top icon
Μοντέλα

Τα Opel Ascona και Manta γίνονται 50 ετών

Μία σημαντική επέτειος για δύο από τα πλέον γνωστά και επιτυχημένα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.

Το 1970 η Opel έφερε μία μεγάλη αλλαγή στη μεσαία κατηγορία. Το Ascona ήταν μια οδηγικά απολαυστική σπορ λιμουζίνα με κοντούς προβόλους και εξαιρετικά για την εποχή του χαρακτηριστικά στο δρόμο. Οπτικά, το Ascona ήταν εντυπωσιακό σε όλες τις διαφορετικές εκδοχές του – ως σπορ δίθυρο, ως τετράθυρη λιμουζίνα, αλλά και ως στέισον βάγκον. Το αποκορύφωμα ήταν το Manta, ένα κομψό κουπέ που μοιραζόταν την ίδια τεχνολογία με το Ascona, γεγονός που το κατέστησε εξαιρετικά δημοφιλές στο ευρύ κοινό. Με το Manta, η γερμανική μάρκα έφερε ένα ακόμα «ονειρεμένο αυτοκίνητο» στην αγορά το 1968, μόλις δύο χρόνια μετά το Opel GT.

Opel Ascona - Opel Manta

Ντεμπούτο για το Manta στο Timmendorfer Strand

Για την Opel, το Manta ήταν ένα άνοιγμα σε μία νέα αγορά. «Αντί να δημιουργήσουμε κάτι “παρωχημένο”, το αυτοκίνητο που παρουσιάζουμε πλαισιώνει τη γκάμα μας, ικανοποιώντας ένα νέο αίτημα της αγοράς», έλεγε το δελτίο Τύπου της εποχής. Το Manta ήταν ένα νέο, κομψό και σπορ αυτοκίνητο που ερχόταν την κατάλληλη στιγμή. Τα ελκυστικά κουπέ αυτοκίνητα με χώρο για τέσσερα άτομα  ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή την εποχή εκείνη, καθώς ο κόσμος ζητούσε κάτι διαφορετικό, με το σχήμα και τις γραμμές του Manta να είναι αυτές ακριβώς που έψαχνε η αγορά. Στην πρώτη πλήρη χρονιά πωλήσεων, η Opel πούλησε 56.200 αντίτυπα του Manta, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 498.553 οχήματα. Η πλατφόρμα, η ανάρτηση και οι κινητήρες ήταν κοινά με του Ascona. Μία νέα προσθήκη στη γκάμα κινητήρων ήταν ο 1.600άρης των 68 ίππων, που έφτανε τους 80 ίππους στην έκδοση S. Ο ισχυρότερος κινητήρας του Manta ήταν ο τετρακύλινδρος 1.9 S, με 90 ίππους, που χρησιμοποιούσε και το Opel Rekord.

Opel Manta

Η γκάμα του μοντέλου ξεκινούσε με  τον 1.2 (60 ίπποι), και ακολούθησε το Νοέμβριο του 1972 το πολυτελές Manta Berlinetta. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλάμβανε σπορ τιμόνι, θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ, προβολείς αλογόνου,  ηλεκτρικά μπεκ πλύσης παρμπρίζ και οροφή από βινύλιο. Κατά τα πέντε χρόνια της παραγωγής του μοντέλου η γκάμα εμπλουτίστηκε από πολυάριθμες ακόμα εκδόσεις – τις “Holiday”, “Plus”, “Swinger” και “Summer Bazar”, που συνδύαζαν πλουσιο εξοπλισμό με προσιτή τιμή. Το Manta GT/E, με κινητήρα 1.9L 105 PS με ψεκασμό καυσίμου Bosch L Jetronic, εμφανίστηκε το 1974. Η τάση για χρήση ματ αντί χρωμιωμένων διακοσμητικών συνεχίστηκε με το Manta GT/E. Το τελευταίο ειδικό μοντέλο της σειράς έκανε την εμφάνισή του το 1975, λίγο πριν το ντεμπούτο του Manta B. Ο λόγος για το “Black Magic” – ένα αυτοκίνητο βασισμένο στο GT/E, το οποίο ήταν βαμμένο όλο μαύρο με πορτοκαλί λωρίδες στο πλάι.

Opel Manta

Πρεμιέρα για το Ascona στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1970

Σε επίπεδο εξοπλισμού, κινητήρων και διαστάσεων, το Ascona (δηλαδή «το μεσαίο μοντέλο στην πιο οικονομική εκδοχή του») κατέλαβε στη γκάμα Opell τη θέση μεταξύ των Kadett και Rekord – που μέχρι πρότινος κατείχε η πολυτελής έκδοση “Olympia” του πρώτου. Το Ascona κυκλοφόρησε αρχικά ως δίθυρη και τετράθυρη λιμουζίνα, σε βασική και πολυτελή έκδοση. Η ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση αποτελείτο από σπειροειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ενώ ο πίσω άκαμπτος άξονας έφερε δύο διαμήκεις βραχίονες και μία ράβδο Panhard. Την ισχύ παρείχε ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1.6 λίτρων με 68 ίππους, και στην έκδοση S το ίδιο μηχανικό σύνολο, αλλά με 80 ίππους. Όπως  οι μεγαλύτεροι τετρακύλινδροι κινητήρες του Rekord, ο κινητήρας του Ascona είχε εκκεντροφόρο μέσα στην κυλινδροκεφαλή. Το Μάρτιο του 1972, η Opel λανσάρισε μία βασική έκδοση σε προσιτή τιμή με κινητήρα 1.2 OVH, ο οποίος απέδιδε 60 ίππους.

Opel Ascona

Μία καινοτόμα πρόταση ευρείας αποδοχής ήταν το Ascona Voyage. Αντί ενός κλασικού στέισον βάγκον, η δίθυρη έκδοση Caravan ήταν ένα όχημα  ελεύθερου χρόνου με χώρο για φουσκωτή λέμβο και ποδήλατο, δηλαδή ένα αυτοκίνητο για νεαρές οικογένειες και προάγγελος των σημερινών στέισον βάγκον με χαρακτηριστικά οχήματος ελευθέρου χρόνου.

Opel Ascona

Η έκδοση SR του Ascona είχε το προφίλ του νικητή. Οι Walter Röhrl και Jochen Berger συμμετείχαν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι 1974 με μία δίθυρη λιμουζίνα. Στο τιμόνι του Ascona που έλαβε μέρος με την ομάδα Opel Euro Händler Teamοι Röhrl και Berger κέρδισαν έξι από τους οκτώ αγώνες συλλέγοντας 120 βαθμούς. Το 1975, λίγο πριν το Ascona A αντικατασταθεί από την γενιά Β, οι Röhrl και Berger κέρδισαν στο Ράλι Ακρόπολις, που ήταν και η πρώτη νίκη της Opel στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ