top icon
Μοντέλα

Autobianchi A112 Giovani

Το one-off διασκεδαστικό πρωτότυπο που χτίστηκε από το studio Pininfarina το 1973, με βάση τα μηχανικά μέρη του Autobianchi A112 Abarth, χωρίς ποτέ να φτάσει στην παραγωγή.

Υποκινούμενοι και από την αναπάντεχη επιτυχία του Citroen Mehari, οι σχεδιαστές του studio Pininfarina αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο κατά κύριο λόγο παιχνιδιάρικο, με χαμηλό όμως κόστος κατασκευής, αλλά και χαμηλά λειτουργικάέξοδα. Θέλοντας να το συνδυάσουν με πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία του επέλεξαν ως σημείο εκκίνησης το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη του Autobianchi A112 Abarth, ενός αξιόπιστου αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε σε μεγάλους αριθμούς, παράλληλα όμως οικονομικό και μικρού κυβισμού. Στόχος τους ήταν να εντυπωσιάσουν το νεανικό κοινό, κάτι που υποδηλωνόταν και στην ονομασία του (giovani, που σε ελεύθερη απόδοση από τα ιταλικά ερμηνεύεται ως νεαρό).

Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους ήταν ένα διθέσιο με αφαιρούμενη οροφή και καθίσματα τύπου bucket, με πλατειές γραμμές στις εξωτερικές του επιφάνειες. Στην τελική του μορφή θα μπορούσες να πεις ότι είναι μια διασταύρωση ενός αυτοκινήτου ράλλυ και ενός διασκεδαστικού οχήματος ελεύθερου χρόνου. To πρωτότυπο του γραφείου Pininfarina είχε από καιρό ανακοινωθεί στον Τύπο, ωστόσο ολοκληρώθηκε μόλις μία ημέρα πριν την προγραμματισμένη επίσημη παρουσίασή του στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, στις αρχές Μαρτίου 1973. Όμως, στο περίπτερο της Autobianchi βρέθηκε αρκετές ώρες μετά τα εγκαίνια, καθώς καθυστέρησε στα ελβετικά σύνορα εξαιτίαςμιας απεργίας των Ιταλών τελωνειακών υπαλλήλων.

Το πρωτότυπο…

H εμφάνιση του Α112 Giovani ήταν όντως πολύ νεανική, γεμάτη εξευγενισμένες γωνίες και χωρίς καθόλου καμπύλες, υιοθετώντας εξωτερικές γραμμές που ακολουθήθηκαν από αρκετά μοντέλα παραγωγής την επόμενη δεκαετία. Το εμπρός μέρος του χαρακτηριζόταν από τους χωνευτούς προβολείς και την εισαγωγή του αέρα για το ψυγείο, που σχηματίζει έντεχνα το λογότυπο της Autobianchi. Το πίσω μέρος του που κατέληγε ψηλά σε ένα ισχυρό roll-bar φάνταζε ακρωτηριασμένο, ενώ εντύπωση προκαλούσε η απουσία της πίσω πόρτας για τον χώρο αποσκευών, στον οποίο υπήρχε πρόσβαση μόνο από την καμπίνα επιβατών. Στο εσωτερικό του βασίλευε ο λιτός σχεδιασμός. Το πλαστικό κυριαρχούσε ως υλικό στο ταμπλό, στα καθίσματα και στις επενδύσεις των θυρών.

Πλαστικοί ήταν επίσης οι προφυλακτήρες και η αφαιρούμενη οροφή. Κάθε λεπτομέρεια του αυτοκινήτου είχε μελετηθεί για τη μείωση του βάρους και του κόστους κατασκευής, αποφεύγοντας ό,τι δεν είναι απολύτως αναγκαίο. Οι προβολείς, οι ζάντες, τα όργανα, το τιμόνι, οι υαλοκαθαριστήρες και οι λαβές των θυρών προέρχονταν κατευθείαν από το δημοφιλές «A112». Παρά το ότι η φιλοσοφία της εξέλιξης και του σχεδιασμού του ήταν κατά τέτοιο τρόπο εφαρμοσμένη, ώστε να μπορεί να πάει άμεσα στη μαζική παραγωγή, αυτό δεν έγινε ποτέ. Έτσι, τo Autobianchi A112 Giovani παρέμεινε μια one-off δημιουργία στο διηνεκές. Στις ημέρες μας βρίσκεται στο Μιλάνο, όντας ξεχωριστό μέλος μιας πολύ καλής ιδιωτικής συλλογής ιστορικών αυτοκινήτων…

AUTOBIANCHI A112 GIOVANI Αμάξωμα διθέσιο targa Body design studio Pininfarina Kινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός 982 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή 65 mm x 74 mm Ισχύς 58 ίπποι στις 6.600 σ.α.λ. Ροπή 7,5 χλγμ. στις 3.600 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανάρτηση εμπρός γόνατα MacPherson, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ Ανάρτηση πίσω εγκάρσια φύλλα, υστερούντες βραχίονες, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ Μήκος 3.320 χλστ. Πλάτος 1.540 χλστ. Ύψος 1.250 χλστ. Μεταξόνιο 2.038 χλστ. Φρένα εμπρός δίσκοι Φρένα πίσω Ταμπούρα Ελαστικά 135 SR x 13 Βάρος 660 κιλά Έτος κατασκευής 1973 Μονάδες παραγωγής 1

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ