4T Classic Μοντέλα

Renault 8 Ghia Sport Coupe Prototype

Μια διθέσια berlinetta από τα sixties, με την υπογραφή της Carrozzeria Ghia, που βασισμένη στα μηχανικά μέρη του Renault 8 Gordini παρέπεμπε με τον σχεδιασμό της στο μοναδικό στιλ της δεκαετίας του '30.

Με την κωδική ονομασία «8» είναι γνωστό ένα μικρό τετράθυρο γαλλικό αυτοκίνητο οικογενειακού χαρακτήρα, με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω, που παραγόταν από τη Renault στη μεγαλύτερη διάρκεια της δεκαετίας του ’60. Η ομοιότητά του με το προσθιοκίνητο πρωτότυπο «Tipo 103» της Αlfa Romeo δεν είναι τυχαία, αφού στα χρόνια που προηγήθηκαν της εμφάνισης του «8» Γάλλοι και Ιταλοί είχαν μια δημιουργική συνεργασία στη σχεδίαση και ανάπτυξη μικρών και οικονομικών μοντέλων. Σε αυτά συμπεριλαμβανόταν το Renault «Ondine», που δεν ήταν άλλο από το γνωστό μας «Dauphine», το οποίο παραγόταν την περίοδο 1959-1964 από την Αlfa Romeo κατόπιν αδείας, στην ίδια γραμμή με την Giulietta. Στο σύνολό τους 70.500 «Dauphine/Ondine» και 41.800 Renault «4» κατασκευάστηκαν εκείνα τα χρόνια από την ιταλική εταιρεία. Το Renault 8 παραγωγής παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 1962. Bασισμένο στο «Dauphine», ήταν το πρώτο μικρό σε διαστάσεις αυτοκίνητο που διέθετε δισκόφρενα τόσο στους εμπρός, όσο και στους πίσω τροχούς. Αρχικός του κινητήρας ήταν ένας νέος, τετρακύλινδρος σε σειρά των 956 κ.εκ., με ισχύ 44 ίππων. Η έκδοση Gordini ήρθε τον Οκτώβριο του 1964 και ήταν αυτή που ξεκαθάρισε για τη γαλλική εταιρεία την ιδέα μιας αγωνιστικής του εκδοχής, προορισμένης να πάρει μέρος στα ευρωπαϊκά ράλλυ της εποχής. Είχε προηγηθεί βέβαια η επιτυχημένη εμπειρία σε ανάλογους αγώνες του «Dauphine Gordini» των 1.093 κ.εκ.

1964 Ghia Renault R8 Coupe Sport Prototype

Την ίδια χρονιά, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, εμφανίστηκε η πιο όμορφη και πιο τολμηρή παραλλαγή του R8. O λόγος για το «Sport Coupe Prototype» της Carrozzeria Ghia, που σχεδίασε για λογαριασμό της ιταλικής αμαξοποΐας ο 23χρονος Filippo Sapino. Όπως ανέφερε, θέλησε με το έργο του να τιμήσει τον αδικοχαμένο Jean Bugatti, υιοθετώντας το στιλ «Profilee» (που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση του Παρισιού το 1932 με την «Type 50» και η ιδιαιτερότητα των γραμμών της ήταν προσωπική δουλειά του χαρισματικού γιού του Ettore). Ο τετρακύλινδρος σε σειρά και τοποθετημένος πίσω κινητήρας της διθέσιας berlinetta, χωρητικότητας 1.108 κ.εκ. και ισχύος 95 ίππων, προερχόταν από το «8 Gordini» και συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τεσσάρων σχέσεων. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, μπορούσε να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 180 χιλιομέτρων την ώρα. Συνέχεια δεν υπήρξε για το όμορφο coupe, καθώς δεν οδηγήθηκε σε μια περιορισμένη έστω παραγωγή, άλλωστε δεν ήταν αυτός ο λόγος της παρουσίασής του.

1964 Ghia Renault R8 Coupe Sport Prototype

Το 1967, ύστερα από επτά χρόνια συνεργασίας με την Ghia και έχοντας ήδη στο ενεργητικό του τον σχεδιασμό του Abarth Scorpione, o Filippo Sapino μετακινήθηκε στο studio Pininfarina. Eκεί, μεταξύ άλλων, έβαλε την υπογραφή του στη Ferrari 512S Speciale. Το 1973 επέστρεψε στην Ghia, όπου ανέλαβε διευθυντής σχεδιασμού μαζί με τον Tom Tjaarda. Όσο για το Renault 8 Gordini, η πιο ουσιαστική προσφορά του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ήταν ότι έδωσε την ευκαιρία σε μια πλειάδα ταλαντούχων οδηγών, κυρίως Γάλλων, να αναδειχθούν και να συνειδητοποιήσουν τις δυνατότητές τους πίσω από το τιμόνι. Είτε μέσα από τους αγώνες ράλλυ, είτε από τις τάξεις του ιδιαίτερα ανταγωνιστικού «Renault 8 Gordini Cup», ξεπήδησαν οδηγοί που μετέπειτα έκαναν λαμπρή σταδιοδρομία κι έγραψαν ιστορία στο άθλημα: Ο Ζαν Βινατιέ, ο Χάρρυ «Σπούτνικ» Κάλστρομ, ο Ζαν-Φρανσουά Πιό, ο Κλώντ Μπαλό-Λενά, ο Ζαν-Λυκ Τεριέ κι ο Ζαν-Πιέρ Νικολά ήταν οι πιο σημαντικοί από αυτούς. Ξεχωριστή αναφορά θα πρέπει βέβαια να γίνει και στον Μαρκού Άλεν, καθώς το Renault 8 Gordini ήταν το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο ράλλυ, την εποχή που εκείνος ξεκινούσε τη μεγάλη πορεία του στις ειδικές διαδρομές._Φωτογραφίες: gtfrance.free.fr

Δείτε στο τέλος του άρθρου τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του Renault 8 Ghia Sport Coupe Prototype

Συνημμένα Αρχεία

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου