top icon
Οδηγούμε

Μοτοσικλέτα: Ο λόγος στον αναβάτη (Μέρος 2ο)

Μεσούντος του θέρους, η μοτοσυκλέτα πάντα έρχεται στο επίκεντρο, μόνο που για να την επιλέξεις πρέπει να αφιερώσεις πολύ χρόνο στο ψάξιμο. Ιδού το δεύτερο μέρος από το αφιέρωμα που ετοιμάσαμε προκειμένου να διευκολύνουμε την επιλογή σας.

Δεκάδες, εκατοντάδες μάλλον οι προτάσεις, οπότε πριν από την τελική απόφαση πρέπει να πέσει πολλή και ώριμη σκέψη. Το αφιέρωμά μας έχει γίνει με βάση ένα στατιστικά αποδεδειγμένο σκεπτικό, που λέει πως υπάρχουν δύο κατηγορίες αγοραστών: αυτοί που παίρνουν κάτι για να κυκλοφορούν (κατά βάση), και αυτοί που αγοράζουν κάτι απλώς και μόνο γιατί τους αρέσει (κοινό με αυξητικές τάσεις). Εδώ δεν παρουσιάζουμε τις «καλύτερες» προτάσεις, αλλά αυτές που θεωρούμε πως αξίζουν της προσοχής σας, είτε γιατί ξεχειλίζουν από τεχνολογία, είτε λόγω χρηστικότητας, είτε για το χαρακτήρα τους. Τα κριτήρια επιλογής έχουν να κάνουν με το βαθμό «σημαντικότητας» του κάθε μοντέλου ξεχωριστά, τόσο για την ελληνική πραγματικότητα όσο και για την ίδια τη μοτοσυκλέτα.

Διαβάστε επίσης: Μοτοσικλέτα – Ο λόγος στον αναβάτη (Μέρος 1ο)

Honda CBR 1000RR SP & SP2: Total control

Είκοσι πέντε χρόνια πριν παρουσιάστηκε το πρώτο CBR 900RR Fireblade. Σε αυτήν την επέτειο επέλεξε η Honda να μας δώσει ένα ολοκαίνουργιο CBR 1000RR Fireblade, και μάλιστα σε δύο εκδόσεις: την SP και την SP2. Το σλόγκαν «Total Control», που κυριαρχούσε στα teaser video που έδινε στη δημοσιότητα η big H, επιβεβαιώθηκε στο έπακρο. Το νέο CBR είναι προσανατολισμένο στην οδηγική απόλαυση. Τον απόλυτο έλεγχο προσφέρουν οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις της Ohlins S-EC, οι οποίες ρυθμίζονται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και το οδηγικό στυλ του αναβάτη. Πρόκειται για ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα πακέτα ηλεκτρονικών συστημάτων που έχουν τοποθετηθεί σε ανάλογη μοτοσυκλέτα, με πέντε αισθητήρες που παίρνουν συνεχώς πληροφορίες για την κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας. Επίσης, υπάρχει σύστημα ελέγχου ανύψωσης του πίσω τροχού (RLC) και Cornering ABS, που εξέλιξε η Honda μόνη της -με εξοικονόμηση περίπου 10 κιλών- και το οποίο ελέγχει τη δύναμη πέδησης ανάλογα με τη γωνία κλίσης, ακόμα και σε φρενάρισμα πανικού. Ο κινητήρας αποδίδει 189 ίππους, 11 περισσότερους από πριν, και έχει ελαφρύνει κατά 2 κιλά. Ο συμπλέκτης είναι ολίσθησης και φέρει guickshifter για γρήγορες αλλαγές. Το πάνελ οργάνων, όπως και στο εξωτικό RC213 V-S, αποτελείται από μια οθόνη υγρών κρυστάλλων που προσαρμόζεται αυτόματα στο φως του περιβάλλοντος και διαθέτει τρεις λειτουργίες προβολής: Street, Circuit και Mechanic. Στη λειτουργία Street εμφανίζονται τα riding modes και επιπρόσθετα οι ρυθμίσεις ιπποδύναμης, του Traction Control, του φρένου από τον κινητήρα και των αναρτήσεων. Η λειτουργία Circuit προσθέτει στο πάνελ χρονόμετρο, αριθμό γύρων στην πίστα και διαφορά από τον καλύτερο γύρο, ενώ η Mechanic ψηφιακό ταχύμετρο, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, γωνία πρόσφυσης, θερμοκρασία ψυκτικού υγρού και τάση μπαταρίας. Το SP είναι 14 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, ζυγίζοντας συνολικά 197 κιλά. Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο δύο δοκών, νέο είναι και το αλουμινένιο ψαλίδι, ενώ το υποπλαίσιο είναι χυτό από το ίδιο υλικό. Η έκδοση SP2 θα παραχθεί σε μόλις 500 κομμάτια, φέροντας πολλά εξαρτήματα carbon και ελαφρύτερες ζάντες Marchesini, ενώ ο κινητήρας έχει μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής. Διατίθεται επίσης με τα Race και Sport kit του HRC, καθιστώντας τη μια μοτοσυκλέτα που ενδιαφέρει περισσότερο τόσο τους αγωνιζόμενους όσο και τους μανιακούς των track days!

ΚΑΤΗΓΟΡIA: SUPERSPORT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4K/4Τ/ΥΨ – 189 ίπποι

ΤΙΜΗ: 24.990 ευρώ

Honda CB1100 EX/RS: Επιτέλους!

Χρόνια τώρα περιπλανιέται στις διεθνείς εκθέσεις ως πειραματικό μοντέλο, χρόνια τώρα περιμένουμε να βγει στην παραγωγή. Και να που ήρθε η στιγμή να αναβιώσουν οι παλαιότερες γενεές μοτοσυκλετιστών – το CB είναι εδώ! Διατηρώντας σε γενικές γραμμές την εικόνα του ταλαίπωρου από τα πέρα δώθε CB Concept, το CB1100 παραγωγής μάς έρχεται σε δύο εκδόσεις, την απλή ΕΧ και την πλέον σπορτίφ RS. Σε πρώτη ματιά ξεχωρίζουν από τη διχρωμία στο ρεζερβουάρ της RS, και σε δεύτερη από την ανάρτηση και τα φρένα, με την RS να διαθέτει αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο αζώτου, παχύτερο πιρούνι (43 χλστ. έναντι 41) αλλά και ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες Tokico μπροστά (η ΕΧ διαθέτει συμβατικές διπίστονες Nissin). Όμως, ένα τρίτο και περισσότερο εξειδικευμένο μάτι θα παρατηρήσει τη σημαντική διαφοροποίηση που υπάρχει στις ζάντες. Χυτές 17 ιντσών στην RS, ακτινωτές 18 ιντσών στην ΕΧ, σε κάθε περίπτωση αλουμινένιες. Για να δώσουν ξεχωριστούς χαρακτήρες στα δύο μοντέλα, οι Ιάπωνες τοποθέτησαν ένα πιο ψηλό τιμόνι στην ΕΧ, έτσι ώστε το αντίστοιχο χαμηλότερο της RS να την κατατάξει στην κατηγορία Cafe Racer. Πλαϊνά καλύμματα, σέλες, μεταλλικά(!) φτερά, προβολέας, πίσω φωτιστικό σώμα και μαρσπιέ δίνουν έμφαση στον αυθεντικό χαρακτήρα ενός CB. Νέα φώτα LED προσδίδουν μια μοντέρνα πινελιά στη ρετρό σχεδίαση, ενώ τα πιο «κοντά» τελικά έχουν μελετηθεί για να αναβλύζουν τον απαραίτητο ήχο. Διαφοροποίηση υπάρχει στον τύπο και στις διαστάσεις των ελαστικών (180/55 πίσω η RS, «μόλις» 140/70 η ΕΧ), καθώς επίσης στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Η απόδοση του αερο-ελαιόψυκτου 4κύλινδρου σε σειρά κινητήρα των 1.140 κ.εκ. είναι ίδια και στα δύο μοντέλα, και ανέρχεται στους 88 ίππους.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: HERITAGE

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4K/4Τ/ΥΨ – 88 ίπποι

ΤΙΜΗ: 14.690 ευρώ (EX) – 15.690 (RS)

Honda CRF 250 RALLY: Για τo… Rally της καθημερινότητας

Θυμίζει το πολεμικό CRF450 Rally και -αν μη τι άλλο- αυτό το ολόσωμο κοστούμι πλαστικών δένει αρμονικά με το διπλό ασύμμετρο προβολέα LED, τα χρυσά καλάμια του USD και τις ακτινωτές αλουμινένιες ζάντες με τα μαύρα στεφάνια. Πίσω από τα αεροδυναμικά βοηθήματα κρύβεται ένα απλό CRF 250L, πλην όμως με αναβαθμισμένο κινητήρα και ψεκασμό, προκειμένου να αποκτήσει επιπλέον 2 ίππους (25 έναντι 23) και να συμμορφωθεί με τις προδιαγραφές Euro 4. Ένα νέο ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ., που έχει 50 χλστ. μεγαλύτερο μήκος και διαδρομή τροχού 250 χλστ., συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αμορτισέρ, που προσφέρει αυξημένη κατά 25 χλστ. διαδρομή (στα 265 χλστ. συνολικά). Στο μεταξύ, κέντρα και άξονες τροχών έχουν ενισχυθεί σημαντικά προκειμένου να προσφέρουν ακόμα καλύτερη ευστάθεια και ακαμψία στο σύνολο. Στα φρένα έχει αλλάξει ο μπροστινός δίσκος με έναν μεγαλύτερης διαμέτρου, και το στάνταρντ δικάναλο ABS δίνει τη δυνατότητα -επιτέλους- στον αναβάτη να το απενεργοποιήσει μόνο στον πίσω τροχό, άρα και να οδηγήσει πολύ πιο γρήγορα στο χώμα. Η διάμετρος των τροχών είναι κλασικά «χωμάτινη», στις 18 και τις 21 ίντσες, ίδιας ταυτότητας και τα ελαστικά.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: ON-OFF/ADVENTURE

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1K/4Τ/ΥΨ – 25 ίπποι

ΤΙΜΗ: 6.490 ευρώ

Honda X-ADV: Γενετική διασταύρωση

Τι άλλο τίτλο θα μπορούσαμε να βάλουμε σε μια κατασκευή με γονίδια από mega scooter και μοτοσυκλέτα On/Off; Το X-ADV είναι το πρώτο σε μια νέα κατηγορία – δεν ξέρουμε αν θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές, αλλά σημασία έχει πως φέρει την υπογραφή της Honda και πως σίγουρα έχει περάσει από μύρια κύματα πριν βγει στην παραγωγή. Δεν κάνουν τυχαίες και παρορμητικές κινήσεις οι Ιάπωνες, οπότε μάλλον βρισκόμαστε μπροστά σε ένα γενάρχη που θα μας κάνει να δούμε με διαφορετικό μάτι την ευρύτερη έννοια του πολυχρηστικού εργαλείου με τον τίτλο «X-ADV». Και, για να μην μπερδεύεστε, το «Χ» σημαίνει εκτός δρόμου και το «ADV» περιπέτεια (ADVenture). Στοχοποιημένο το κοινό στο οποίο απευθύνεται, και μην απορήσετε αν κάποια στιγμή το δείτε να κάνει παιχνίδια σε δασικούς χωματόδρομους. Η σχεδίαση του πλαισίου προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 21 λίτρων κάτω από τη σέλα και φανερώνει άμεσα το διαφοροποιημένο χαρακτήρα σε σχέση με το Integra (όπου είναι ανύπαρκτος). Το X-ADV διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα 5 θέσεων χωρίς εργαλεία, αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής, προστατευτικές χούφτες χεριών παρόμοιες με αυτές του Africa Twin, αλουμινένια ποδιά, οθόνη οργάνων τύπου Rally, κεντρικό stand και σύστημα Smart Key. Οι αναρτήσεις, σε σχέση με του Integra, έχουν σκληρότερα ελατήρια και μεγαλύτερες διαδρομές, οι τροχοί είναι ακτινωτοί αλουμινένιοι 15 ιντσών πίσω και 17 μπροστά, τα ελαστικά διπλής χρήσης και τα φρένα μπροστά με διπλά δισκόφρενα και τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες(!). Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και οι διπλοί προβολείς (που χωρίζονται με πλέγμα), τα συμπαγή φλας και το πίσω φανάρι με το διπλό κρύσταλλο σίγουρα χαρίζουν μια ξεχωριστή εμφάνιση στο σύνολο. Μία μεγάλη τετράγωνη οθόνη LCD, που παραπέμπει στo… CRF450 Rally, προσφέρει μεγάλη γκάμα ενδείξεων. Συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης γύρω από ένα μεγάλο, κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο και ένα στρογγυλό στροφόμετρο. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η χαρτογράφησή του επιλέγει κοντύτερες σχέσεις στο πρόγραμμα D mode, για πιο άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. Το πρόγραμμα S mode διαθέτει τρία επίπεδα, ώστε οι εκάστοτε αλλαγές σχέσεων να προσαρμόζονται καλύτερα στη σπορ οδήγηση. Υπάρχουν δύο αυτόματα προγράμματα, συν το MT mode για μηχανικές αλλαγές σχέσεων. O κινητήρας των 745 κ.εκ. και των 55 ίππων αποδίδει τη ροπή του στις χαμηλομεσαίες στροφές, προσφέροντας ακόμα καλύτερες επιταχύνσεις εν κινήσει. Η σχετικά υποτετράγωνη σχεδίαση και οι ειδικά σχεδιασμένοι θάλαμοι καύσης, σε συνδυασμό με στρόφαλο υψηλής αδράνειας, προσφέρουν την απαιτούμενη ροπή. Δύο αντικραδασμικοί άξονες εξομαλύνουν τη λειτουργία στις υψηλές στροφές, χωρίς όμως να αλλοιώνουν το χαρακτήρα που προσφέρει η σειρά ανάφλεξης των 270 μοιρών. Την τελική μετάδοση αναλαμβάνει μια καλυμμένη αλυσίδα και η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού PGM-FI. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 4 με εκπομπές CO2 81 γρ./χλμ. και κατανάλωση 27,5 χλμ./λίτρο, που μεταφράζεται σε αυτονομία πάνω από 300 χλμ. με το ρεζερβουάρ των 13,1 λίτρων.

ΚΑΤΗΓΟΡIA: MEGA SCOOTER ON-OFF

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2K/4Τ/ΥΨ – 55 ίπποι

ΤΙΜΗ: 12.450 ευρώ


ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΒΙΤΣΙΛΑΚΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ