2ΤΡΟΧΟΙ Επικαιρότητα

Τyphοοn Moto Racing

Η ομάδα Typhoon MotoRacing εκπροσωπεί το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στο διεθνή διαγωνισμό MotoStudent από το 2014, αποτελώντας τότε την πρώτη ελληνική συμμετοχή.

Ο διαγωνισμός MotoStudent πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας και συμμετέχουν πανεπιστήμια από όλον τον κόσμο με στόχο να σχεδιάσουν μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα τύπου Moto3, ικανοποιώντας τις τεχνολογικές απαιτήσεις που ορίζονται από τον διαγωνισμό. Το όχημα κάθε ομάδας υπόκειται σε αυστηρούς ελέγχους επαγγελματικού επιπέδου κι έπειτα συμμετέχουν σε διάφορα αγωνίσματα (όπως acceleration, gymkhana, braking test), συλλέγοντας βαθμούς και διεκδικώντας μία υψηλή θέση στη γενική κατάταξη. Η ομάδα μας το 2016 έκανε το ντεμπούτο της στον διαγωνισμό με το πρώτο της μοντέλο, που ονομάζεται Tyφ-One, όπου αγωνίστηκε στην πίστα του MotoStudent IV στην κατηγορία βενζινοκίνητων. Τα αποτελέσματα ήταν θετικά, καθώς κατακτήσαμε τη 2η θέση στο Business Plan και την 9η στη γενική κατάταξη, ανάμεσα σε 36 συμμετοχές.

Στη δεύτερη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό παρουσιαστήκαμε με μια πιο ευέλικτη, ταχύτερη κι ελαφρύτερη μηχανή, την Χίμαιρα. Στις 3-7 Οκτωβρίου του 2018 η Χίμαιρα αγωνίστηκε στο MotoStudent V κατακτώντας στην τελική κατάταξη, μεταξύ 45 συμμετοχών, την 7η θέση! Επιπλέον, η ομάδα σημείωσε αρκετές ακόμη επιτυχίες αφού κατέκτησε δύο από τα τρία έπαθλα του θεωρητικού τμήματος του διαγωνισμού MS1: Best Design και Best Technological Innovation. Παράλληλα, διακρίθηκε και στο αγωνιστικό κομμάτι κατακτώντας την 1η θέση στο acceleration, την 1η θέση στο mechanical test, την 5η θέση στο brake test και πέτυχε την 5η καλύτερη τελική ταχύτητα. Έκτοτε συστάθηκε η νέα γενιά της ομάδας, με σκοπό να εξελίξει ένα ακόμη πιο ανταγωνιστικό πρωτότυπο που θα λάβει μέρος στο διαγωνισμό MotoStudent VI, το 2020.

Μετά το πέρας του MotoStudent V, η Typhoon MotoRacing επέστρεψε στην Κοζάνη έχοντας επιτύχει υψηλές διακρίσεις. Όχι μόνο βρίσκονταν μέσα στην κορυφαία δεκάδα του διαγωνισμού για δεύτερη συνεχόμενη φορά, κατακτώντας την 7η θέση μεταξύ 45 συμμετοχών, αλλά απέσπασε τα δυο από τα τρία θεωρητικά βραβεία για τις κατηγορίες Best Design και Best Technological Innovation. Επίσης, η ομάδα κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση του διαγωνισμού και στα δυναμικά αγωνίσματα Acceleration Test και Mechanical Test, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο εώς τώρα. Τον Δεκέμβριο του 2018, η ομάδα ξανασυστάθηκε. Τα παλαιότερα μέλη, αξιοποιώντας την εμπειρία που είχαν αποκτήσει εως τότε, οργάνωσαν κατάλληλα την καινούργια γενιά της ομάδας και στις 31 Οκτωβρίου 2019 παραδόθηκε εντός προθεσμίας το πρώτο θεωρητικό κείμενο στο διαγωνισμό, το Chapter A. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο αναφέρεται στο Conceptual Design της μοτοσυκλέτας, όπου η ομάδα θέτει τους στόχους του project όσον αφορά την κατασκευή αλλά και τις επιδόσεις του πρωτοτύπου.

Έχοντας εξοικειωθεί με τα απαραίτητα προγράμματα σχεδιασμού και αναλύσεων, η ομάδα κατάφερε να εντοπίσει τα λάθη της αλλά και να εξελίξει τα σχέδια του προηγούμενου πρωτοτύπου, της Χίμαιρας. Σημαντικότερη πρόοδος σημειώθηκε στον τομέα των αναρτήσεων. Αποφασίστηκε πως το μπροστινό σύστημα της ανάρτησης θα είναι ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι ενώ το πίσω σύστημα θα αποτελείται από μια monoshock ανάρτηση συνδεδεμένη μέσω συστήματος μοχλισμού. Oι βασικές γεωμετρίες και μεγέθη έχουν ήδη μελετηθεί και οριστεί σε συνεργασία με τον τομέα του σκελετού και, έτσι, η πίσω ανάρτηση βρίσκεται ήδη στα χέρια της ομάδας. Παράλληλα, η ομάδα, συμμετείχε στην έκθεση του συνεδρίου BCET και στην έκθεση Patras IQ, όπου της δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσει το έργο της μέχρι σήμερα. Τέλος, στο πλαίσιο εύρεσης οικονομικής υποστήριξης, οργανώθηκε το «Χορηγικό Πρόγραμμα 20x120» το οποίο υποστήριξαν πολλές επιχειρήσεις της τοπικής κοινωνίας, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στην υλοποίηση του project._Δελτίο Τύπου

 

 

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου