top icon
Μοντέλα

Renault 4L – ο αντίπαλος του Citroen 2CV

Με 8.135.424 μονάδες παραγωγής από το 1961 ως το 1992, το πολυσύνθετο Renault 4L υπήρξε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στο σύνολό της.

Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης το 1961 και ήταν το αποτέλεσμα μιας μελέτης πέντε ετών, που ξεκίνησε με πρωτοβουλία του τότε προέδρου της εταιρείας Πιέρ Ντρέιφους, έχοντας ως στόχο να ανταγωνιστεί το Citroen 2CV. Aρχικά κυκλοφόρησε με κινητήρα 747 κ.εκ. και ισχύ 24 ίππων, ενώ το ημιαυτοφερόμενο πλαίσιό του σύντομα φιλοξένησε το μηχανικό σύνολο των 845 κ.εκ., με το οποίο συνδέθηκε στα περισσότερα χρόνια της μακράς σταδιοδρομίας του.

Όπως κάθε όχημα με ξεχωριστή προσωπικότητα, απέκτησε και το ανάλογο προσωνύμιο: «quatrelle», από το διακριτικό «4L», που όμως στη γαλλική γλώσσα ακούγεται και σαν «τέσσερις άνεμοι». Ιδιαίτερα χρήσιμο καθώς λειτουργούσε ως station–wagon χάρις στο πολύ πρακτικά σχεδιασμένο αμάξωμά του, έκανε εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις διαμορφωμένο και ως μικρό van. Ως τέτοιο μάλιστα παρέμεινε στην παραγωγή ως το 1992, επτά χρόνια ύστερα από την κατάργηση του sedan μοντέλου. Στην πλατφόρμα του «4» βασίστηκε η παραγωγή του υστερότερου «6», αλλά και εκείνη του πολύ επιτυχημένου «5».

Το 1978 εφοδιάστηκε με τον μεγαλύτερο κινητήρα των 1.108 κ.εκ. Η ιδιοσυγκρασία του αυτοκινήτου δεν επέτρεπε βέβαια και αγωνιστικές βλέψεις, ωστόσο μια τετρακίνητη έκδοσή του κατάφερε να τερματίσει το 1979 στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης στο άσημο ακόμα τότε ράλλυ Παρίσι–Ντακάρ.

Kινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός 1.108 κ.εκ. Ισχύς 34 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα 120 χλμ/ώρα Μήκος 3.670 χλστ. Πλάτος 1.490 χλστ. Ύψος 1.550 χλστ. Μεταξόνιο 2.450 χλστ. Βάρος 720 κιλά Περίοδος παραγωγής 1961-1992

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ