4T Classic Μοντέλα

Περιπλανήσεις στο παρελθόν - Lancia Aprilia

Η εμφάνιση της Αprilia σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής για την Lancia, ταυτόχρονα όμως όρισε και την αρχή μιας νέας…

Η Lancia Αprilia ήταν ένα από τα πιο σημαντικά νέα μοντέλα της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου των Παρισίων, το φθινόπωρο του 1936, όπου και πραγματοποίησε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση στο ευρωπαϊκό κοινό των τεσσάρων τροχών. Η γενική εντύπωση ήταν ότι επρόκειτο για μια πολύ όμορφη μπερλίνα, μικρομεσαίων διαστάσεων, της οποίας οι πίσω πόρτες άνοιγαν με αντίθετη φορά. Η μαζική παραγωγή της ξεκίνησε στα μέσα της επόμενης χρονιάς, χωρίς όμως την παρουσία του γενάρχη της εταιρείας, αφού ο Βισέντσο Λάντσια είχε πεθάνει από καρδιακή προσβολή στις 15 Φεβρουαρίου του 1937, σε ηλικία μόλις 56 ετών.

Lancia Aprilia

Οι Aprilia πρώτης σειράς, έμειναν στην παραγωγή ως το 1939 και κατασκευάστηκαν συνολικά σε 10.354 μονάδες, οι 4.350 εκ των οποίων ήταν με αυτοφερόμενο πλαίσιο. Oι τελευταίες (Αutotelaio 239) είχαν ορισμένες διαφορές σε σχέση με τη βασική μπερλίνα (Tipo 238), καθώς διέθεταν μικρότερες διαστάσεις και μακρύτερο μεταξόνιο κατά 10 εκατοστά, ενώ ήταν και ελαφρύτερες κατά 200 κιλά. Το μοντέλο της δεύτερης σειράς, με την κωδική ονομασία Τipo 438 και πιο τετραγωνισμένη μάσκα, διαφορετική κύρτωση στο πίσω μέρος του και κινητήρα 1.486 κ.εκ., συνέχισε την επιτυχημένη σταδιοδρομία των Αprilia και μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο έως το 1949, με αντίστοιχους ρυθμούς παραγωγής (11.082 μονάδες). Και αυτή η σειρά διέθετε εκδόσεις με αυτοφερόμενο πλαίσιο (Autotelaio 439), οι οποίες είχαν επίσης μακρύτερο μεταξόνιο κατά 10 εκατοστά, μικρότερο μήκος κατά 8 εκατοστά στην έκδοση «S» και 180 κιλά λιγότερο βάρος.

Lancia Aprilia

Η Αprilia ήταν ένα αυτοκίνητο, με το οποίο μπορούσες να ταξιδέψεις άνετα με βάση τα μέτρα της εποχής στην autostrada, οδηγώντας με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα, μεταφέροντας τέσσερις επιβάτες και 70 κιλά αποσκευών, καταναλώνοντας 10 περίπου λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Στην ιστορία της ιταλικής εταιρείας, καταγράφεται ως ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά της μοντέλα, ενώ η συνολική της παραγωγή μαζί με τις cabriolet εκδόσεις ανήλθε σε 29.608 μονάδες.

Lancia Aprilia

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης και τα εξειδικευμένα αμαξώματα της Αprilia, τα οποία επιμελήθηκαν οι πιο επιφανείς καροσερίστες της Ιταλίας. Η Τouring Superleggera ετοίμασε μια spider έκδοση κι ο Pininfarina ένα επιβλητικό διθέσιο αεροδυναμικό coupe. Το studio του τελευταίου, όπως και η Ghia, παρουσίασαν και δύο cabriolet εκδοχές της Aprilia, που έμοιαζαν σε πολλά σημεία. Τα αυτοκίνητα υιοθετούσαν το στιλ «Flamboyant», αρχική ιδέα του σχεδιαστή Καπάλμπι, που μετέπειτα εξέλιξε και τελειοποίησε ο Μάριο Φελίτσε Μποάνο. Αυτό προϋπέθετε την προσπάθεια «ένωσης» με έντονες καμπύλες των εμπρός και πίσω θόλων των τροχών για να «εξαφανιστεί» το κενό ανάμεσά τους, εκτεταμένη χρήση χρωμίου και διακόσμηση των πλαϊνών πλευρών του αμαξώματος. Η τεχνοτροπία αυτή, στην οποία προστέθηκε αργότερα και η κατάργηση του σκαλοπατιού επιβίβασης, γνώρισε το αποκορύφωμά της έπειτα από λίγα χρόνια, στην «Αlfa Romeo 6C 2500» του Βatista «Pinin» Pininfarina.


LANCIA APRILIA 1 SERIE Berlina Tipo 238 Kινητήρας: 4κύλινδρος σε διάταξη V Κυβισμός: 1.352 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 72 mm x 83 mm Σχέση συμπίεσης: 5.75:1 Καρμπιρατέρ: 1 Ζenith 32 VIM Ισχύς: 47 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 125 χλμ/ώρα Μήκος: 3.955 χλστ. Πλάτος: 1.470 χλστ. Ύψος: 1.455 χλστ. Μεταξόνιο: 2.750 χλστ. Βάρος: 850 κιλά Περίοδος παραγωγής: 1937-1939


 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου