top icon
Αγώνες

MotoGP: Πρωταθλητές χειμώνα Yamaha και Vinales

Στις παρθενικές εμφανίσεις του στη σέλα της εργοστασιακής Yamaha M1, ο Maverick Vinales κατάφερε να σημειώσει τις ταχύτερες επιδόσεις και στις τέσσερις επίσημες δοκιμές εξέλιξης που πραγματοποιήθηκαν από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι και αργά σήμερα το βράδυ στη Valencia της Ισπανίας, στη Sepang της Μαλαισίας, στο Phillip Island της Αυστραλίας και στο Losail του Κατάρ, εν όψει της φετινής αγωνιστικής σεζόν που εκκινεί στις 26 Μαρτίου.

Οι ασύλληπτες επιδόσεις του αντικαταστάτη του Jorge Lorenzo στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha ήταν αναμφίβολα η μεγάλη είδηση στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που ολοκληρώθηκαν πριν λίγες ώρες στο «νυχτερινό» Losail του Κατάρ. Ο 22χρονος Ισπανός, που φέτος θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Movistar Yamaha, δίπλα ακριβώς από τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Valentino Rossi, δεν άφησε περιθώρια στους αντιπάλους του αποδεικνύοντας πως διαθέτει, εκτός από πηγαίο οδηγικό ταλέντο, άριστη τεχνική κατάρτιση και- προπάντων- κορυφαίες ικανότητες προσαρμογής σε νέα δεδομένα. Με παρουσία μόλις δύο ετών στη μεγάλη κατηγορία του θεσμού με τα χρώματα της εργοστασιακής ομάδας της Ecstar Suzuki, ο Maverick Vinales κατάφερε με το καλημέρα να αξιοποιήσει στο έπακρο το κορυφαίο ιαπωνικό πλαίσιο της YZR-M1 πραγματοποιώντας συγχρόνως… μπόλικη και πολύτιμη, όπως αποδεικνύεται, δουλειά και στον τομέα της εξέλιξης. Την ίδια στιγμή, ο «μικρός» ήταν και συνολικά ταχύς και όχι μόνο σε ρυθμούς… pole position, σημειώνοντας και στις τέσσερις πίστες στις οποίες πραγματοποιήθηκαν οι δοκιμές εξέλιξης εν όψει του Π.Π. του 2017, γυρολόγια που μπορούν να συγκριθούν μόνο με εκείνα του πέντε φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Marc Marquez. Με βάση όλα τα παραπάνω και φυσικά με δεδομένη τη βελτιωμένη εικόνα της Yamaha, που φαίνεται να έχει λύσει τα προβλήματα «διάρκειας» των ελαστικών της Michelin στο τέλος του αγώνα, ο Ισπανός θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για την κατάκτηση του φετινού τίτλου. Αρκεί φυσικά να επιδείξει γερό… στομάχι και φυσικά τη δέουσα αποφασιστικότητα στις «σώμα με σώμα» μάχες μέσα στην πίστα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Κάτι που για πολλούς αποτελεί τη μοναδική αχίλλειο φτέρνα του Ισπανού σε επίπεδο οδηγικών ικανοτήτων.

Από τις τέσσερις περιόδους δοκιμών, το άστρο του Marc Marquez κατάφερε να λάμψει για μια ακόμα φορά, δίπλα ακριβώς από εκείνο του συμπατριώτη του. Η RC213V, χάρη στο νέο κινητήρα της, δείχνει πολύ πιο έτοιμη και εμφανώς πιο ανταγωνιστική απ’ ότι συνέβαινε την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Οι Ιάπωνες της Honda φαίνεται πως έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν έναν αισθητά πιο ομαλό κινητήρα –όχι όμως και πιο αδύναμο- ο οποίος καταφέρνει να περάσει την ισχύ του στην άσφαλτο πιο γλυκά και προοδευτικά απ’ ότι ο απερχόμενος. Και πιο αθόρυβα, παρεμπίπτοντος. Χάρη στο συγκριτικά πιο ήπιο προφίλ του νέου V4, οι μηχανικοί της Honda δείχνουν να έχουν προχωρήσει ένα ακόμα βήμα πιο μπροστά και στην απόδοση των ενιαίων ηλεκτρονικών περιορίζοντας αρκετά συγχρόνως και τα φαινόμενα… σούζας στις εξόδους των γρήγορων στροφών τα οποία παρατηρούνται πιο έντονα φέτος εξαιτίας της υποχρεωτικής, ελέω κανονισμών, απουσίας των χαρακτηριστικών φτερών (winglets) στο εξωτερικό τμήμα των φέρινγκ των αγωνιστικών μοτοσικλετών. Ο Marquez, από τη μεριά του, παραμένε διαβολικά ταχύς και στις δηλώσεις του, συγκρατημένα αισιόδοξος, τονίζοντας με κάθε ευκαιρία πως υπάρχουν ακόμα αρκετά περιθώρια βελτίωσης για την ιαπωνική μοτοσικλέτα, κυρίως στον τρόπο που αυτή συμπεριφέρεται στις εξόδους των γρήγορων στροφών. Σε κάθε περίπτωση, το σίγουρο είναι πως τόσο ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, όσο και η εργοστασιακή ομάδα της Honda, θα συνεχίσουν να είναι ένας από τους ισχυρότερους συνδυασμούς και για το 2017.

Ο συμπατριώτης και συνοδοιπόρος του Ισπανού στην ομάδα της Repsol Honda, Dani Pedrosa, είχε ένα μάλλον αδιάφορο ξεκίνημα στην αρχή των επίσημων δοκιμών της φετινής σεζόν, στη συνέχεια, όμως, ο μικρόσωμος αναβάτης με την τεράστια ομολογουμένως εμπειρία στη σέλα της RC213V κατάφερε να… ανεβάσει ψυχολογία πραγματοποιώντας ανταγωνιστικούς σε σχέση με τον υπόλοιπους αναβάτες του grid χρόνους. Με αποκορύφωμα στο Κατάρ, όπου ο Ισπανός σημείωσε στα συνδυασμένα αποτελέσματα την τρίτη καλύτερη επίδοση του 3ημέρου. Ο Pedrosa, έχοντας πλέον προσαρμόσει αρκετά το οδηγικό του στιλ στο στήσιμο της RC213V, το οποίο και επέβαλε στους μηχανικούς της Honda, για ευνόητους λόγους, o ίδιος ο… Marc Marquez, παραμένει μια υπολογίσιμη δύναμη και για το 2017, χωρίς ωστόσο να διαθέτει τη λάμψη του συμπατριώτη του, γύρω από τον οποίο «περιστρέφεται» ολόκληρη η ιαπωνική ομάδα.

Από τη μεριά του, ο 38χρονος, πλέον, Valentino Rossi δείχνει να… ψάχνεται ακόμα με τις ρυθμίσεις της δικής του Yamaha M1. Ο Ιταλός ήταν παντού και πάντα πιο αργός από τον πιτσιρικά ομόσταυλό του και μάλιστα σε κάθε ένα από τα τέσσερα επίσημα σετ δοκιμών. Τόσο στον «απόλυτο γύρο» με φρέσκα ελαστικά, όσο και στις προσομοιώσεις αγώνα που πραγματοποίησαν ουκ ολίγες φορές και οι δύο αναβάτες της Movistar Yamaha. Επιφορτισμένος, όπως το συνηθίζει άλλωστε, με το μεγαλύτερο όγκο δουλειάς όσον αφορά στην εξέλιξη της ιαπωνικής μοτοσικλέτας, ο «Γιατρός» δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για την απόδοση του εμπρός ελαστικού της Michelin, που συνεχίζει, όπως δήλωσε, να μην τον εμπνέει να πιέσει στο όριο. Δικαιολογίες; Δε μένει παρά να περιμένουμε να δούμε επί του πρακτέου, σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα, δηλαδή, σε ποιο ακριβώς επίπεδο θα καταφέρει να βρεθεί ο συνδυασμός Rossi-Yamaha. Οι αντίπαλοί του Ιταλού, πάντως, συμπεριλαμβανομένου και του άσπονδου… εχθρού του, Jorge Lorenzo, δηλώνουν ευθαρσώς: «Μην βιάζεστε να ξεγράψετε τον Valentino».

Από τη μεριά του, ο Π.Π. του 2015, ο οποίος πέρσι πήρε τη μεγάλη απόφαση να μεταπηδήσει στη Ducati ύστερα από εννέα χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στα γκαράζ της Yamaha, δείχνει να προσαρμόζεται όλο και περισσότερο στον ιδιαίτερο χαρακτήρα της ιταλικής μοτοσικλέτας. Η Desmosedici, όπως απεδείχθη στο Κατάρ, παραμένει η πιο γρήγορη μοτοσικλέτα στην ευθεία και για το 2017, συνάμα όμως και η πιο δύσκολη μέσα στις στροφές, στις οποίες δεν καταφέρνει να αναπτύξει ανάλογες ταχύτητες με εκείνες των αντιπάλων της. Συγχρόνως, παραμένει και η πιο… επίπονη για το σώμα των αναβατών της. Ο 30χρονος Jorge Lorenzo δούλεψε σκληρά κατά τη διάρκεια του χειμώνα ώστε να «ταιριάξει» στο διαφορετικό προφίλ της μοτοσικλέτας με την οποία θα κληθεί να αγωνιστεί για δύο τουλάχιστον χρόνια. Μάλιστα, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε, χρειάστηκε να αλλάξει πολλά από τα γνώριμα στοιχεία του «απαλού» οδηγικού του προφίλ ώστε ο συνδυασμός να καταφέρει να πλησιάσει ακόμα πιο κοντά την απόδοση των Honda και Yamaha. Σίγουρα, ο Lorenzo θα καταφέρει να λάμψει σε αρκετούς αγώνες του φετινού θεσμού –για παράδειγμα στην Αυστρία, ενδεχομένως και στο Κατάρ- χωρίς ωστόσο να είναι Το φαβορί για την κατάκτηση του φετινού τίτλου. Εκτός κι αν οι Ιταλοί της Ducati τραβήξουν από το μανίκι τους κάποιον κρυφό άσσο.

Ο Andrea Dovizioso, ο ομόσταυλος του Ισπανού τρεις φορές Π. Π. στη μεγάλη κατηγορία του θεσμού, κατάφερε να σταθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα στο… ύψος των περιστάσεων. Μάλιστα, o Ιταλός σημείωσε καλύτερες απόλυτες επιδόσεις από τον ακριβοπληρωμένο Lorenzo (12 εκ. ευρώ λέγεται πως είναι ο ετήσιος μισθός του!) και στις τέσσερις πίστες που οι αναβάτες της Ducati δοκίμασαν τα νέα τους όπλα. Κάτι βέβαια που για τους περισσότερους ήταν αναμενόμενο, μιας και ο «Dovi» είναι ένας ικανότατος και σταθερός αναβάτης. Προπάντων όμως είναι αυτός που γνωρίζει όσο κανένας άλλος τα μυστικά Desmosedici. Με πρώτο και καλύτερο εκείνο που αφορά στις εξαιρετικές της επιδόσεις στο φρενάρισμα. Αλλά και στις… ιδιοτροπίες της, βεβαίως, εξαιτίας του παραδοσιακά ψηλού κέντρου βάρους της.

Το ραντεβού ανανεώνεται σε δύο Κυριακές από σήμερα με τον πρώτο αγώνα της φετινής χρονιάς, ο οποίος πραγματοποιείται στο Losail του Κατάρ, στην πίστα στην οποία ολοκληρώθηκαν σήμερα οι τελευταίες επίσημες δοκιμές για ομάδες και ανάβατες._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ