top icon
Μοντέλα

Alfa Romeo Alfasud

Η μικρή και προσεγγίσιμη σε όλους «θεά», που κατασκευαζόταν στον ιταλικό Νότο σε ένα εργοστάσιο χτισμένο ειδικά για την παραγωγή της, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο το 1971. Σχεδιαστής της ήταν ο Τζιορτζέτο Τζιουτζιάρο, που λίγο καιρό πριν είχε ιδρύσει μια εταιρεία που την έλεγαν «Ιtal Design». Έργο του ιδίου ήταν η coupe έκδοση της Giulia, αυτός ήταν και ο λόγος που στην Αlfa Romeo τον εμπιστεύτηκαν από το 1967 κιόλας, αναθέτοντάς του τη δουλειά.
 
Το αυτοκίνητο σταδιοδρόμησε με επιτυχία στην παγκόσμια αγορά, παραμένοντας στην παραγωγή ως το 1984, εφοδιασμένο με κινητήρες 1.2 –1.3 και 1.5 λίτρων. Τον Νοέμβριο του 1973 η γκάμα του εμπλουτίστηκε με την έκδοση «ti», ενώ η «Coupe Sprint» προέκυψε τον Σεπτέμβριο του 1976 και η «Sprint Veloce» τον Ιούνιο του 1979. Προς το τέλος της παρουσίας της στο αυτοκινητιστικό στερέωμα, τον Οκτώβριο του 1982, οι κινητήρες των 1.5 λίτρων που χρησιμοποιούσε αναβαθμίστηκαν, φθάνοντας τους 105 ίππους. Η Αlfasud, αν και ήταν μια κατασκευή εντελώς διαφορετική από τις προκατόχους της, λατρεύτηκε από τους «Αlfisti», κερδίζοντας μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Αlfa Romeo.   
 
Το κυριότερο συστατικό της ήταν ότι σπάζοντας μια «εκκλησιαστική» παράδοση δεκαετιών, ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που υιοθέτησε την μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, σε καιρούς πρώιμους για το ιταλικό εργοστάσιο: πέρασαν πολλά χρόνια ώσπου η Αlfa Romeo να ξαναδώσει αυτό το χαρακτηριστικό σε αυτοκίνητο παραγωγής της. Το δεύτερο σημαντικότερο στοιχείο ήταν αναμφίβολα ο επίπεδος 4κύλινδρος κινητήρας της, που «ζούσε» στον ελαχιστότερο δυνατό χώρο κάτω από το καπό. Το τρίτο, μια σειρά από προσόντα που την κατέτασαν ουσιαστικά σε μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη γι αυτήν κατηγορία: εκπληκτικό και φιλικό σχήμα, δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και ακριβέστατο για την εποχή του τιμόνι, που προσέδιδαν στην Αlfasud θαυμάσια για τα δεδομένα της δεκαετίας του ’70 οδική συμπεριφορά.   
 
TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: επίπεδος 4κύλινδρος
Κυβισμός: 1.186 /1.490 κ.εκ.
Ισχύς: 63 /105 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 9,2 χλγμ./3200 σ.α.λ. -13,3 χλγμ/4000 σ.α.λ.
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 /5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 150 /180 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση: 13,6 /13,1 δλ.
Μήκος: 3,89 μ.
Πλάτος: 1,59 μ.
Ύψος: 1,37 μ.
Μεταξόνιο: 2,46 μ.

Βάρος: 830 κιλά

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ