top icon
Αγώνες

MotoGP 2016: Η χρονιά των νέων ρεκόρ

Ύστερα από το επεισοδιακό φινάλε της περσινής σεζόν, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2016, που ξεκινά σε δύο μήνες από σήμερα, προμηνύεται εξίσου… καυτό. Ας δούμε με την ευκαιρία μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά δεδομένα, αλλά και κάποια ρεκόρ, εκ των οποίων πολλά αναμένεται να καταρριφθούν μέσα στη φετινή σεζόν.

Το 2016 θα είναι η 68η κατά σειρά «μάχη» ανάμεσα στους καλύτερους αναβάτες της… premier league, η οποία θα διαρκέσει για 18 συναρπαστικούς, όπως όλα δείχνουν, γύρους, Οι τελευταίοι θα πραγματοποιηθούν σε 4 ηπείρους σε 15 διαφορετικές χώρες. Μετά τις καθιερωμένες δοκιμές εξέλιξης, ο πολύχρωμος θίασος του MotoGP θα μεταφερθεί στις 20 Μαρτίου στο «νυχτερινό» Κατάρ δίνοντας έτσι το εναρκτήριο λάκτισμα σ’ έναν αγωνιστικό μαραθώνιο 8 μηνών που έχει, για ανθρώπους και μηχανές, ως στόχο την κατάκτηση της πρώτης θέσης στα 3 θεσμοθετημένα από την FIM πρωταθλήματα –Οδηγών, Ομάδων και Κατασκευαστών.

Στο πρόγραμμα του 2016 επιστρέφει, ύστερα από απουσία 19 ετών, το GP της Αυστρίας, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 14 Αυγούστου στην πίστα Red Bull Ring-Spielberg.

Στη μακρόχρονη ιστορία του πρωταθλήματος MotoGP, 26 στο σύνολο αναβάτες έχουν καταφέρει να κατακτήσουν το στέμμα. Ωστόσο, στο φετινό grid το παρών θα δώσουν μόλις οι 3 εξ αυτών: οι Valentino Rossi (2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2008 και 2009), Jorge Lorenzo (2010, 2012 και 2015) και Marc Marquez (2013 και 2014). Στη φετινή σχάρα εκκίνησης θα συμμετάσχουν πάνω από 20 αναβάτες, 12 στο σύνολο ομάδες και 5 διαφορετικοί κατασκευαστές (Yamaha, Honda, Ducati, Suzuki, Aprilia). Τον πρώτο λόγο (αριθμητικά, αν μη τι άλλο…) θα έχουν και φέτος οι Ισπανοί αναβάτες, που αισίως φτάνουν τους 9, ενώ τα χρώματα της Ιταλίας και της Μ. Βρετανίας θα εκπροσωπήσουν 4 και 3 αναβάτες, αντίστοιχα. Από έναν τουλάχιστον αναβάτη στο φετινό πρωτάθλημα «προσφέρουν» το Σαν Μαρίνο, η Γερμανία, η Αυστραλία, η Ιρλανδία, η Κολομβία και η Γαλλία.

Ηλικιακά, ο μεγαλύτερος είναι φυσικά ο 37χρονος Valentino Rossi, ο οποίος θα διεκδικήσει φέτος τον 10ο τίτλο της καριέρας του και νεότερος, ο 21χρονος Αυστραλός, Jack Miller.

Ανάμεσα στους Ισπανούς αναβάτες, τα περισσότερα podium στη μεγάλη κατηγορία έχει κατακτήσει ο Dani Pedrosa (100), ακολουθούμενος σε απόσταση αναπνοής, πλέον, από τον Jorge Lorenzo (97). Ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μάλιστα, κυνηγά φέτος ένα ακόμα ρεκόρ, καθώς αν καταλάβει οποιαδήποτε θέση στο podium των νικητών πάνω από τέσσερις φορές (συνολικά στην καριέρα του ο Jorge έχει 135 τερματισμούς στο βάθρο), θα ξεπεράσει την αντίστοιχη επίδοση του Angel Nieto (139), όχι όμως και εκείνη του Pedrosa, ο οποίος «μετρά» ήδη 141 τερματισμούς στην πρώτη «3αδα» στο σύνολο της αγωνιστικής του δραστηριότητας. Ο μικρόσωμος Ισπανός αναβάτης της Honda, κερδίζοντας το 2016 το μίνιμουμ των νικών, θα καταφέρει για 11η συνεχόμενη χρονιά να ανέβει, έστω και για μια φορά, στην πρώτη θέση του βάθρου μέσα σε μια σεζόν.

Από το 2000 έως και το 2010, νίκες σε κάθε χρονιά που συμμετείχε στη μεγάλη κατηγορία έχει κατακτήσει και ο Valentino Rossi, ο οποίος με μια μόλις πρώτη θέση μέσα στο 2016 θα καταφέρει να γίνει ο 9ος γηραιότερος αναβάτης του θεσμού που κερδίζει την καρό σημαία σε GP, «προσπερνώντας» έτσι την επίδοση του Phil Read στον εν λόγω τομέα. Προς το παρόν, ο Βρετανός Fergus Anderson είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία αναβάτης που έχει καταφέρει να κερδίσει τη νίκη σε GP σε ηλικία 44 ετών(!) στην πίστα Montjuich, το μακρινό 1953. Ο Rossi θα έχει μέσα στο 2016 την ευκαιρία να κατακτήσει τη νίκη στις πίστες του Austin και της Aragon, στις οποίες ουδέποτε κατάφερε να πάρει πρώτος την καρό σημαία στην κατηγορία MotoGP. Για τον Marquez, η μοναδική πίστα στην οποία δεν έχει κατακτήσει τη νίκη είναι το Motegi της Ιαπωνίας. Από τη μεριά του, ο Lorenzo αναζητά νίκες σε Austin, Sachsenring, Sepang και Αργεντινή.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μάχη των κατασκευαστών, με την Yamaha να κυνηγά… διακαώς τις 103 νίκες που έχει μέχρι σήμερα κατακτήσει η Honda στη μεγάλη κατηγορία. Η Yamaha απαριθμεί με το πέρας του 2015, 65 στο σύνολο νίκες στo MotoGP. Από τη μεριά της, η επίσης ιαπωνική Suzuki ψάχνει για την πρώτη της νίκη μετά την κατάκτηση της πρώτης θέσης στο Γαλλικό GP του 2007 από τον Αυστραλό, Chris Vermuelen. Από… χέρια Αυστραλού «προέρχεται» και η τελευταία νίκη της ιταλικής Ducati, η οποία είδε το 2010 τον Casey Stoner, ο οποίος επέστρεψε στην ομάδα από φέτος ως δοκιμαστής, να κερδίζει τη νίκη στο «δικό» του GP, στο Phillip Island.

Το 2016, η ισπανική πίστα Ricardo Tormo στη Βαλένθια θα φιλοξενήσει για 15η φορά τον τελευταίο γύρο του θεσμού. Πολύ πιθανόν είναι, όπως συνέβη το 2015, το 2013 αλλά και το 2006, στο συγκεκριμένο… τερέν να κριθεί για μια ακόμα φορά ποιος θα είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2016.

Επιστρέφοντας στο 2015, αξίζει να σημειώσουμε πως σε δύο περιπτώσεις (Κατάρ και Silverstone) το βάθρο κατελήφθη εξολοκλήρου από Ιταλούς αναβάτες. Aπόβαση και στις τρεις θέσεις του τελευταίου πραγματοποίησαν στην ισπανική πίστα της Βαλένθια οι… Ισπανοί, Jorge Lorenzo, Marc Marquez και Dani Pedrosa.

Το απόλυτο πάντως ρεκόρ, με συνολικά 23 «lock out» στο βάθρο, κατέχουν Αμερικάνοι αναβάτες.

Και μιας και καταπιαστήκαμε με τα… έθνη, το απόλυτο ρεκόρ νικών (101) στη μεγάλη κατηγορία κατέχουν οι Ισπανοί, ακολουθούμενοι κατά πόδας, με 10 λιγότερες νίκες, από τους Ιταλούς συναδέλφους τους._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ