top icon
Blog

14o Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Μηχανή του χρόνου

Θρυλικές κατασκευές σε ελληνικές ειδικές διαδρομές θα φροντίσουν για ακόμα μία χρονιά να μας ταξιδέψουν στο χρόνο, αναβιώνοντας… ακροπολικές εποχές.

ΤΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας απλός αγώνας. Είναι παράδοση, είναι ένα γεγονός που χιλιάδες φίλοι των αγώνων αυτοκινήτου για δεκαετίες ολόκληρες περιμένουν με ανυπομονησία κάθε χρόνο. Οι συγκυρίες και τα όποια λάθη, που κατά καιρούς έχουμε αναλύσει διεξοδικά, είχαν ως αποτέλεσμα ο εθνικός μας αγώνας, το μοναδικό παγκόσμιο γεγονός μαζί με τον κλασικό μαραθώνιο που φιλοξενούσε η χώρα μας, να χάσει τη θέση του από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και, ουσιαστικά, την υπόστασή του. Σίγουρα το κενό δεν καλύπτεται εύκολα, αλλά όσοι πιστοί, μπορούν και έχουν την ευκαιρία μέχρι και σήμερα να παίρνουν μία… ακροπολική δόση, χάρη στη διεξαγωγή του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Ενός αγώνα που θεσπίστηκε το 2000 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων και σύντομα έγινε παράδοση, φτάνοντας σήμερα τα δεκατέσσερα χρόνια ζωής. Μπορεί πλέον να μη μας επισκέπτονται οι σύγχρονοι πρωταγωνιστές του WRC και οι «διαστημικές» κατασκευές τους, αλλά, έστω κι έτσι, αυτοκίνητα-θρύλοι και πληρώματα που σέβονται την έννοια «αγώνας» φροντίζουν να μας ξεσηκώνουν σε ελληνικές ειδικές διαδρομές, ταξιδεύοντάς μας νοερά σε εποχές που το μόνο που μετρούσε ήταν οι ειδικές διαδρομές, και όχι το promotion, οι χορηγοί και, ουσιαστικά, ο πακτωλός χρημάτων…

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 28 ΜΑΪΟΥ-1 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΔΙΑΔΡΟΜΗ: ΑΘΗΝΑ – ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ – ΑΘΗΝΑ

ΟΔΗΓΟΙ: ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ Ε.Π. ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ: ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΙ ΘΡΥΛΟΙ

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ: 861,64

Μικτός, ως είθισται…

Στο Ράλλυ Ακρόπολις, παραδοσιακά, δεν ξεχώριζαν μόνο οι ξένοι οδηγοί, αλλά και ελληνικοί συνδυασμοί, που φρόντιζαν να δείχνουν τα δόντια τους στον ανταγωνισμό από το εξωτερικό. Μόνο λίγοι δεν είναι αυτοί που έχουν γράψει ιστορία με τις επιδόσεις και τα αποτελέσματα που έχουν φέρει, ωστόσο το όνομα που έχει μείνει χαραγμένο στο μυαλό του Έλληνα θεατή είναι αυτό του «Ιαβέρη». Με το πισωκίνητο Ford Escort έχει κλέψει τις εντυπώσεις σε αρκετές περιπτώσεις, ξεσηκώνοντας πάντα τον κόσμο με τα περάσματά του, έχοντας κοιτάξει στα μάτια θρύλους του σπορ. Με ένα τέτοιο Ford Escort MKII μας συνάντησε ο Τάσος Μαρκουίζος στον Άγιο Μερκούριο μαζί με τον μεσαίο γόνο της οικογένειας, τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη Jr». Ο τελευταίος αποτέλεσε τον καθοδηγητή και αναλυτή μας αναφορικά με τις ειδικές διαδρομές του φετινού αγώνα, όντας από τους κορυφαίους οδηγούς της γενιάς του, θεωρώντας μάλιστα «όαση» την ύπαρξη του αγώνα στο σχετικό ημερολόγιο: «Ευτυχώς που αυτήν την εποχή της κρίσης υπάρχει και αυτό, να μας θυμίζει τις χρυσές εποχές των πραγματικών θεϊκών αυτοκινήτων που συμμετείχαν στον εθνικό μας αγώνα».

Η φετινή, 14η εκδοχή του Ιστορικού Ακρόπολις θα έχει πάλι μικτό χαρακτήρα, με τις δύο πρώτες ημέρες να διεξάγονται σε άσφαλτο και την τελευταία σε χώμα. Φυσιολογικά, τόσο ο μπαμπάς «Ιαβέρης» όσο και ο Jr θα προτιμούσαν έναν αποκλειστικά χωμάτινο αγώνα, αφού εκεί έχει γραφτεί η ιστορία του Ακρόπολις. «Η αλήθεια είναι ότι θα προτιμούσα να ήταν αμιγώς χωμάτινο, όπως και όλα τα θρυλικά Ακρόπολις του παρελθόντος. Προς το παρόν, δείχνουμε κατανόηση (εποχές κρίσης), αλλά ελπίζουμε για την αλλαγή του στο μέλλον», μας είπε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος. Και μόνο άδικο δεν έχει, αλλά, με την πλειονότητα των αγώνων του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων να διεξάγεται στην άσφαλτο, τα δύο σκέλη σε αυτού του είδους την επιφάνεια αποτελούν επιτακτική ανάγκη, έτσι ώστε να δούμε επί ελληνικού εδάφους τις συμμετοχές που ακολουθούν το θεσμό. Μάλιστα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως κάθε ημέρα του αγώνα προσμετράται ξεχωριστά στο Πρωτάθλημα, αποτελώντας έτσι ακόμα ένα σημαντικό δέλεαρ για τους αγωνιζομένους.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι φέτος ο αγώνας θα έχει επίκεντρο την Αθήνα. Το αρχηγείο και το service park θα βρίσκονται στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ, κάτι που διευκολύνει τα πληρώματα, αναφορικά με τη διαμονή και τη μετακίνησή τους προς τις ειδικές διαδρομές μέσω της Αττικής Οδού. Γεγονός που ο «Ιαβέρης Jr» επικροτεί: «Το ΟΑΚΑ είχε φιλοξενήσει το 2006 το Ράλλυ Ακρόπολις, όπως και την απόλυτα επιτυχημένη Super Special Stage το 2005. Εκεί πραγματοποιήθηκε και η τελευταία συνάντηση του πατέρα μου με τον δάσκαλό του, Μπιορν Βάλντεγκαρντ, αλλά και τον καλό του (μας) φίλο Γιώργο Μοσχού». Παραδοσιακά, τα αυτοκίνητα θα εκκινήσουν κάτω από την Ακρόπολη, την Πέμπτη 28 Μαΐου στις 15:00, διατηρώντας τη μαγεία των Ακρόπολις του παρελθόντος. «Εκκίνηση κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, που έδωσε το όνομά του στον εθνικό μας αγώνα, και είναι σημαντικό που συνεχίζει πλέον με την ίδια ονομασία κύρους και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων…», μας είπε ο «Junior». Με ασφάλτινο set-up θα πραγματοποιήσουν αμέσως μετά οι συμμετέχοντες τρεις ειδικές διαδρομές, και μάλιστα Ιστορικού χαρακτήρα! Πρώτη ανάμεσά τους είναι η γνωστή σε όλους μας Ριτσώνα, ενώ η συνέχεια θα δοθεί στο θρυλικό Άγιο Μερκούριο. Δύο πεδία που αποτελούν σημεία αναφοράς στις χρυσές σελίδες του Ακρόπολις. Στη Αθήνα, όμως, το γεγονός που αναμένεται να φέρει κόσμο στο βουνό είναι η 3η ε.δ. της ημέρας, η Πεντέλη! Αμέσως μετά, τα αυτοκίνητα θα επιστρέψουν στο ΟΑΚΑ, όπου και θα διανυκτερεύσουν.

Η επόμενη ημέρα, όπως και το χωμάτινο σκέλος, θυμίζουν έστω και σε μικρότερη εκδοχή Ακρόπολις από τα παλιά, αφού, αντί για τις δύο ή το πολύ τρεις επαναλαμβανόμενες ε.δ. και τα λίγα χιλιόμετρα απλής διαδρομής, τα πληρώματα θα ταξιδέψουν μέχρι την Πελοπόννησο, όπου και θα αγωνιστούν σε αρκετές διαφορετικές ειδικές διαδρομές. Συγκεκριμένα, το δεύτερο ασφάλτινο σκέλος θα ξεκινήσει με το Μελετάκι, και θα ακολουθήσουν οι ε.δ. Μέγαρα και ο Σχίνος. Στη συνέχεια, θα δούμε μια επανάληψη της περσινής σούπερ ειδικής του ευρωπαϊκού Ακρόπολις στην καρδιά της Κορίνθου.

Ακόμα μία πινελιά από Ακρόπολις-ERC αποτελεί και ο Άγιος Ιωάννης των περίπου 17 χλμ., ενώ, επιστρέφοντας στο ΟΑΚΑ, οι αγωνιζόμενοι θα δώσουν μάχη με το χρονόμετρο στις ε.δ. Πίσια και Αλεποχώρι, που ουσιαστικά είναι ο Σχίνος και τα Μέγαρα με αντίθετη φορά. Κάτι που μπορεί να ακούγεται εύκολο, αλλά απαιτεί τελείως διαφορετικές σημειώσεις και προσέγγιση από τα πληρώματα. Κάπως έτσι, ύστερα από συνολικά 500 χιλιόμετρα σε ασφάλτινες επιφάνειες, τα αυτοκίνητα θα επιστρέψουν στο ΟΑΚΑ, όπου και θα ξεκινήσει ο αγώνας… των μηχανικών, οι οποίοι θα πρέπει να μεταμορφώσουν τα αυτοκίνητα έτσι ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν πλέον στις απαιτήσεις του χωμάτινου σκέλους.

Όπως το ξέρουμε…

Αυτό είναι το Ακρόπολις, έτσι το μάθαμε και έτσι το αγαπήσαμε. Σε χωμάτινες, σκληρές και απαιτητικές για ανθρώπους και μηχανές ειδικές διαδρομές. Δυστυχώς, βέβαια, αυτές είναι μόλις τέσσερις, αλλά με συνολικό μήκος περίπου 80 χιλιόμετρα. Όσα είναι, δηλαδή, τα αγωνιστικά χιλιόμετρα ενός αγώνα του Παν.Π. Ράλλυ. Από το service park του ΟΑΚΑ, λοιπόν, τα πληρώματα θα ξεκινήσουν με προορισμό ειδικές διαδρομές γνωστές από παλιά, αλλά και άλλες, που γνωρίσαμε πολύ καλά στη σύγχρονη ιστορία του Ακρόπολις, και συγκεκριμένα από τότε που επίκεντρο του εθνικού μας αγώνα ήταν η πόλη του Λουτρακίου. Ο λόγος, αρχικά, για την Κινέτα, γνωστή σε όλους για την ποιότητά της, ενώ στη συνέχεια τα πληρώματα θα κατευθυνθούν προς Κλένια και Κεφαλάρι. Δύο ακόμα ε.δ. που πλημμυρίζουν από θεατές στο πλαίσιο του αγώνα τα τελευταία χρόνια. Στο δρόμο της επιστροφής, με στόχο πλέον τη ράμπα του τερματισμού στο ΟΑΚΑ, οι πρωταγωνιστές του αγώνα θα πρέπει να περάσουν από την ε.δ. Λουτράκι, που ουσιαστικά είναι η Κινέτα με αντίθετη φορά.

Αναμφίβολα, η φετινή 14η εκδοχή του αγώνα περιλαμβάνει τα πάντα. Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι η Αθήνα αποτελεί το επίκεντρο, ενώ στο ωράριο φιγουράρουν ονόματα σπουδαίων ειδικών διαδρομών, στις οποίες έχουν δοθεί κάποιες αξέχαστες μάχες στην ιστορία του αγώνα. Θα θέλαμε βέβαια περισσότερο χώμα, αλλά οι προσταγές και η φιλοσοφία του Ε.Π. Ιστορικών αυτοκινήτων δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο.

Η ουσία είναι ότι για 14η χρονιά, και μάλιστα σε μια περίοδο που παραδοσιακά είχαμε συνηθίσει να βρισκόμαστε σε αγωνιστική διάθεση λόγω Ακρόπολις, μας δίνεται η ευκαιρία να βρεθούμε στα βουνά και να παρακολουθήσουμε αγωνιστικές κατασκευές υπό τον εκκωφαντικό θόρυβο των εξατμίσεών τους. Και με αυτόν τον τρόπο να πάρουμε τη… δόση μας από Ακρόπολις και παράλληλα να ταξιδέψουμε σε παλιότερες, πιο αγνές, εποχές των αγώνων, τότε που όλα ήταν πολύ πιο απλά και άμεσα συνδεδεμένα με την περιπέτεια._ Π. Τ.

Ο «ΙΑΒΕΡΗΣ JR» ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΤΟ ΑΣΦΑΛΤΙΝΟ ΣΚΕΛΟΣ

1. Ριτσώνα

Πολλά Ράλλυ Ακρόπολις, εθνικά ράλλυ και Αναβάσεις έχουν περάσει από τις γεμάτες θέαμα στροφές της πασίγνωστης Ριτσώνας. Με εκκίνηση αυτήν της Ανάβασης, έχει στην αρχή της 3,5 ανηφορικά χιλιόμετρα με όλη την γκάμα στροφών. Τεχνική μέχρι εκεί, ενώ στο υπόλοιπό της γίνεται πιο γρήγορη, με ανοιχτές πατημένες στροφές και μεγάλες ευθείες. Ειδική διαδρομή με αρκετά σημεία παρακολούθησης, κάτι που σχεδόν όλοι οι λάτρεις του σπορ γνωρίζουν.

2. Άγιος Μερκούριος

Μετά τον κατοικημένο συνοικισμό, ξεκινάει άλλη μία ιστορικά γνωστή ειδική διαδρομή. Τόσο ως χωμάτινη (τα παλιότερα χρόνια) όσο και ως ασφάλτινη, έχει προσφέρει απεριόριστη ευχαρίστηση σε πληρώματα και θεατές, που πλημμυρίζουν τις στροφές της. Ανηφορική, με πολύ στενό δρόμο και φουρκέτες αρχικά (σκέτο δυναμόμετρο) μέχρι τον «γιατρό», και μετά με ατελείωτες ευθείες και δυο-τρεις πολύ γρήγορες πατημένες στροφές (θέλουν αποφασιστικότητα και ψυχή), που καταλήγουν με πολλά φρένα στο γνωστό γεφυράκι. Ακολουθούν το πέρασμα από τις ταβέρνες και τα δύο «S-άκια» και μετά γλιστερή κατηφόρα, με «ομπρέλα» τα δέντρα και την πυκνή βλάστηση, πολύ τεχνική με συνεχόμενες καμπές. Έπειτα από μια χαρακτηριστική αριστερή με πήδημα στο γεφύρι, φτάνουμε στην περιοχή των ανακτόρων, με στενό δρόμο και αρκετά δέντρα κοντά του.

3. Πεντέλη

Τελευταία ειδική του πρώτου σκέλους, φαρδιά και ανηφορική αρχικά μέχρι την πηγή και το γνωστό (οφθαλμαπάτη) «ανηφοροκατήφορο», και μετά πολύ γρήγορη κατηφόρα με μεγάλης διάρκειας στροφές, πολλές από τις οποίες κλείνουν στο τέλος (χρειάζεται ιδανικές γραμμές, μένοντας έξω στην είσοδό τους), και τερματισμό πριν από τα σπίτια της Πεντέλης.

4. Μελετάκι

Σχετικά στενή διαδρομή στην αρχή της, γρήγορη, με τεχνικές στροφές και κάποια ιδιαίτερα χασίματα μέχρι το πλάτωμα πριν από το γεφυράκι (τα παλιότερα θρυλικά χρόνια πραγματοποιούνταν σε χωμάτινο τερέν και συγκέντρωνε πολύ κόσμο), όπου φαρδαίνει. Ακολουθούν γρήγορες στροφές, που οδηγούν μέχρι τον «τοίχο» και μετά στον τερματισμό – ένα σφιχτό και δύσκολο κομμάτι δίπλα στο ρέμα. Βέβαια, έχω τραυματική εμπειρία από το 1996, όταν στον πρώτο μου ασφάλτινο αγώνα, στο Fiat Trofeo, με τον φίλο μου Τέλη Καΐρη, έπειτα από λάθος (πιο γρήγορη είσοδο στη στροφή μετά τον τοίχο), καταλήξαμε αρκετά μέτρα κάτω στο ρέμα, ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές.

5. Μέγαρα

Πρόκειται για τμήμα της ειδικής Άγιος Ιωάννης που έχουμε γνωρίσει στο Ράλλυ Παλάδιο. Για τους… μυημένους στο σπορ, το πρώτο κομμάτι είναι η ενδιάμεση πρόσβαση που κατέληγε στο μέσον της ειδικής, στο γνωστό «επιτόπου». Γρήγορο και απαιτητικό κομμάτι, τουλάχιστον μέχρι το σημείο που αναφέραμε πιο πάνω. Από εκεί, τα πληρώματα θα ακολουθήσουν την ε.δ. Άγιος Ιωάννης, με ανάποδη όμως φορά από ό,τι συνήθως, καταλήγοντας στην παραλία μέσα από ένα στενό και προς το τέλος δύσκολο κατηφορικό κομμάτι.

6. Σχίνος

Κλασική ακροπολική διαδρομή. Κάθε φορά που βρίσκομαι εκεί νιώθω υπερήφανος, αναλογιζόμενος ότι το 1978 ο πατέρας μου με τον φίλο μας (και συνοδηγό μας) Κώστα Στεφανή είχαν σταματήσει τα χρονόμετρα πρώτοι μπροστά από τους «θεούς» Ρερλ με Fiat Abarth, και Άντερσον με Toyota Celica. Η αρχή της είναι πολύ ανηφορική, με διαδοχικές στροφές και αρκετές φουρκέτες, με το τοπίο «πεύκο/θάλασσα» να φτιάχνει μια ελκυστική διαδρομή για τους θεατές και για τα πληρώματα. Στη συνέχεια, για 2-3 χιλιόμετρα κατηφορίζει με μέτριες και γρήγορες στροφές, με κάποιες «πονηρές» να κλείνουν στο τέλος.

7. Κόρινθος

Ειδική διαδρομή πόλης, ιδανική για όσους δεν είναι διατεθειμένοι να βρεθούν στα βουνά -και όχι μόνο-, ώστε να παρακολουθήσουν τα πανέμορφα ιστορικά αγωνιστικά. Μεγάλες διαφορές σε χρόνους δε θα σημειωθούν, αλλά σίγουρα είναι μια καλή προσπάθεια για την προβολή του αγώνα.

8. Άγιος Ιωάννης

Ειδική διαδρομή από την οποία έχουν περάσει εκατοντάδες «ασφάλτινα» rally car τα τελευταία πολλά χρόνια. Η διαδρομή είναι «έξυπνη» και στριφογυριστή, αρκετά στενή και γρήγορη, ενώ έχει αρκετά χασίματα, τόσο σε ευθείες όσο και πάνω σε στροφές, κάτι που την καθιστά αρκετά δύσκολη. Στην αρχή της, από το μοναστήρι, είναι ανηφορική, και τέλος κατηφορική. Θεωρώ ότι είναι μία από τις διαδρομές όπου θα σημειωθούν διαφορές.

9. Πίσια

Ουσιαστικά, πρόκειται για την ακριβώς ανάποδη εκδοχή της ειδικής του Σχίνου. Ξεκινάει με ανηφορικό κομμάτι, με μέτριες και γρήγορες στροφές, κάποιες από τις οποίες ανοίγουν. Στη συνέχεια έχει πολύ έντονη και δύσκολη κατηφόρα, η οποία απαιτεί συγκέντρωση και ικανότητα στα φρένα και κατά τη διάρκεια των στροφών, ώστε να μην έχουμε κάποια έξοδο. Δύσκολες ώρες θα περάσουν δίσκοι και τακάκια, που θα ανάψουν μέχρι το τέλος της ειδικής…

10. Αλεποχώρι

Πρόκειται για τον Άγ. Ιωάννη με αντίθετη φορά. Επίσης δύσκολη και πονηρή εκδοχή, με βασική δυσκολία την τοποθέτηση στα χασίματα, ώστε να έχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα μετά την κορυφή τους, ιδιαίτερα για αυτά που βρίσκονται στις κορυφές των στροφών.

Ο «ΙΑΒΕΡΗΣ JR» ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΤΟ ΧΩΜΑΤΙΝΟ ΣΚΕΛΟΣ

11. Κινέτα

Εκκίνηση στα μαντριά και έντονη ανηφόρα, με κλειστές στροφές για λίγο. Ακολουθούν πολύ πατημένες, φαρδιές καμπές με χασίματα που διακόπτονται από «διασταύρωση», και κλειστή αριστερή, που οδηγεί σε στενό κατηφορικό μικρής διάρκειας, όπου στρέφεται προς τα πάνω, ενώ τέλος κατηφορίζει σε στενό δρόμο ανάμεσα σε δέντρα. Στη διασταύρωση με την παλιά διαδρομή από Μέγαρα, αλλαγή κατεύθυνσης με δρόμο πλατύ και γρήγορο. Η ποικιλία της είναι μεγάλη, με πολλά σημεία πρόσβασης θεατών και με πλούσιο θέαμα.

12. Κλένια

Στα χώματά της δεν έχουν πατήσει Gr. 4 και Gr. B, παρά μόνο μοντέρνα WRC ή Gr. N οχήματα, οπότε ήρθε η ώρα να «γνωριστούν» η διαδρομή και τα υπέροχα και νοσταλγικά αυτοκίνητα. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της είναι το μπόσικο χώμα, κάτι που δυσκολεύει τους οδηγούς, την ώρα που η σειρά εκκίνησης παίζει σημαντικό ρόλο στην επίδοση. Γρήγορη στην αρχή, στενεύει και ανηφορίζει στη συνέχεια, με τα χιλιόμετρα να πέφτουν, αλλά με τον γκρεμό να καραδοκεί από τη δεξιά πλευρά. Πλησιάζοντας, γίνεται και πάλι γρήγορη και απαιτητική.

13. Κεφαλάρι

Η 13η και τυχερή, μια κούκλα 18 χιλιομέτρων, με δροσερό όνομα και αίσθηση για τους θεατές, με πολύ μεγάλης διάρκειας θέαμα στην αρχή της, φαρδιά και ανηφορική, όπου μπορεί κάποιος να βλέπει το αγωνιστικό για αρκετή ώρα. Στη συνέχεια γίνεται επίπεδη, με ωραίες απανωτές στροφές και καλό οδόστρωμα μέχρι το τέλος της.

14. Λουτράκι

Αποτελεί την ανάποδη εκδοχή της Κινέτας. Απόλαυση με ανάποδη φορά, λοιπόν, με φοβερή ποικιλία στροφών, ανηφορική στην αρχή της, ενώ τελειώνει με το υπέροχο ροβόλημα, με τα αγωνιστικά να ακουμπούν τις τελικές τους ταχύτητες, με πολλά χασίματα και αναπηδήσεις, ενώ τερματίζει στα γνωστά μαντριά. Αναμένεται να συγκεντρώσει πολύ κόσμο και στις δύο εκδοχές της.

Χρόνος ακριβείας!

Παραδοσιακά, ο αγώνας προσμετράται και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Regularity, φιλοξενώντας μερικές κορυφαίες και υπέροχες Ιστορικές κατασκευές, που μπορεί να μη μας εντυπωσιάζουν με τις επιδόσεις τους σε ειδικές διαδρομές, αλλά σίγουρα συγκεντρώνουν τα βλέμματα στο πέρασμά τους. Η διαδρομή δεν είναι γνωστή, αλλά τα αυτοκίνητα θα κινηθούν τις δύο πρώτες ημέρες παράλληλα με τη διαδρομή των αγωνιστικών της κατηγορίας Sporting, ενώ την τρίτη και τελευταία θα κινηθούν κοντά στην Αττική. Εδώ τα ελληνικά πληρώματα έχουν τη δική τους παράδοση, όχι μόνο στον ελληνικό αγώνα, αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Συνδυασμοί όπως οι περσινοί νικητές, Γ. Κατσαούνης-Μ. Μανσόλας, οι Ι. Φωτόπουλος-Α. Γεωργίου, οι Δημήτρης και Άγγελος Κουνέλης, αλλά και πολλοί άλλοι είναι ικανοί για το καλύτερο και, φυσικά, για τη νίκη.

Πρωταγωνιστές

Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ήταν άγνωστο ποιοι συνδυασμοί θα δώσουν το «παρών» στο δικό μας αγώνα. Αυτό που μπορούμε όμως να πούμε είναι ότι στο θεσμό έχουν δηλώσει συμμετοχή συνολικά 29. Ανάμεσά τους είναι και ο περσινός Πρωταθλητής στην Κατηγορία 4 και νικητής του 13ου Ιστορικού Ακρόπολις, «Lucky», ο οποίος φέτος ακολουθεί το θεσμό με μία Lancia Delta Integrale. Μάλιστα, ήταν και ο νικητής του πρώτου αγώνα της χρονιάς στην Ισπανία, την ώρα που στο 2ο γύρο του θεσμού, στην Ιταλία, νικητής αναδείχθηκε ο Ματέο Μούστι με Porsche 911, ενώ ο «Lucky» εγκατέλειψε ύστερα από έξοδο. Πάντως, στη σχετική λίστα συναντάμε αρκετούς οδηγούς που έχουμε δει παλιότερα στα ελληνικά χώματα, στο πλαίσιο του Ιστορικού Ακρόπολις, όπως τον Ματς Μιρσέλ, με την «911», τον Βάλτερ Γιένσεν με ίδιο αυτοκίνητο, τον Ιταλό «Pedro», που φέτος συμμετέχει επίσης με μια Lancia Delta Integrale, και άλλοι.

Παραδοσιακά, όμως, στον αγώνα βλέπουμε και ελληνικά πληρώματα, τα οποία και παίζουν το δικό τους ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Δεν είναι τυχαίο ότι στο παρελθόν έχουν κρίνει το αποτέλεσμα ή έχουν καταφέρει ακόμα και να ανέβουν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Σημειώστε ότι το Ιστορικό Ακρόπολις είναι ο 6ος γύρος του θεσμού και ο μοναδικός στο πρόγραμμα που κάθε σκέλος προσμετράται ως ξεχωριστός αγώνας.

Και Group A!

Από φέτος έχουμε μία σημαντική αλλαγή στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, αφού, έπειτα από απόφαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου της FIA, στην Κατηγορία 4 θα μπορούν να λάβουν μέρος και αυτοκίνητα που περιλαμβάνονται στο άρθρο J2. Συγκεκριμένα, πρόκειται για αυτοκίνητα από το 1986 έως και τα τέλη του 1990, μεταξύ των οποίων η Lancia Delta Integrale, η BMW M3 και το Ford Sierra Cosworth. Επίσης, διαφοροποιημένο είναι το πρόγραμμα του θεσμού. Πλέον, το καλαντάρι έχει χωριστεί σε τρία διαφορετικά τμήματα (το Ακρόπολις είναι στο δεύτερο) και, για να μπορέσει μια συμμετοχή να προσμετρηθεί στο Πρωτάθλημα, θα πρέπει να λάβει μέρος σε τουλάχιστον δύο αγώνες κάθε τμήματος. Επίσης, το 2015 θα είναι μικρότερος ο αριθμός των ελαστικών που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε πλήρωμα σε έναν ασφάλτινο αγώνα, και συγκεκριμένα θα μπορεί να μαρκάρει πριν από την εκκίνηση δεκατέσσερα ελαστικά.

ΩΡΑΡΙΟ SPORTING

ΠΕΜΠΤΗ 28 ΜΑΪΟΥ (Άσφαλτος)

Ακρόπολη – Εκκίνηση 14:30

1. Ριτσώνα (8,6 χλμ.) 16:03

2. Άγ. Μερκούριος (12,95 χλμ.) 17:06

3. Πεντέλη (6,88 χλμ.) 18:09

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΜΑΪΟΥ (Άσφαλτος)

4. Μελετάκι (8,22 χλμ.) 10:48

5. Μέγαρα (12,76 χλμ.) 11:31

6. Σχίνος (10,67 χλμ.) 12:24

7. SSS Kόρινθος (1,28) 13:17

8. Άγιος Ιωάννης (16,55 χλμ.) 14:00

9. Πίσια (10,68 χλμ.) 15:23

10. Αλεποχώρι (10,54 χλμ.) 16:06

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΪΟΥ (Χώμα)

11. Κινέτα (19,54 χλμ.) 11:08

12. Κλένια (17,65 χλμ.) 12:21

13. Κεφαλάρι (18,05 χλμ.) 13:54

14. Λουτράκι (19,50 χλμ.) 15:27

Τερματισμός ΟΑΚΑ 16:57

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ