Μόλις ένας χρόνος πέρασε για να μετατραπεί το πρωτότυπο σε μοντέλο παραγωγής και το 790 Duke είναι μια πραγματικότητα που φέρει τον πρώτο εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα της αυστριακής φίρμας.

Η ίδια η KTM δηλώνει πως επιθυμία και στόχος της είναι ο νέος Δούκας να κυριαρχήσει ανάμεσα στα street fighters με κινητήρα από 600 έως 1000 cc, ποντάροντας στη χρυσή τομή που λέγεται αναλογία κιλών ανά ίππο. Ο πρωτο-εμφανιζόμενος 8-βάλβιδος LC8c κινητήρας με τους 2 ΕΕΚ διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες, τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού DKK Dell'Orto 42mm και αποδίδει 105 ίππους, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν μόλις 169 κιλά στεγνού βάρους, άρα δεν βρίσκονται μακριά από το στόχο που έχουν βάλει σε πρώτη προτεραιότητα.

Οι υπόλοιπες (προτεραιότητες) είναι δεδομένες και έχουν να κάνουν με αγωνιστικό DNA, επιδόσεις και οδηγική ευχαρίστηση που θέλουν να ανεβάσουν -και πάλι- τον πήχη πολύ, μα πολύ ψηλά. Αν και δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες, καταφέραμε να μάθουμε πως ο νέος Δούκας είναι εξοπλισμένος με ηλεκτρονικό γκάζι (Ride By Wire), traction control τριών σταδίων και cornering ABS. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 825mm, η χωρητικότητα του δοχείου καυσίμου στα 14Lt, το μεταξόνιο στα 1.475 mm και η απόσταση από το έδαφος στα 186 mm. H ανάρτηση της WP περιλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι 43mm και μονό αμορτισέρ άνευ μοχλικού, αμφότερα πλήρως ρυθμιζόμενα, ενώ τα φρένα της Brembo(;) απαρτίζονται από τρία δισκόφρενα με ακτινικές δαγκάνες στα μπροστινά και ABS Bosch 9.1 MP. 

790 Adventure R: Πρωτότυπο ready to race 

Παράλληλα με το 790 Duke, η ΚΤΜ παρουσίασε και το πρωτότυπο 790 Adventure R, που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα και που αναμένεται να βγει στην παραγωγή το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2019. Εξελίχθηκε παρέα με το επίσης πρωτότυπο και ξεκάθαρα αγωνιστικό 450 Rally και αυτό σημαίνει πως στόχος του είναι να μπει στους αγώνες και να πρωταγωνιστήσει.

Πολύ πιο κοντά στην παραγωγή από αυτό που φαντάζεστε, το πιο πιθανό είναι να δούμε το 790 Adventure R στις βιτρίνες σε λιγότερο από ένα χρόνο. Θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα των 105Hp του νέου Duke 790, πιθανά και το ίδιο πλαίσιο ενισχυμένο κατάλληλα στα σημεία καταπόνησης. Η μοτοσυκλέτα θα ζυγίζει λιγότερο από 170 κιλά στην απλή της μορφή, ενώ στην αντίστοιχη αγωνιστική οι αριθμοί σε ιπποδύναμη και βάρος θα είναι αρκετά διαφοροποιημένοι προς τα πάνω και προς τα κάτω αντίστοιχα. Η ΚΤΜ δεν κάνει πειραματισμούς με τα μοντέλα που παρουσιάζει και αφού αφήσει το R να ταλαιπωριέται σε σκληρά χωμάτινα ράλι, αποδεικνύοντας την ικανότητα και την αξιοπιστία του, θα προχωρήσει στην παραγωγή και της άνευ R έκδοσης, με περισσότερο ασφάλτινα χαρακτηριστικά αλλά πάντα περιπετειώδη χαρακτήρα.

Μια έκδοση που δεν θα την παίρνουν μόνον οι έχοντες χωμάτινες ορέξεις αλλά και όλοι οι υπόλοιποι, που αρέσκονται στη γενικότερη χρήση, ακόμα και στα ταξίδια με δύο άτομα και αποσκευές. Αναβάτες που δεν επιθυμούν την κτηνώδη δύναμη και τον περίσσιο όγκο, ψάχνοντας κάτι ελαφρύτερο, περισσότερο ευέλικτο και ευκολο-οδήγητο. Ο αυστριακός κατασκευαστής δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες για το πρωτότυπο, παρά μόνο δεσμεύτηκε για ένα τελικό προϊόν στα πρότυπα που τη χαρακτηρίζουν. Για μια μοτοσυκλέτα με κορυφαίες επιδόσεις και περιφερεικά από τα καλύτερα ράφια των καλύτερων οίκων.

Είναι δεδομένο ότι ο LC8c θα αποτελέσει τη βάση γύρω από την οποία θα χτιστούν μελλοντικά μοντέλα της ΚΤΜ, αναμένουμε τη συνέχεια με ιδιαίτερο ενδιαφέρον._N.B.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά