Αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του θεσμού το πρόγραμμα αγώνων για το 2019. Ας δούμε τι νέο φέρνει μαζί της η νέα χρονιά για αναβάτες και ομάδες.
Το πρώτο προφανές συμπέρασμα που προκύπτει από τις ανακοινώσεις της διοργανώτριας αρχής είναι πως και για το 2019 οι προγραμματισμένοι αγώνες παραμένουν στους 19. Κι αυτό, γιατί το GP στη Φινλανδία και ενδεχομένως εκείνο στο Μεξικό αναμένεται να ενταχθούν στο καλεντάρι του θεσμού το 2020 με κάποια από τους ευρωπαϊκές διοργανώσεις να παίρνει αναγκαστικά την άγουσα για τα αποδυτήρια, ούτως ώστε οι αγώνες να μην ξεπεράσουν τους 20.
Όπως συμβαίνει τα τελευταία πολλά χρόνια, η σεζόν ξεκινά με τον αγώνα υπό το φως των προβολέων στο Losail του Κατάρ, με τη διαφορά ότι για το 2019 η ημερομηνία διεξαγωγής του «έρχεται» μία εβδομάδα νωρίτερα (10 Μαρτίου). Ύστερα από ένα διάλλειμα 21 ημερών, ομάδες και αναβάτες μεταφέρονται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού για τους αγώνες σε Αργεντινή, στο Termas de Rio Hondo, και Austin, στο Circuit of the Americas, με τα δύο αυτά GP να πραγματοποιούνται με χρονική διαφορά δύο εβδομάδων. Από το 2020 και μετά, το «κενό» αυτό Σαββατοκύριακο αναμένεται να καλυφθεί από το GP του Μεξικού, αν τελικά ο αγώνας στη χώρα της Κ. Αμερικής πάρει το τελικό ΟΚ από τη διοργανώτρια αρχή.
Για το 2019, η πρώτη ευρωπαϊκή μάχη πραγματοποιείται, όπως και φέτος, στη Jerez της Ισπανίας (5 Μαΐου). Το καλοκαιρινό δε διάλλειμα του Ιουλίου «ανοίγει» σε τέσσερις εβδομάδες, κάτι που ήθελαν από φέτος ήδη όλοι σχεδόν οι αναβάτες και φυσικά οι ομάδες τους. Έτσι, μετά το GP Γερμανίας (7 Ιουλίου), το οποίο οι φίλοι του σπορ ευελπιστούν πως θα συνεχίσει να διεξάγεται και το 2019, αλλά και πέραν αυτού, στην αριστερόστροφη πίστα του Sachsenring, το πρωτάθλημα «επανεκκινεί» στις 4 Αυγούστου στην πίστα του Brno, με το GP της Τσεχίας να πραγματοποιείται back-to-back με εκείνο στο γειτονικό Spielberg της Αυστρίας.
Το GP του Σαν Μαρίνο (Misano) θα διεξαχθεί το 2019… κολλητά με εκείνο στην Αραγονία της Ισπανίας (15 και 22 Σεπτεμβρίου, αντίστοιχα), ούτως ώστε ο πρώτος να μην συμπέσει με το GP Ιταλίας του Π. Π. της F1 (8 Σεπτεμβρίου). Κατόπιν, ακολουθεί ο γνωστός Γολγοθάς της ανατολής, με τους αγώνες σε Ταϊλάνδη (6 Οκτωβρίου), Ιαπωνία (20 Οκτωβρίου), Αυστραλία (27 Οκτωβρίου) και Μαλαισία (3 Νοεμβρίου). Παραδοσιακά, η αυλαία πέφτει στη Βαλένθια της Ισπανίας (17 Νοεμβρίου).
Κλείνοντας αξίζει να προσθέσουμε πως για το 2019 ο θεσμός περιλαμβάνει τα ηλεκτρικό πρωτάθλημα FIM Enel MotoE, ενώ αξιοσημείωτη είναι η αποχώρηση της Honda ως προμηθεύτριας εταιρείας κινητήρων και η έλευση της βρετανικής Triumph την κατηγορία Moto2._X.A.
α/α |
Αγώνας |
Πίστα |
Ημερομηνία |
1 |
QATAR GP |
Losail International Circuit |
10 Μαρτίου |
2 |
ARGENTINA GP |
Termas de Rio Hondo |
31 Μαρτίου |
3 |
AMERICAS GP |
Circuit of the Americas |
14 Απριλίου |
4 |
SPANISH GP |
Circuito de Jerez-Ángel Nieto |
05 Μάιου |
5 |
FRENCH GP |
Le Mans |
19 Μάιου |
6 |
ITALIAN GP |
Autodromo di Mugello |
02 Ιουνίου |
7 |
CATALUNYA GP |
Circuit de Barcelona-Catalunya |
16 Ιουνίου |
8 |
DUTCH GP |
TT Circuit Assen |
30 Ιουνίου |
9 |
GERMAN GP |
Sachsenring |
07 Ιουλίου |
10 |
CZECH GP |
Automotodrom Brno |
04 Αυγούστου |
11 |
AUSTRIAN GP |
Red Bull Ring – Spielberg |
11 Αυγούστου |
12 |
BRITISH GP |
Silverstone Circuit |
25 Αυγούστου |
13 |
SAN MARINO GP |
Misano World Circuit Marco Simoncelli |
15 Σεπτεμβρίου |
14 |
ARAGON GP |
MotorLand Aragon |
22 Σεπτεμβρίου |
15 |
THAI GP |
Chang International Circuit |
06 Οκτωβρίου |
16 |
JAPANESE GP |
Twin Ring Motegi |
20 Οκτωβρίου |
17 |
AUSTRALIAN GP |
Phillip Island Circuit |
27 Οκτωβρίου |
18 |
MALAYSIAN GP |
Sepang International Circuit |
03 Νοεμβρίου |
19 |
VALENCIA GP |
Circuit Ricardo Tormo |
17 Νοεμβρίου |