της Γενεύης την έκδοση RS της 911 GT3. Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, η πλέον καθαρόαιμη έκδοση της 911 θα είναι, ως είθισται, ελαφρύτερη από την απλή GT3, περίπου κατά 100 κιλά, ενώ η πραγματική επανάσταση για τη νεότερη RS αναμένεται να… προκύψει στον τομέα της αεροδυναμικής. Υψηλότερη αναμένεται να είναι και η ισχύς του κινητήρα που θα την κινεί, η οποία θα υπερβαίνει το άτυπο φράγμα των 500 ίππων. Σε ότι αφορά στη μετάδοση και με δεδομένες τις επιλογές που είδαμε στην Cayman GT4, πολύ πιθανό είναι να δούμε τον 6κύλινδρο μπόξερ να… απαρνιέται το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK της εταιρείας, που κατʼ αποκλειστικότητα είδαμε στην απλή GT3.

Από εκεί και πέρα, η δεύτερη μεγαλύτερη είδηση αφορά στην πρεμιέρα μιας νέας γενιάς υπερτοφοδοτούμενων συνόλων, που από το φθινόπωρο περίπου θα εξοπλίζουν την ανανεωμένη στα σημεία γκάμα της 911. Πρόκειται για δύο 6κύλινδρους «επίπεδους» κινητήρες, οι οποίοι θα παραλάβουν τη σκυτάλη από τους υπάρχοντες ατμοσφαιρικούς των 3,4 και 3,8 λίτρων εξασφαλίζοντας όχι μόνο χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση, αλλά και βελτιωμένη. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της «απλής» Carrera θα έχει χωρητικότητα 2,7 λίτρων και ισχύ περί τους 350 με 360 ίππους, ενώ εκείνος της Carrera S κυλινδρισμό που δεν θα υπερβαίνει τα 3,0 λίτρα και απόδοση πολύ κοντά στους 430 ίππους. Σε ότι αφορά την 4κύλινδρη εκδοχή, σαφείς ενδείξεις που να αφορούν τις τεχνικές περγαμηνές τους προς το παρόν δεν υπάρχουν. Εικάζουμε, πάντως, πως η χωρητικότητα του θα κυμαίνεται πολύ κοντά στα 2,0 μόλις λίτρα! Σε αντίθεση, σχεδόν βέβαια πρέπει να θεωρείται η απόφαση των ιθυνόντων της Porsche να μην τοποθετήσουν το συγκεκριμένο σύνολο σε καμία εκδοχή της ανανεωμένης 911, μιας και όπως όλα δείχνουν η εξέλιξη του έγινε με αποκλειστικό «στόχο» την εγκατάστασή του πίσω από την πλάτη των οδηγών των δίδυμων Cayman και Boxster.

Μακροπρόθεσμα, τα πλάνα της Porsche περιλαμβάνουν την δημιουργία ενός εντελώς νέου κουπέ μοντέλου, που θα διαφοροποιείται πλήρως από την αειθαλή 911, το οποίο θα ανταγωνίζεται άμεσα μοντέλα, όπως η Ferrari 488 GTB και η Lamborghini Huracan. Ειδικά για την περίσταση, οι μηχανικοί από το Ζuffenhausen θα εξελίξουν έναν νέο υπερτροφοδοτούμενο V8, που θα δούμε να κινούν και άλλα μοντέλα της γκάμας τους, όπως είναι η Panamera και η Cayenne. Και αν όλα τα παραπάνω δεν σας αρκούν, αξίζει να σηεμιώσουμε πως στα σκαριά υπάρχει ήδη και ο αντικαταστάτης της εξωτικής 918 Spyder, η οποία και θα διαθέτει ένα ακόμα πιο προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης σε σχέση με το υπάρχον._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ