Ο Κώστας Μητρόπουλος, πρώην συνεργάτης του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ και λάτρης του κλασικού αυτοκινήτου, καταθέτει την άποψή του για το "σήμερα" της ΦΙΛΠΑ, μέλος της οποίας είναι επί σειρά ετών.

Στην τελευταία Γενική Συνέλευση της ΦΙΛΠΑ, τον Ιανουάριο του 2018, έγιναν εκλογές. Ο Τάκης Φωτεινόπουλος εξελέγη πρόεδρος με το 58% των ψήφων. Όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου που εξελέγησαν ανήκαν στη σφαίρα επιρροής του Δημήτρη Βερναρδάκη και του Τάκη Φωτεινόπουλου. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο έχει μία αντίληψη, εκφράζει μία άποψη και έχει σαφώς μικρότερη επιρροή.

Οι εκλογές του 2018 έγιναν στη βάση τεσσάρων ζητημάτων που απασχολούσαν, και απασχολούν ακόμη, τα μέλη της ΦΙΛΠΑ:

Την ισχύουσα ΚΥΑ, που δεν επιτρέπει καθόλου την κυκλοφορία Ιστορικών Οχημάτων (ΙΟ),

Τα οικονομικά της ΦΙΛΠΑ, που είχαν πάρει την κατηφόρα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 2017 που ενέκρινε η Γενική Συνέλευση,

Την ποιότητα, την ποικιλία και τα οικονομικά των εκδηλώσεων της ΦΙΛΠΑ,

την από όλους αποδεκτή ανάγκη αλλαγής του αρχαίου καταστατικού της ΦΙΛΠΑ και τον εκσυγχρονισμό του καταστατικού της ΕΟΦΙΛΠΑ.

Τι έγινε όμως μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον Τάκη Φωτεινόπουλο και τη νέα ηγετική ομάδα μέχρι σήμερα, για όλα αυτά που αποτέλεσαν αντικείμενο μεγάλης συζήτησης πριν και στη διάρκεια της περσινής Γενικής Συνέλευσης; ΤΙΠΟΤΑ!

Η ΚΥΑ του 2017 παραμένει σε ισχύ. Ένα σχέδιο ΚΥΑ που κυκλοφορεί είναι δέκα φορές χειρότερο, γιατί εισάγει την επαναπιστοποίηση ΙΟ και θα αναδείξει θέματα νομιμότητας για πολλούς κατόχους ΙΟ, ενώ πρακτικά διατηρεί την ασφυκτική μη κυκλοφορία (2 φορές το μήνα). Η ΦΙΛΠΑ, και η απόλυτα ελεγχόμενη από αυτήν ΕΟΦΙΛΠΑ, δεν έκαναν τίποτα ουσιαστικό στην επιδίωξη της αλλαγής. Απέτυχαν να δουν τους δύο κρίσιμους Υπουργούς και δεν έστησαν γέφυρες με τους δημόσιους λειτουργούς. Αναπαύονται στην πολιτική αλλαγή που μπορεί να φέρει στα Υπουργεία ηγεσίες στις οποίες υπάρχει πρόσβαση. Αλλά, ακόμα και αν έρθουν στα δύο Υπουργεία φίλιες δυνάμεις, η ΕΟΦΙΛΠΑ δεν έχει ετοιμάσει για αυτούς ένα πλήρες σχέδιο νόμου που να λύνει το πρόβλημα των ΙΟ με κοινώς αποδεκτό τρόπο. Πέρασε ένας χρόνος μνημειώδους ακινησίας, χωρίς καμία απολύτως επίσημη ενημέρωση των μελών της ΦΙΛΠΑ και κανένα αποτέλεσμα. Εν τω μεταξύ η αγορά ΙΟ πάγωσε, τα αυτοκίνητά μας σαπίζουν σε γκαράζ και τα συνεργεία για ΙΟ πένονται.

Η πρόβλεψή μου ότι η ΦΙΛΠΑ θα είχε ανάγκη χρηματοδότησης το Νοέμβριο του 2018 επαληθεύτηκε! Η κατάσταση αντιμετωπίστηκε με «ρεφενέ» από τα μέλη του ΔΣ. Μπράβο τους, γιατί μόνο έτσι μπορεί πρόσκαιρα να αντιμετωπιστεί η έλλειψη χρήματος. Αλλά αυτή θα συνεχιστεί, γιατί οι αντικειμενικές συνθήκες παραμένουν αρνητικές. Η ΚΥΑ έχει μειώσει τις συνδρομές, και ό,τι μορφή κι αν πάρει θα τις κρατήσει χαμηλά. Ο ρυθμός πιστοποίησης νέων ΙΟ έχει πέσει δραματικά. Οι εκδηλώσεις εξακολουθούν να είναι ζημιογόνες και τα έξοδα, παρά τη μείωση που έχει επιτευχθεί, μεγάλα. Πώς θα αντιμετωπίσει η διοίκηση της ΦΙΛΠΑ την κατάσταση; Πώς θα γυρίσει την πλάστιγγα από την άλλη πλευρά; Αν δεν τα καταφέρει γρήγορα, μέσα σε δύο χρόνια θα απειληθεί το ακίνητο!

Οι εκδηλώσεις της ΦΙΛΠΑ το 2018, εκτός από το ότι εξακολουθούν να χάνουν λεφτά, ήταν ίδιες, χωρίς τίποτα καινούργιο. Οι σημαντικές εκδηλώσεις είχαν χαμηλή συμμετοχή, χαμηλό επίπεδο ανταγωνιστικότητας και υψηλότερο κόστος συμμετοχής. Η κίνηση των ΙΟ προς και από αυτές είναι σαφώς παράνομη με βάση την ισχύουσα ΚΥΑ. Τον πλήρη κίνδυνο για την παράνομη κίνηση έχει ο κάτοχος του αυτοκινήτου, αλλά η ΦΙΛΠΑ συγκαλύπτει το γεγονός και θολώνει το τοπίο για τα μέλη της. Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι στις «αγωνιστικές» εκδηλώσεις, που ακόμη χρονομετρούνται με το χέρι, πρωταθλητής ΕΟΦΙΛΠΑ ανακηρύχθηκε ο Γραμματέας της ΦΙΛΠΑ, και τριταθλητής άλλο μέλος του ΔΣ. Πού ήταν κρυμμένα αυτά τα ταλέντα και εξελίχθηκαν τόσο γρήγορα, μετά την εκλογή τους στο ΔΣ της ΦΙΛΠΑ; 

Όσο για τις στατικές εκδηλώσεις που οργάνωσε η ΦΙΛΠΑ, όλες αφορούσαν αγώνες και αγωνιζόμενους του παρελθόντος, και δεν ταιριάζουν στη μέχρι τώρα εκφρασμένη φιλοσοφία της για το ιστορικό αυτοκίνητο. Καμία εκδήλωση δεν αφορούσε το σχεδιασμό, τα μηχανικά, την ιστορία και τους συντελεστές τέτοιων αυτοκινήτων. Υπήρξαν και μερικές θετικές πρωτοβουλίες (το newsletter, οι κάρτες, οι περιηγήσεις), που όμως είναι ασήμαντες μπροστά στην ΚΥΑ της μη κυκλοφορίας και στις εκδηλώσεις. Συνεχίζει η διοίκηση της ΦΙΛΠΑ σε αυτόν τον τομέα να βαδίζει στην πεπατημένη, χωρίς καμία δημιουργικότητα και νεωτερισμό, και με ζημιές.

Το καταστατικό της ΦΙΛΠΑ είναι αρχαίο. Την ανάγκη άμεσης αλλαγής του αποδέχθηκαν δημόσια ο Δημήτρης Βερναρδάκης και ο Τάκης Φωτεινόπουλος. Αλλά ξέχασαν να την ξεκινήσουν. Το ίδιο ισχύει για το καταστατικό της ΕΟΦΙΛΠΑ, που παραμορφώνει τη βούληση των λεσχών. Αντί όμως για αλλαγές, το δίδυμο προκάλεσε πρόωρα εκλογές στην ΕΟΦΙΛΠΑ, με απόλυτη καταπάτηση του καταστατικού της, ώστε να απομακρυνθούν από το ΔΣ της ΕΟΦΙΛΠΑ τα πρόσωπα που τους ενοχλούσαν. Επιπλέον, παρέπεμψε τον ΣΙΣΑ στο Πειθαρχικό για «αντικαταστατική» συμπεριφορά, στις απόλυτα αντικαταστατικές εκλογές! Αυτό δείχνει έλλειψη σεβασμού στους θεσμούς, έλλειψη ανοχής σε αντίθετες απόψεις και αδυναμία δημιουργικής διαχείρισης δυσκολιών.

Αν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς την αδιαφάνεια της λειτουργίας του ΔΣ της ΦΙΛΠΑ και των οικονομικών της και τις τοξικές δημόσιες τοποθετήσεις του Γραμματέα του ΔΣ για μέλη της ΦΙΛΠΑ, αναλογίζεται αν πειρατές κατέλαβαν τη ΦΙΛΠΑ. Τι σχέση έχουν αυτές οι συμπεριφορές με τις αξίες που οι ίδιοι δημόσια επικαλούνται και όλοι μας ασπαζόμαστε;

Η συμμετοχή στη ΦΙΛΠΑ είναι εθελοντική για τον καθένα μας, και είναι ο πρωταρχικός σκοπός του ΔΣ να μας κάνει, με τις ενέργειές του, και όχι με τις απειλές του, να νιώθουμε υποχρεωμένοι να συμμετάσχουμε σε όλα. Εδώ όμως συνοψίζεται η αποτυχία της σημερινής διοίκησης, η οποία δεν ενημερώνει για την ΚΥΑ, που απασχολεί κάθε μέλος, κρύβει την οικονομική της κατάσταση, κάνει εκδηλώσεις στις οποίες ένα σημαντικό μέρος των μελών δε θέλει να συμμετάσχει και ασκεί άμεση και αδικαιολόγητη πίεση σε όσους δε συμφωνούν με αυτήν την κατάσταση.

Με κατηγορούν ότι θέλω να καταστρέψω τη ΦΙΛΠΑ. Δυστυχώς, και να ήθελα, και να μπορούσα, δε θα προλάβω με το ρυθμό που τρέχει η αποσάθρωσή της από το σημερινό ΔΣ.

Το συμπέρασμα είναι προφανές. Μια συμπαγής ομάδα εξελέγη στο ΔΣ, και παραμένει επιμελώς ακίνητη όσον αφορά τη ζέουσα ΚΥΑ, έχει χάσει τον έλεγχο των οικονομικών της ΦΙΛΠΑ και εξοβελίζει κάθε έναν που δε μοιράζεται την αντίληψη που έχει για το τι σημαίνει η ευγενής διαχείριση της ΦΙΛΠΑ. Η ζωή θα φέρει την ηγεσία της ΦΙΛΠΑ και της ΕΟΦΙΛΠΑ αντιμέτωπες με την πραγματικότητα που οι ίδιες δημιουργούν._ K. M.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά