top icon
Κατασκευαστές

Seat: Έτσι ξεκίνησαν όλα…

Χιλιάδες οικογένειες της εργατικής τάξης στην Ισπανία, με το «600» έκαναν το όνειρο της απόκτησης ενός αυτοκινήτου αληθινό.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’50 η μεγαλύτερη χώρα της ιβηρικής χερσονήσου πλήρωνε τις συνέπειες του εμφυλίου πολέμου (1936-1939). Λόγω της αιματηρής διαμάχης και των καταστροφών που επέφερε, η Ισπανία έμεινε πίσω σε βιομηχανικές υποδομές και για να επιζήσει στηριζόταν στις ξεπερασμένες πατροπαράδοτες μεθόδους της γεωργικής παραγωγής. Μόνη λύση για τη χώρα ήταν να προσπαθήσει με τις δικές της δυνάμεις να φτάσει στην βιομηχανική ανάπτυξη, με όποιο τρόπο μπορούσε. Κάπως έτσι φτάσαμε στο 1953, χρονιά που αποδείχτηκε καθοριστική για το μέσο Ισπανό, αφού η έναρξη των εργασιών της Seat σύντομα θα έκανε το αυτοκίνητο ένα όνειρο λιγότερο απαγορευμένο γι αυτόν.

Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo

Η εταιρεία «Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo» (SΕΑΤ) ιδρύθηκε στις 9 Μαΐου 1950 με σκοπό την αναπαραγωγή, αυτούσια ή με παραλλαγές, των αυτοκινήτων της Fiat στην Iσπανία. Η έναρξη των εργασιών της, έλαβε χώρα στις 18 Ιουνίου 1953. Ξεκίνησε την παρουσία της στην αγορά με το 4κύλινδρο «1400», που διατηρήθηκε στην γκάμα της ως το 1956. Tην επόμενη χρονιά άρχισε η παραγωγή της σειράς «600», που είχε τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω. Tο 1959 παρουσίασε το «1800» που, σε αντίθεση με την μητρική Fiat, το διέθεσε με τους κινητήρες και το κιβώτιο ταχυτήτων του «1400». Tέσσερα χρόνια αργότερα έκανε την εμφάνισή του το «600D» των 767 κ.εκ., που ήταν η τετράθυρη έκδοση του «600» και διέθετε μακρύτερο μεταξόνιο από το προηγούμενο δίθυρο μοντέλο. H παραγωγή του έφθασε τις 76.000 μονάδες ως τα τέλη του 1964, καθώς κρίθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένο στην εγχώρια αγορά. Ύστερα από την παρέλευση δύο ετών η Seat προχώρησε στην αναπαραγωγή, με το δικό της λογότυπο, του μικρού και δημοφιλούς Fiat «850». Eπίσης, την ίδια εποχή, ανέλαβε και την κατασκευή μερικών εκδόσεων της oλιγάριθμης σειράς των SIATA-Fiat.

«600»

Στις 31 Ιουλίου 1973, το τελευταίο από τα 800.000 «600» που κατασκευάστηκαν συνολικά, πέρασε από την γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Seat, στη Zona Franca της Βαρκελώνης. Όταν παρουσιάστηκε το 1957, προσφερόταν στην τιμή των 63.000 πεσετών. Αρχικά, ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 633 κ.εκ., απόδοσης 18-20 ίππων, το οποίο έμεινε στην παραγωγή για έξι χρόνια. Ο κινητήρας αναβαθμίστηκε το 1963, με αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσής του στους 25 και έπειτα στους 28 ίππους, στις εκδόσεις «D», «E» και «L-Especial». Το «600» ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 115 χλμ./ώρα και κάλυπτε το χιλιόμετρο από στάση σε 45,5 δλ. Η κατανάλωση καυσίμου ήταν 10 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αστικής οδήγησης και 6,5 λίτρα εκτός πόλης, με αυτονομία 461 χλμ. Διέθετε χώρο αποσκευών 68,5 λίτρων και ο καθένας στην ιβηρική χώρα το θυμάται να φορτώνεται πλήρως στα οικογενειακά ταξίδια, με την εικόνα των αποσκευών δεμένων επάνω στην σχάρα οροφής. Το 1970 στην Ισπανία, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα ήταν Seat «600».

Απολογισμός

Κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει μπει τόσο βαθιά στο υποσυνείδητο των ισπανικού λαού και, μάλιστα, σε μια εποχή πολύ δύσκολη για τη χώρα του. Όπως οι παλαιότερες γενιές θυμούνται, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο οι γονείς τους δίδαξαν πώς να οδηγούν. Χιλιάδες οικογένειες της εργατικής τάξης, με το «600» έκαναν το όνειρο της απόκτησης ενός αυτοκινήτου αληθινό. Χωρίς αμφιβολία, το μικρό Seat ήταν το μοντέλο που καθιέρωσε την ιδιοκτησία αυτοκινήτου στην ισπανική κοινωνία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ