4T Classic Μοντέλα

Alfa Romeo Alfasud

Η μικρομεσαία Ιταλίδα, ήταν από κάθε πλευρά μια πραγματική Αlfa Romeο κι αληθινό διαμάντι για την κατηγορία της…

Η μικρομεσαία Ιταλίδα, ήταν από κάθε πλευρά μια πραγματική ΑlfaRomeο κι αληθινό διαμάντι για την κατηγορία της…
 
Η μικρή και προσεγγίσιμη σε όλους «θεά», που κατασκευαζόταν στον ιταλικό Νότο σε ένα εργοστάσιο χτισμένο ειδικά για την παραγωγή της, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο το 1971. Σχεδιαστής της ήταν ο Τζιορτζέτο Τζιουτζιάρο, που λίγο καιρό πριν είχε ιδρύσει μια εταιρεία που την έλεγαν «Ιtal Design». Έργο του ιδίου ήταν η coupe έκδοση της Giulia, αυτός ήταν και ο λόγος που στην Αlfa Romeo τον εμπιστεύτηκαν από το 1967 κιόλας, αναθέτοντάς του τη δουλειά.
 
Βιογραφικό
Το αυτοκίνητο σταδιοδρόμησε με επιτυχία στην παγκόσμια αγορά, παραμένοντας στην παραγωγή ως το 1984, εφοδιασμένο με κινητήρες 1,2 –1,3 και 1,5 λίτρων. Τον Νοέμβριο του 1973 η γκάμα του εμπλουτίστηκε με την έκδοση «ti», ενώ η «Coupe Sprint» προέκυψε τον Σεπτέμβριο του 1976 και η «Sprint Veloce» τον Ιούνιο του 1979. Προς το τέλος της παρουσίας της στο αυτοκινητιστικό στερέωμα, τον Οκτώβριο του 1982, οι κινητήρες των 1,5 λίτρων που χρησιμοποιούσε αναβαθμίστηκαν, φθάνοντας τους 105 ίππους. Η Αlfasud, αν και ήταν μια κατασκευή εντελώς διαφορετική από τις προκατόχους της, λατρεύτηκε από τους «Αlfisti», κερδίζοντας μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Αlfa Romeo.   
 
Τα ιδιαίτερα προσόντα
Το κυριότερο συστατικό της ήταν ότι σπάζοντας μια «εκκλησιαστική» παράδοση δεκαετιών, ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που υιοθέτησε την μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, σε καιρούς πρώιμους για το ιταλικό εργοστάσιο: πέρασαν πολλά χρόνια ώσπου η Αlfa Romeo να ξαναδώσει αυτό το χαρακτηριστικό σε αυτοκίνητο παραγωγής της. Το δεύτερο σημαντικότερο στοιχείο ήταν αναμφίβολα ο επίπεδος 4κύλινδρος κινητήρας της, που «ζούσε» στον ελαχιστότερο δυνατό χώρο κάτω από το καπό. Το τρίτο, μια σειρά από προσόντα που την κατέτασαν ουσιαστικά σε μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη γι αυτήν κατηγορία: εκπληκτικό και φιλικό σχήμα, δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και ακριβέστατο για την εποχή του τιμόνι, που προσέδιδαν στην Αlfasud θαυμάσια για τα δεδομένα της δεκαετίας του ʼ70 οδική συμπεριφορά.   

«Υπάρχουν τόσα πολλά που πρέπει να πει κανείς γι αυτό το μικρό διαμάντι, ώστε δεν ξέρει από πού να αρχίσει!»
 
TEXNIKAXAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: επίπεδος 4κύλινδρος
Κυβισμός: 1.186 /1.490 κ.εκ.
Ισχύς: 63 /105 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 9,2 χλγμ./3200 σ.α.λ. -13,3 χλγμ/4000 σ.α.λ.
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 /5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 150 /180 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση: 13,6 /13,1 δλ.
Μήκος: 3,89 μ.
Πλάτος: 1,59 μ.
Ύψος: 1,37 μ.
Μεταξόνιο: 2,46 μ.
Βάρος: 830 κιλά
 
4TPOXOI

 
 
 

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου