30 Ιαν 2019

Brough Superior SS100 Anniversary: Θρύλος για λίγους

Η Brough Superior δημιουργήθηκε από τον George Brough το 1919 στο Nottingham της Αγγλίας και έχει χαρακτηριστεί ως η Rolls Royce των δύο τροχών συνδυάζοντας ποιότητα, καινοτομίες, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά και σχεδίαση.

Μέχρι το 1941 που έκλεισε, κατασκεύασε 3048 μοτοσυκλέτες, από τις οποίες 8 είχε αποκτήσει ο Λόρενς της Αραβίας. Σήμερα, περίπου 1000 προπολεμικές Brough Superior έχουν διασωθεί σε όλο τον κόσμο ως πολύτιμα συλλεκτικά κομμάτια. Μερικές από αυτές έχουν πετύχει σημαντικές αγωνιστικές διακρίσεις, όπως για παράδειγμα την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας το 1937 (237km/h). Κάποια στιγμή τα δικαιώματα του ονόματος βρέθηκαν στα χέρια του Τάκη Μαριολόπουλου (ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Μοτοσυκλέτας), ο οποίος και σχεδίαζε την αναβίωση της μάρκας. Το φιλόδοξο εγχείρημα δεν ολοκληρώθηκε και το όνομα κατέληξε αργότερα στα χέρια του άγγλου Mark Upham, ο οποίος τo 2011 -και προκειμένου να προβάλει τη δική του προσπάθεια αναβίωσης της Brough Superior- ταξίδεψε με την ομάδα του στη διάσημη φυσική πίστα Bonneville Salt Flats της Utah στις Ηνωμένες Πολιτείες για να καταρρίψει δύο νέα παγκόσμια ρεκόρ και ..τα κατάφερε! Στη σέλα της Brough Superior Pendine 1150cc, που κέρδισε την κατηγορία της με τελική ταχύτητα 203 km/h, είχαμε την τιμή να καθίσουμε στην EICMA του 2014, όταν και είχε επίσημα ανακοινωθεί η αναβίωση του brand. Από τότε κατασκευάστηκαν πολλές χειροποίητες SS100, οι οποίες πουλήθηκαν σε πάμπλουτους συλλέκτες ανά τον κόσμο και σε τιμές που ξεπερνούν τις 80.000€.

Αλλαγή ιδιοκτησίας

Το 2019 η Brough Superior γιορτάζει τα 100α της γενέθλια και πλέον βρίσκεται σε γαλλικά χέρια. Η Boxer Design, που έτσι και αλλιώς κατασκεύασε το νέο κινητήρα και έχει τη γραμμή παραγωγής της στην Τουλούζη, είναι ο νέος ιδιοκτήτης του θρυλικού βρετανικού brand. Για το 2019 θα κυκλοφορήσει την επετειακή έκδοση της SS100 σε 100 αριθμημένα κομμάτια που θα κοστίζουν 100.000€ έκαστο! Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών δεν διαφέρει σημαντικά από τους προκατόχους της. Με το γνωστό υγρόψυκτο V-2 κινητήρα των 997cc (χρησιμοποιήθηκε και στις μοτοσυκλέτες της γαλλικής Voxan που πλέον έχει κλείσει) αποδίδει 100 ίππους στις 9.800rpm και 89Nm ροπή στις 7.450rpm για λόγους ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Έτσι, όποιος θέλει να έχει νόμιμη άδεια κυκλοφορίας πρέπει να συμβιβαστεί με αυτό. Για τους υπόλοιπους, υπάρχει η “ανοιχτή” έκδοση Sports (θεωρητικά μόνο για χρήση σε πίστα) με 130 ίππους και ροπή 120Nm. Αυτό που είναι πιο εντυπωσιακό είναι το βάρος, που έχει κρατηθεί στα 186 κιλά χάρη στο συνδυασμό χρήσης αλουμινίου, ινών άνθρακα και τιτανίου στην όλη κατασκευή. Όσο για την τιμή των 100.000€, μη βιαστείτε να πείτε ότι είναι ακριβή γιατί μέχρι το Νοέμβριο που έγινε η έκθεση του Μιλάνου ξέραμε από πρώτο χέρι πως είχαν ήδη γίνει 65 παραγγελίες. Τελικά, μάλλον υπάρχουν πολλοί πλούσιοι που εκτιμούν τις ακριβές μοτοσυκλέτες!

 

Περισσότερες φωτογραφίες: