top icon
Κατασκευαστές

90 χρόνια Bentley

Η βρετανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών τετράτροχων υψηλών επιδόσεων ιδρύθηκε το 1920 από τον χαρισματικό μηχανικό Γουόλτερ Όουεν Μπέντλεϊ.

Το πρώτο μοντέλο της Βentley είχε 3λιτρο κινητήρα με εκκεντροφόρο επικεφαλής, σταθερή κυλινδροκεφαλή και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Γρήγορα, όμως, πήραν σειρά στην παραγωγή τα αυτοκίνητα με 6κύλινδρους κινητήρες, με τα οποία η φήμη της εταιρείας κυριολεκτικά απογειώθηκε: Ακόμα τρεις νίκες έως το 1930 στις «24 Ώρες» του Μαν προστέθηκαν στις προηγούμενες δύο των 3λιτρων μοντέλων, αναγκάζοντας τον Ετόρε Μπουγκάτι να δηλώσει πως οι Βentley ήταν «τα ταχύτερα φορτηγά στον κόσμο», εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο και τις ενστάσεις του για τη σχεδίασή τους. Η αλήθεια, βέβαια, ήταν διαφορετική, αφού τα αμαξώματα της εταιρείας ήταν μεν ιδιαίτερα στιβαρά, πλην όμως πανέμορφα, ενώ δύσκολα έβρισκες εκείνη την εποχή 4θέσιο convertible καλύτερο από τις 3-litre Sport και Speed 6 της Βentley. Όσο για τον ιδρυτή της, μπορεί να ήταν ένας εξαίρετος μηχανικός, αυτό όμως δεν τον προστάτεψε από πολύ σοβαρά διαχειριστικά λάθη. Αυτά ακριβώς, με τη συνδρομή και της πρώτης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, οδήγησαν το 1931 την Bentley στην αγκαλιά της Rolls-Royce.
 
Η τελευταία δε χειρίστηκε καλά την εταιρεία, υποχρεώνοντάς την να παράγει επί δεκαετίες μοντέλα πανομοιότυπα με εκείνης. Η τακτική αυτή άλλαξε μόνο από τη δεκαετία του ’80 και έπειτα, με την παρουσίαση της Μulsanne Turbo και της Turbo R. Ωστόσο, η πρώτη πραγματικά διαφορετική Βentley από το μακρινό 1952 ήταν η 2θυρη, 4θέσια Continental R του 1991. Λίγο αργότερα προέκυψε το πολυτελές σεντάν Αrnage με τους κινητήρες της ΒΜW, η οποία βρισκόταν ήδη σε διαμάχη με τη Volkswagen για την κυριότητα και τον πλήρη έλεγχο της βρετανικής εταιρείας. Το 1998 η δεύτερη έγινε ιδιοκτήτρια της Βentley, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για εκείνη.
 
Μέσα στο πλαίσιο της ανάκαμψης στην παγκόσμια αγορά των πολυτελών μοντέλων αλλά και της διατήρησης του μοναδικού χαρακτήρα των αυτοκινήτων του Βρετανού κατασκευαστή, αποφασίστηκε η επιστροφή στις «24 Ώρες» του Μαν. Αυτή αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς το 2003 -ύστερα από 73 ολόκληρα χρόνια- η ΕΧP Speed 8 έφερε στην Βentley την έκτη νίκη της στη θρυλική πίστα, αναβιώνοντας το μύθο των «Bentley Boys». Παράλληλα, σε επίπεδο μαζικής παραγωγής και πάντοτε υπό τη σκέπη της VW, η Bentley κατάφερε να σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων το 2007, ξεπερνώντας τις 10.000 ταξινομήσεις.
 
Στη χώρα μας, τώρα, η Bentley δραστηριοποιείται ενεργά από τον Ιούνιο του 2006, αποτελώντας ένα σημαντικό τμήμα της Kosmocar AE, ενώ από τα μέσα της χρονιάς που ήδη διανύουμε τα μοντέλα της βρετανικής φίρμας στεγάζονται σ’ έναν καινούργιο και υπερσύγχρονο χώρο στην Αθήνα, και συγκεκριμένα στο Μαρούσι, προσφέροντας στους πελάτες της μάρκας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, στην πώληση τόσο καινούργιων αυτοκινήτων όσο και μεταχειρισμένων.

Ποιος θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου 2022);

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ