top icon
Αγώνες

MotoGP: To πρωτάθλημα ξαναρχίζει, η εξέδρα πλημμυρίζει

Οι καλοκαιρινές διακοπές τελείωσαν με τις ομάδες και τους καλύτερους αναβάτες του κόσμου να είναι έτοιμοι πλέον να ξεκινήσουν το δεύτερο μισό της χρονιάς σε μια πίστα που για μια ακόμα φορά αναμένεται να προσφέρει στους φίλους του θεσμού έντονες συγκινήσεις.

Ο πρώτος κύκλος του πάντοτε συναρπαστικού σε εξέλιξη και δράση θεσμού του MotoGP ολοκληρώθηκε για το 2017 στις 2 Ιουλίου προσφέροντας από τον παραδοσιακά νυχτερινό αγώνα του Κατάρ, έως και το γερμανικό GP στην πίστα του Sachsenring, μοναδικές στιγμές στους φίλους του σπορ. Και αυτό γιατί στην πιο απρόβλεπτη ίσως αγωνιστική σεζόν του θεσμού, σε  9 στο σύνολο αγώνες, στο βάθρο των νικητών είδαμε 10 στο σύνολο διαφορετικούς αναβάτες, με 5 από αυτούς να καταλαμβάνουν το πρώτο του σκαλί. Στο κυνήγι δε του τίτλου, η εικόνα που αυτή τη στιγμή παρουσιάζει ο βαθμολογικός πίνακας είναι ενδεικτική του έντονου συναγωνισμού, αλλά και των «εύθραυστων ισορροπιών» που επικρατούν αυτή τη στιγμή ανάμεσα στους κορυφαίους αναβάτες του MotoGP: μόλις 10 βαθμοί χωρίζουν τους 4 πρώτους και συγκεκριμένα τους Marc Marquez, Maverick Vinales, Andrea Dovizioso και Valentino Rossi, με τους δύο μάλιστα Ισπανούς της Respol Honda και Movistar Yamaha να απέχουν 5 μόνο βαθμούς, τον δεύτερο από τον τρίτο 1 και τον τρίτο από τον τέταρτο μόλις 4. Ό,τι καλύτερο, δηλαδή, για μια ακόμα πιο συναρπαστική συνέχεια.

Από αύριο κιόλας, ο θίασος του θεσμού μετακομίζει στην πίστα του Brno στην Τσεχία, στην οποία ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο MotoGP και πρωτοπόρος πλέον της κούρας του τίτλου από το γερμανικό GP, Marc Marquez, θα κυνηγήσει μια ακόμα νίκη έχοντας μάλιστα ένα σημαντικό, όπως όλα δείχνουν, ατού στο τσεπάκι του: τη γνώση και εμπειρία που απεκόμισαν, τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα του (Respol Honda), από τον 2ημερο κύκλο δοκιμών πραγματοποίησαν στην τσέχικη πίστα τις μέρες που προηγήθηκαν. Αν μη τι άλλο, ο Ισπανός θέλει να επαναλάβει στο Brno την επίδοση του 2013, όταν στο ντεμπούτο του στο MotoGP κατάφερε τη χρονιά εκείνη να πάρει στο συγκεκριμένο τερέν μία πολύ σημαντική για τον ίδιο και την ομάδα του νίκη.

Από τη μεριά του, ο Maverick Vinales έχοντας πλέον κατά νου μόνο τον τίτλο και την απαραίτητη πλέον τακτική της «βέλτιστης βαθμοθηρίας» σε κάθε έναν από τους εναπομείναντες εννέα αγώνες, ευελπιστεί πως τόσο η Μ1 του, όσο και τα λάστιχα του Γάλλου κατασκευαστή, θα καταφέρουν να «συνδυαστούν» στον παραδοσιακά προσεγμένο ασφαλτοτάπητα της πίστας του Brno. Κάτι που δυστυχώς για τον ίδιο και τους Ιάπωνες της Yamaha δεν είδαμε να συμβαίνει, με σημείο αναφοράς τις κακές επιδόσεις τους στη Jerez της Ισπανίας, σε αρκετούς αγώνες των «μπλε» στο πρώτο μισό της σεζόν. Μεγάλο ερωτηματικό μέχρι και αυτή τη στιγμή παραμένει η ψυχολογία του «μικρού» Ισπανού αναβάτη της Movistar Yamaha, ο οποίος δηλώνει απογοητευμένος, παρά τις τρεις νίκες που έχει καταφέρει να αποσπάσει μέσα στο 2017 και τη δεύτερη θέση που δικαίως κατέχει στην κούρσα του πρωταθλήματος. Προς το παρόν τουλάχιστον, ο πάντοτε ταχύς 22χρονος αναβάτης της Movistar Yamaha δεν έχει αποδείξει ότι μπορεί να διαχειριστεί με τη δέουσα… ψυχραιμία δύσκολες καταστάσεις σε ότι αφορά στην απόδοση της μοτοσικλέτας του σε πίστες που δεν ταιριάζουν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Και αυτό είναι σίγουρα κάτι που δε συνάδει με έναν οδηγό πρώτης κλάσης που με το καλημέρα στη νέα του ομάδα είναι σε θέση να διεκδικήσει στα ίσια τον τίτλο.

Με δύο back-to-back νίκες στο ενεργητικό του σε Mugello και Καταλονία και μια δεύτερη θέση στο Κατάρ, ο Andrea Dovizioso έχει εξελιχθεί φέτος σε μια… αθόρυβη αλλά τα μέγιστα υπολογίσιμη απειλή για τα ιαπωνικό κατεστημένο των Yamaha και Honda. Ο Ιταλός, που φέτος δείχνει πιο ήρεμος από ποτέ, έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί ιδανικά τα πλεονεκτήματα της GP17 στην πίστα, όπως η ισχύς της μοτοσικλέτας στην ευθεία και η μικρή φθορά του πίσω ελαστικού σε ρυθμό αγώνα, αξιοποιώντας καλύτερα από κάθε εργοστασιακό ή μη αναβάτη της Ducati μια 2τροχη κατασκευή με ιδιαίτερα οδηγικά χαρακτηριστικά. Όλα αυτά, σε συνδυασμό ασφαλώς με τη μεγάλη εμπειρία του στη σέλα της ιταλικής μοτοσικλέτας, τον έχουν καταστήσει κυριολεκτικά από το… πουθενά μια σοβαρή υποψηφιότητα για την κατάκτηση του φετινού τίτλου, κάτι όμως που ο ίδιος ο Dovizioso δεν θέλει να σκέφτεται, μιας και ο πρωταρχικός του στόχος, όπως ο ίδιος δηλώει, είναι οι καλές εμφανίσεις σε κάθε αγώνα και φυσικά η περεταίρω εξέλιξη της Desmosedici. Σε κάθε περίπτωση, ο Dovizioso είναι ένας αναβάτης που και στο δεύτερο μισό της χρονιάς θα καταφέρει να συγκεντρώσει πάνω του τα φώτα της αγωνιστικής δημοσιότητας. Και όχι άδικα.

Ο Valentino Rossi, με τέσσερα μέχρι στιγμής βάθρα και μια μόλις νίκη (μια λιγότερη σε σχέση με τα πρώτο μισό του 2016) ευελπιστεί πως το νέο πλαίσιο της Yamaha που είδαμε να «ντεμπουτάρει» σε αγώνα στο GP της Ολλανδίας, θα του δώσει τη δυνατότητα να παραμείνει «ζωντανός» στη μάχη του τίτλου διεκδικώντας απέναντι στην Ducati του Dovizioso και στα δίδυμα των Yamaha/Honda και Vinales/Marquez καλύτερες εμφανίσεις σε σχέση με το πρώτο μισό της χρονιάς. Αξίζει να θυμίσουμε πως ο «Γιατρός», που για μια ακόμα αγωνιστικά χρονιά παραμένει εξαιρετικά… μάχιμος, παρά τα 38 του χρόνια, έχει κατακτήσει στην πίστα του Brno την πρώτη του νίκη, ακριβώς πριν 21 χρόνια. Μετά το καλοκαιρινό διάλλειμα, πρωταρχικός στόχος του Rossi στην Τσεχία είναι να καταφέρει να «ζυγίσει» τη μοτοσικλέτα του ώστε να βρει σε χρόνο τα λιγοστά χαμένα δέκατα στις εισόδους των στροφών, κάτι που τον ταλαιπώρησε σχεδόν σε όλο το πρώτο μισό της χρονιάς. Μεγάλο ερωτηματικό, βέβαια, εξακολουθεί να παραμένει το «πάντρεμα» του νέου πλαισίου που πλέον έχει στη διάθεσή του με τα ελαστικά της Michelin, η οποία θα φέρει στο Brno ασύμμετρους τύπους για όλες τις πίσω γόμες και συμμετρικές για τις εμπρός.

Από εκεί και πέρα, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει τον πέμπτο της γενικής κατάταξης, τον μικρόσωμο αλλά πάντοτε συμπαθή, εντός και εκτός πίστας, Dani Pedrosa. Ο Ισπανός σαμουράι που τα τελευταία εννέα χρόνια φιλοξενείται αδιαλείπτως στη σέλα της εργοστασιακής ομάδας της Honda, δείχνει αναγεννημένος σε αγωνιστικό επίπεδο σε σχέση με το 2016 έχοντας πλέον προσαρμοστεί καλύτερα από πέρσι στα οδηγικά χαρακτηριστικά της RC213V, μιας μοτοσικλέτας που έχει «στηθεί» σύμφωνα με τις οδηγίες αλλά και τις προτιμήσεις σε ρυθμίσεις του… ομόσταυλού του. Ας μην εκπλαγούμε, λοιπόν, αν στο δεύτερο μισό της χρονιάς ο 32χρονος Ισπανός αναβάτης της Repsol Honda, ο οποίος πήρε φέτος στη Jerez την καρό σημαία του τερματισμού, καταφέρει να αποσπάσει επιπλέον νίκες και βάθρα μπαίνοντας σφήνα στην τετράδα των Rossi-Dovizioso-Vinales-Marquez.

Δείτε στη συνέχεια το πλήρες πρόγραμμα των ζωντανών τηλεοπτικών μεταδόσεων του Τσέχικου Grand Prix. H κάλυψή του θα πραγαμτοποιηθεί, όπως πάντα, από τη συχνότητα sport5HD της CosmoteTV.

Παρασκευή 04/08/17

10:50 MotoGP, Ελεύθερες Δοκιμές 1

15:00 MotoGP, Ελεύθερες Δοκιμές 2

Σάββατο 05/08/17

10:50 MotoGP, Ελεύθερες Δοκιμές 3

14:25 MotoGP, Ελεύθερες Δοκιμές 4

15:05 MotoGP, Κατατακτήριες 1+2 

Κυριακή 06/08/17

10:35 MotoGP, Warm up

14:30 MotoGP, Race

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ