top icon
Προσωπικότητες

Αλέξανδρος Μανιατόπουλος

Εμβληματική μορφή στο Ράλλυ Ακρόπολις με 40 συμμετοχές, έχει συνδεθεί τόσο με τον Εθνικό μας Αγώνα, όσο και με τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, τον οποίο υπηρέτησε άδολα επί δεκαετίες.

Εμβληματική μορφή για τους αγώνες στη χώρα μας, έχει συνδεθεί τόσο με τον Εθνικό μας Αγώνα, όσο και με τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, τον οποίο υπηρέτησε άδολα και με πίστη επί δεκαετίες.  Αρχικά ως Υψηλάντης και έπειτα ως Λεωνίδας ξεκίνησε την εμπλοκή του στους αγώνες το 1963, με ένα NSU Prinz Sport Coupe στην ανάβαση της Ριτσώνας. 
Xαρακτηριστικό του είναι ότι οδηγούσε πάντοτε τα αυτοκίνητα των εταιρειών που αντιπροσώπευε, προωθώντας με αυτόν τον τρόπο την καλή εικόνα τους στη χώρα μας… 



Ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος -Λεωνίδας είναι επίσης ο ρέκορντμαν του Ράλλυ Ακρόπολις με 40 συμμετοχές! Έχει καταφέρει να τερματίσει τέταρτος γενικής το 1969 με NSU ΤΤ 1200 και λίγο αργότερα, το 1975, πέμπτος με Audi 80 GT. Ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος έχει συνδέσει το όνομά του με τον αγώνα, καθώς είχε πλήρη αγωνιστική εμπλοκή σε αυτόν από τα μέσα της δεκαετίας του ʼ60 έως και πολύ πρόσφατα.
 

Από τον αγώνα του 1969 με το NSU TT 1200
Αρχικά ως «Υψηλάντης» και αργότερα ως «Λεωνίδας» αγωνίστηκε στο εθνικό μας ράλλυ ως τα πρώτα χρόνια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ με μια πλειάδα πολύ καλών σπορ αυτοκινήτων, από τον «φονέα των γιγάντων» NSU ΤΤ και τη δύστροπη Zenith-Porsche 911 έως το Audi 80 GT, που του απέφερε τη δεύτερη μεγάλη διάκρισή του στον αγώνα το 1975.


Με τη Zenith-Porsche 911


Στο Τατόι με τη Ζενίτ το 1972, για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Στο βάθος, οι φαντάροι παρακολουθούν…

Στο Ράλλυ Αττικοβοιωτίας, με Porsche, για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα…
 

Με το Audi 80 GT
Από εκεί και έπειτα συνδέθηκε με τα αυτοκίνητα της Renault, τα οποία και εκπροσώπησε από ελληνικής πλευράς στο Ράλλυ Ακρόπολις έως την ημέρα που αποσύρθηκε: 5 Turbo, 11 Turbo, 5 GT, Clio 16S –Williams –Maxi και από και πέρα τα Megane Coupe και Maxi φθάνοντας έως το Clio S1600. Αρκετές οι ατυχίες και τα απρόοπτα αποτελέσματα που οδηγούσαν στην εγκατάλειψη, η προσπάθεια όμως ήταν πάντα ταχύτατη, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις.

8oς γενικής το 1982, με το Renault 5 Turbo
 

Με το Clio…
Οι συνοδηγοί του στο ράλλυ Ακρόπολις, είναι επίσης όλοι ξεχωριστοί: Μεταξύ αυτών ο Νίκος Ζουμπρούλης, ο εκ των «ιδρυτικών» συντακτών των 4Τροχών Τάκης Πιρπιρής, ο Κώστας Φερτάκης, ο Ανδρέας Αρκέντης και η Τώνια Παυλή. Τις πιο πολλές συμμετοχές από όλους τους ως συνοδηγός του στον εθνικό μας αγώνα τις έχει η Μαρία Παυλή-Κορρέ (14).   

ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

ΕΤΟΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΥΝΟΔΗΓΟΣ
1966 19oς NSU 1000 Κοσμετάτος
1968 11ος NSU 1000 TTS Κοσμετάτος
1969 4ος NSU ΤΤ 1200 Νίκος Ζουμπρούλης
1971   NSU TT 1200 Νίκος Ζουμπρούλης
1972   Porsche 911  
1973   Audi 80 GT Τάκης Πιρπιρής
1975 5ος Audi 80 GT Γιάννης Λέκκας
1976   Porsche Carrera Κώστας Φερτάκης
1977   Renault 5 TS Gr. 2 Κώστας Φερτάκης
1978   Renault 5 Alpine Κώστας Φερτάκης
1979   Renault 5 Alpine Ανδρέας Αρκέντης
1980 15ος Renault 5 Alpine Ανδρέας Αρκέντης
1982 8ος Renault 5 Turbo Σώτος Κοκκίνης
1983   Renault 5 Turbo Τώνια Παυλή
1986   Renault 11 Turbo Χάλαρης
1987   Renault 11 Turbo Χάλαρης
1988   Renault 11 Turbo Μαρία Παυλή-Κορρέ
1989   Renault 5 GT Turbo Μαρία Παυλή-Κορρέ
1990 16ος Renault 5 GT Turbo Μαρία Παυλή-Κορρέ
1991 18ος Renault Clio 16S Μαρία Παυλή-Κορρέ
1992 16ος Renault Clio 16S Μαρία Παυλή-Κορρέ
1993 15ος Renault Clio Williams Μαρία Παυλή-Κορρέ
1994 13ος Renault Clio Williams Μαρία Παυλή-Κορρέ
1995   Renault Clio Maxi Μαρία Παυλή-Κορρέ
1996 21ος Renault Clio Williams Μαρία Παυλή-Κορρέ
1997   Renault Megane Coupe Μαρία Παυλή-Κορρέ
1998   Renault Megane Coupe Μαρία Παυλή-Κορρέ
1999 20ος Renault Megane Coupe Μαρία Παυλή-Κορρέ
2000 20ος Renault Megane Coupe Μαρία Παυλή-Κορρέ
2001 23ος Renault Megane Maxi Μαρία Παυλή-Κορρέ
2003   Renault Clio S1600 Κώστας Στεφανής
2004 27ος Renault Megane Maxi Γιώργος Κότσαλης
2005 38ος Renault Clio S1600 Γιώργος Κότσαλης
2006   Renault Clio S1600 Γιώργος Κότσαλης
2007 42ος Renault Clio S1600 Γιώργος Κότσαλης
Πρώτος Έλληνας στη γενική κατάταξη: 1969

Πρώτος αγώνας: 1963 Ανάβαση Ριτσώνας-NSU Prinz Sport Coupe
Τελευταίοςαγώνας: Rally Acropolis 2007-Renault Clio  
Αγαπημένααγωνιστικά: Porsche 911 RSR-Renault 5 Turbo
Αγαπημένος αγώνας: Rally Acropolis–Cyprus Rally
Διεθνείς συμμετοχές: 40 Ράλλυ Ακρόπολις, 4 Ράλλυ Κύπρου, Ράλλυ Αιγαίου (Τουρκία), Ράλλυ Ελληνοτουρκικό, Ράλλυ Εbros (Βουλγαρία), Ράλλυ Vida ( Βουλγαρία)
Τίτλοι: 10 Πανελλήνια Πρωταθλήματα (Ράλλυ–Αναβάσεων–Ταχύτητας)


Έξω από το Παναθηναϊκό Στάδιο, με το ΤΤ, για την εκκίνηση του Φθινοπωρινού Ράλλυ

 
Στο Βαλκανικό Ράλλυ, με το NSU

 
Στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων, με τον “φονέα των γιγάντων”

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ