Μισός αιώνας πέρασε από την πρώτη εμφάνιση του Peugeot 304 στην ευρωπαϊκή αγορά και αυτό είναι ασφαλώς ένα αξιομνημόνευτο γεγονός για το επιτυχημένο γαλλικό μοντέλο της δεκαετίας του '70.

Το Peugeot 304 ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο οικογενειακού χαρακτήρα που παραγόταν από το γαλλικό εργοστάσιο για ένδεκα χρόνια, από το φθινόπωρο του 1969 μέχρι τον Μάιο του 1980. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επίσημα στο κοινό του αυτοκινήτου στο Σαλόνι του Παρισιού τον Σεπτέμβριο του 1969. Η παραγωγή του επιτυχημένου μικρού sedan στις γραμμές συναρμολόγησης του εργοστασίου της Peugeot στο Sochaux ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 1979, ενώ η έκδοση Break (estate) συνεχίστηκε μέχρι την άνοιξη του 1980.

Peugeot 304

Η Peugeot, η οποία ήταν πάντα μια οικονομικά συνετή εταιρεία, είδε ένα εμπορικό κενό στην αγορά μεσαίων αυτοκινήτων στη Γαλλία, την Ιταλία και την υπόλοιπη Δυτική Ευρώπη. Για τον λόγο αυτό κυκλοφόρησε το 304, που από πλευράς σχεδιασμού και με την υπογραφή του studio Pinifarina ήταν επηρρεασμένο τόσο από το μικρότερο σε μέγεθος 204, όσο και από το μεγάλο οικογενειακό 504. Με ανεξάρτηση ανάρτηση στους εμπρός τροχούς και δισκόφρενα μπροστά, είχε το χαμηλότερο δυνατό κόστος εξέλιξης, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα ένα αρκετά υψηλό περιθώριο κέρδους. Η υψηλή αισθητική του και οι ωραίες γραμμές του ήταν κατάλληλες για τη μεσαία τάξη της μεταπολεμικής Ευρώπης που επιθυμούσε ευρύχωρα, προηγμένα και κομψά αυτοκίνητα.

Peugeot 304

Κυριότεροι ανταγωνιστές του μοντέλου της Peugeot ήταν το Renault 12 και η Citroen GS, αλλά και το Simca 1100, αυτοκίνητα με πολύ ισχυρό brand name και ασφαλώς καθόλου ευκαταφρόνητα στην εποχή τους. Πέραν αυτών, το 304 λόγω του χαμηλού κόστους χρήσης και κυρίως της χαμηλής κατανάλωσης σε καύσιμο, άντεξε στις επιπτώσεις της πρώτης παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης, που όπως ξέρετε εξαφάνισε πολλά αξιόλογα αυτοκίνητα. Εκτός των άλλων, προτιμήθηκε σε μεγάλους αριθμούς από την Γαλλική Αστυνομία.

Peugeot 304

Ο δημοφιλέστερος κινητήρας του Peugeot 304 ήταν ο τετρακύλινδρος βενζίνης σε σειρά των 1.288 κ.εκ., εγκάρσια τοποθετημένος, ο οποίος συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων και απέδιδε 65 ίππους. Φυσικά, το αυτοκίνητο συνοδεύτηκε και από πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των 1.357 και 1.548 κ.εκ., με ισχύ 45 και 47 ίππων αντίστοιχα. Το μικρό οικογενειακό μοντέλο των Γάλλων αρίθμησε συνολικά στα χρόνια της παραγωγής του 1.178.423 μονάδες, οι οποίες κατανεμήθηκαν ως εξής: Τετράθυρο sedan 849.103, πεντάθυρο estate 216.183, τρίθυρο coupe 60.186, cabriolet (ως τον Ιούλιο του 1975) 18.647 και τρίθυρο van 34.304. Aποχωρώντας από το προσκήνιο, έδωσε τη θέση του στο επίσης επιτυχημένο Peugeot 305.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά