Η ιστορία της Porsche και προσωπικά εκείνη του ιδρυτή της στο μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης ξεκίνησε στη χαραυγή του περασμένου αιώνα.

Η ιστορία της Porsche και εκείνη του ιδρυτή της στο μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης ξεκίνησε το μακρινό 1898. Έχοντας ενταχθεί σε ηλικία μόλις 18 ετών στο δυναμικό της Vereinigte Elektrizitäts-AG Béla Egger, ο Ferdinand Porsche, ο μετέπειτα ιδρυτής της εμβληματικής φίρμας από το Zuffenhausen, ανέλαβε τον σχεδιασμό του ηλεκτροκίνητου Egger-Lohner C.2 Phaeton, τέσσερα μόλις χρόνια μετά την ένταξη του στην αυστριακή εταιρεία. Το πρωτοποριακό για την εποχή του αυτό όχημα τροφοδοτούνταν από έναν οκταγωνικό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος απέδιδε από 3 έως και 5 ίππους, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 25 χλμ./ώρα.

Egger-Lohner C.2 Phaeton

Το 1899 ο πάντοτε δραστήριος Ferdinand Porsche μεταπηδά στην k.u.k. Hofwagenfabrik Ludwig Lohner & Co. εξελίσσοντας έναν ενσωματωμένο στην πλήμνη του τροχού ηλεκτροκινητήρα. Ένα χρόνο αργότερα, το Lohner-Porsche Electromobile παρουσιάζεται στην Paris Expo ενσωματώνοντας δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 5 ίππων (2x5) που εξασφάλιζαν στο πρωτότυπο αυτό όχημα τελική ταχύτητα 37 χλμ./ώρα.

Lohner-Porsche Electromobile

Το 1900 ο Ferdinand Porsche σχεδίασε ένα ακόμα ηλεκτροκίνητο όχημα, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως το πρώτο «λειτουργικό υβριδικό όχημα: το Semper Vivus. Η τεχνολογία του, που εν συνεχεία έγινε γνωστή με την ονομασία «σύστημα Lohner-Porsche», είχε ως κύριο χαρακτηριστικό τη διεύρυνση της αυτονομίας κίνησης με την αρωγή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος έδινε κίνηση σε μία γεννήτρια τροφοδοτώντας έτσι την πλήμνη του τροχού με ηλεκτρική ενέργεια. Μολαταύτα, η έκδοση παραγωγής του μοντέλου, η οποία έγινε γνωστή φέροντας την ονομασία Lohner-Porsche “Mixte”, κατέδειξε δύο πολύ σημαντικά μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης: την πολύ μικρή αυτονομία και τη σημαντική επιβάρυνση που επέφερε η όλη διάταξη στον τομέα του βάρους – εν έτει 1900, το όχημα ζύγιζε σχεδόν δύο τόνους.

Porsche Lohner Semper Vivus

Η επιστροφή της Porsche στην ηλεκτροκίνηση πραγματοποιήθηκε έναν αιώνα αργότερα με την Cayenne S Hybrid και εν συνεχεία με την αντίστοιχη έκδοση της Panamera. Το 2013 παρουσιάζεται η έκδοση παραγωγής της 918 Spyder, ενώ ένα χρόνο αργότερα το ντεμπούτο της πραγματοποιεί η Panamera S-E Hybrid. Σε αγωνιστικό επίπεδο, τα σύγχρονα… βήματα της Porsche στον τομέα της ηλεκτροκίνησης έγιναν το 2010 με την 911 GT3 R Hybrid – ένα αγωνιστικό που είδαμε για πρώτη φορά στο Nurburgring παίρνοντας κίνηση από έναν 4λιτρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρες εγκατεστημένους στον εμπρός άξονα που απέδιδαν έκαστος περί τους 80 ίππους. Έτσι, το νερό μπήκε στο αυλάκι και το 2014 η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να δώσει το «παρών» σε αγωνιστικό επίπεδο στο θεσμό του World Endurance Championship λαμβάνοντας μέρος στον 24ωρο αγώνα του Le Mans στην κατηγορία LMP1 με την 919 Hybrid._X.A.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά