top icon

Αγωνιστικά αυτοκίνητα

Aναδρομή στη μεγάλη αγωνιστική ιστορία του Mini Cooper στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ της περιόδου 1962-1967.

H πρώτη GTA παρουσιάστηκε το 1965 στις εκθέσεις του Άμστερνταμ και της Γενεύης, και ήταν μια κατά 200 κιλά ελαφρύτερη (A:alleggerita) και ισχυρότερη έκδοση της Giulia 1600 Sprint GT.

Η Lotus «79» αποτέλεσε το 1978 το πρώτο wing-car της F1, αξιοποιώντας την ιδέα του ground effect, η οποία παρουσιάστηκε στην «78» και εφαρμόστηκε σε όλα τα μονοθέσια μέχρι το τέλος του 1982.

«Ακόμη λίγες ευχάριστες στιγμές…» περιέγραφαν τo Μάρτιο του 1983 οι 4Τροχοί, οδηγώντας τη BMW 320 Group 5 των ελληνικών αγώνων, του Αλέξανδρου Μανιατόπουλου–«Λεωνίδα».

Έδωσε στη Ferrari πρωταθλήματα έπειτα από ξηρασία 11 ετών και αποτέλεσε τo πιο επιτυχημένo μονοθέσιο της Scuderia, χαρίζοντάς της το τελευταίο πρωτάθλημα Οδηγών πριν την εποχή Σουμάχερ.

Tα «τρομερά» Auto Union του Mεσοπολέμου, ήταν τα πρώτα αγωνιστικά αυτοκίνητα που εμφανίστηκαν με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο.

Aπό τα rally έχουν περάσει αγωνιστικά όπως τα Mini, οι Stratos, οι Alpine, οι Integrale. Kανένα τους όμως δεν έπαιξε τόσο καθοριστικό ρόλο, όσο το quattro, στην τεχνολογική εξέλιξή τους.

Τα κόκκινα αυτοκίνητα από το Αντμπιγκτον παρέμειναν ασυναγώνιστα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, από το 1964 έως τα τέλη του 1967, κερδίζοντας συνολικά 21 νίκες.

Η Lotus 72 είναι ένα από τα σημαντικότερα μονοθέσια στην ιστορία της F1, το μόνο ίσως που μπορεί να αντιπαρατεθεί σε υστεροφημία με τα ασημένια βέλη της Mercedes του 1955.

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ