top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Pindos Historic Rally 2021: με τις καλύτερες εντυπώσεις

Στα χνάρια του περσινού αγώνα, µε βελτιώσεις στα σηµεία, αλλά διατηρώντας τον σκληρό χαρακτήρα του, η δεύτερη έκδοση του Pindos Historic Rally πέρασε κι αυτή στην ιστορία.

Από τα 40 πληρώµατα που µας τίµησαν µε τη δήλωση συµµετοχής τους, 36 τελικώς κατάφεραν να περάσουν τον τεχνικό έλεγχο που διεξήχθη την Πέµπτη το απόγευµα στο φιλόξενο parking του ξενοδοχείου The Lake και να εµφανισθούν στην αφετηρία του αγώνα την Παρασκευή το πρωί στο µώλο της υπέροχης λίµνης Παµβώτιδας. Ο αγώνας ξεκίνησε στις 10 ακριβώς το πρωί, µε τον δήµαρχο Ιωαννιτών Μωυσή Ελισάφ να µας τιµά µε την παρουσία του και να δίνει εκκίνηση στον περσινό νικητή του αγώνα Γιώργο ∆ελαπόρτα, που εκκινούσε φέτος µε το Νο 1 στις πόρτες του.

Βόρεια κατεύθυνση, µιας και σε 15 χλµ αναµένει η πρώτη Ε∆Α του αγώνα, “ΖΑΓΟΡΙ”. Εκκίνηση από την έξοδο του χωριού Περίβλεπτος µε µια ανελέητη ανάβαση να περιµένει τα πληρώµατα, βάζοντας κάποια εξ αυτών σε σκέψεις για το κατα πόσο ήταν σωστή η επιλογή αδύναµου αυτοκινήτου προκειµένου να επωφεληθούν από τον χαµηλό συντελεστή ποινών.

Καταλήγοντας στο χωριό ∆ίκορφο στην δυτική πλευρά του Μιτσικελίου, όπου κι εκκινεί η οµώνυµη Ε∆Α, ήδη τρία πληρώµατα, δύο από την κατηγορία Regularity κι ένα από την SportTouring αντιµετωπίζουν τεχνικά προβλήµατα, που τους αναγκάζουν να καθυστερήσουν και να φορτωθούν µε ποινές. Στο κατηφορικό κοµµάτι της Ε∆Α, το άκρως ανταγωνιστικό LADA των Καλογερά – Καλογερά (πατέρας και γιός) µε το Νο 3 στις πόρτες, ύστερα από απώλεια µπροστινού δεξιού τροχού, καταλήγει εκτός δρόµου, µε µόνο υλικές ζηµιές ευτυχώς.

Ακολουθεί η 50+ χιλιοµέτρων τρίτη Ε∆Α, η οποία µέσω των χωριών, Φραγκάδες – Ελατοχώρι – Φλαµπουράρι, ανεβάζει τα πληρώµατα στην λίµνη Αωού κι από εκεί προς Μέτσοβο κι Ανήλιο όπου και η τελευταία Ε∆Α του πρώτου σκέλους. Ε∆Α που σε πρώτη ανάγνωση ξαφνιάζει τα πληρώµατα, µιας και οι οδηγίες εκτέλεσης δίνονται µε “κλασικό πινακάκι” µε αποτέλεσµα κάποια εξ αυτών, αφιερώνοντας υπερβολικό χρόνο στη µελέτη να καθυστερήσουν τελικά και να µπούν “καπελωµένοι” στο ΣΕΧ Ανηλίου. Μικρή ανάπαυλα κατά την ωριαία ανασυγκρότηση στο φιλόξενο σαλέ του Anilion Adventure Park, όπου προσφέρεται ελαφρύ γεύµα µε υπέροχες τοπικές λιχουδιές, σε συνδιασµό µε πανοραµική θέα.
Στην προσωρινή κατάταξη του πρώτου αυτού σκέλους, στις τρείς πρώτες θέσεις της κατηγορίας REGULARITY βρίσκονται οι ∆ελαπόρτας – Χατζής µε VW GOLF GTi, Μητσιάς – Huffy µε PEUGEOT 205 GTi και Γεωργοσόπουλος – Κοντοπός επίσης µε VW GOLF GTi, ενώ στην κατηγορία Sport Touring προηγούνται οι Βαξεβανίδης – Βαξεβανίδης µε LANCIA DELTA, ακολουθούµενοι από τους Λαγάκη – Τσαλίκη µε SUBARU LEGACY και τους Λιάκο – Λιάκο µε FORD ESCORT MK1.

Εκκινώντας το δεύτερο σκέλος του αγώνα, ακολουθεί µια από τις πιο όµορφες και απαιτητικές ειδικές διαδροµές αυτού, η οποία φέρνει τα πληρώµατα στο χωριό Χαλίκι του νοµού Τρικάλων. Μηχανική βλάβη εντός της Ε∆Α θα αναγκάσει τους ως τότε δεύτερους στη γενική κατάταξη, Μητσιά και Huffy να εγκαταλείψουν την προσπαθειά τους.


Εν συνεχεία τα πληρώµατα θα περάσουν τον αυχένα του Μπάρου, απολαµβάνοντας πανοραµική θέα από τα 1900 µέτρα, και θα πέσουν στα µαγευτικά αλλά και άγρια Τζουµέρκα, για να συνεχίσουν πρός Καλαρρύτες, Πράµαντα, Κτιστάδες και να καταλήξουν, αφού διασχίσουν απ’ το γεφύρι της Πολιτσάς τον Αραχθο ποταµό, στη Λάζαινα, όπου και η δεύτερη ανασυγκρότηση της ηµέρας.

Στο σηµείο αυτό, ύστερα από 250 απαιτητικά χιλιόµετρα, είναι κι ο τερµατισµός ηµέρας για την κατηγορία Sport Touring, όπου βρίσκει τους Βαξεβανίδη πατέρα και γιό, τους αδελφούς Λιάκου και τους συνήθεις “ύποπτους” Κατσαούνη Μανσόλα, στην κορυφή της προσωρινής κατάταξης. ∆ύο ακόµη απογευµατο-βραδυνές ειδικές διαδροµές τύπου “roller coaster” αναµένουν τα πληρώµατα της κατηγορίας Regularity, προκειµένου να µπορέσουν να αντικρίσουν και πάλι, γύρω στις 8 το βράδυ, την µαγευτική λίµνη Παµβώτιδα. Στον τερµατισµό της πρώτης µέρας, ύστερα απο 330 χιλιόµετρα µε 200 εξ αυτών να αποτελούν ειδικές διαδροµές, στην κορυφή βρίσκονται οι ∆ελαπόρτας – Χατζής, ακολουθούµενοι από τους Γεωργοσόπουλο – Κοντοπό, Κονταράτο Ιατρίδη (PORSCHE 911), Crucifix – Caldeira (FORD ANGLIA), Κατοχιανό – Χριστακέα (FORD FIESTA) και Κουνέλη – Κουνέλη (TOYOTA STARLET).

Σαββάτο πρωί βρισκόµαστε και πάλι στην πλατεία Μαβίλη, µε 30 πλέον αυτοκίνητα να δίνουν το παρόν στην εκκίνηση της δεύτερης µέρας. Πρώτη Ε∆Α της ηµέρας η “Μπαλντούµα”, στο 3,42 χιλιόµετρο της οποίας, πολλά πληρώµατα κάνουν λάθος πλοήγησης, µε αποτέλεσµα να φορτωθούν τόσους βαθµούς ποινής στα επόµενα σηµεία χρονοµέτρησης, που τους στερούν κάθε ελπίδα διάκρισης.
Εν συνεχεία µέσω διαδροµών στην καρδιά του εθνικού πάρκου της Πίνδου, όσα πληρώµατα συνεχίζουν, καταλήγουν για µεσηµεριανή ανασυγκρότηση στο µαγευτικό Βραδέτο µε την περίφηµη “σκάλα” του. Μεσηµεριανή συνέχεια, µε 4 ακόµη Ε∆Α, µέσα από διαδροµές άγριας οµορφιάς γύρω από τον ορεινό όγκο της Τύµφης, για να καταλήξουν τελικά το απόγευµα στην Πωγωνιανή, µια ανάσα από τα ελληνοαλβανικά σύνορα.

Στο σηµείο αυτό, ο αγώνας τελειώνει για την κατηγορία Sport Touring, βρίσκοντας στις τρείς κορυφαίες θέσεις τους Βαξεβανίδη – Βαξεβανίδη, Λιάκο – Λιάκο και Λαγάκη Τσαλίκη. Το τελευταίο σκέλος του αγώνα που αφορά µόνο την κατηγορία Regularity, περιλαµβάνει διαδροµές στη βορειοδυτική πλευρά του νοµού, περνώντας από ∆ελβινάκι, Κουκλιούς, και Θεογέφυρο καταληγει τελικά στη Ζίτσα. Μικρά ή µεγάλα λάθη, προκαλούν ανατροπές στην κατάταξη, ενώ πρόβληµα µέσα στην τελευταία Ε∆Α, για τους µέχρι τότε πρώτους, παραλίγο να τους στερήσει τη θέση τους.

Επιστρέφοντας προς τα Ιωάννινα, µια ακόµη Ε∆Α έκπληξη περιµένει τα πληρώµατα. Πρόκειται για την Super Stage Ροδοτόπι, που περιλαµβάνει πλοήγηση µε χάρτη εντος της Βι.Πε. Η ειδική αυτή, λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα της, είχε ελάχιστη βαθµολογική σηµασία. Κάπως έτσι, γύρω στις 8 µε 8:30 το βράδυ, εικοσιοκτώ τελικά πληρώµατα θα αντικρύσουν την καρώ σηµαία του τερµατισµού, και πάλι στη λίµνη των Ιωαννίνων, όπου και ο τερµατισµός του φετεινού αγώνα.

Χάρη στην άµεση έκδοση των αποτελεσµάτων, από την ANUBE Sport, µιά µόλις ώρα µετά, κατά τη διάρκεια του δείπνου στον φιλόξενο χώρο του εστιατορίου Filippas Gastronomy, ακολουθεί η τελετή βράβευσης των διακριθέντων, µε την πρώτη εξάδα της κατάταξης της κατηγορίας Regularity να συµπληρώνουν οι: 1. ∆ελαπόρτας – Χατζής µε VW GOLF GTi, 2. Κονταράτος – Ιατρίδης µε PORSCHE 911, 3. Γεωργοσόπουλος – Κοντοπός µε VW GOLF GTi, 4. Κουνέλης – Κουνέλης µε TOYOTA STARLET, 5. ∆ούρος -Γεωργακόπουλος µε SUZUKI SWIFT GTi και 6. Κοφινάς – Κοφινάς µε MINI COOPER, (µε τον µικρό Νικόλα να είναι πανευτυχής γι’ αυτή τους τη διάκριση!!) Παρά την κούραση των 700+ δύσκολων χιλιοµέτρων, τα χαµόγελα και τα θετικά σχόλια των συµµετεχόντων, επιβεβαιώνουν την πεποίθησή µας, οτι υπάρχει ένα κοινό που επιθυµεί δύσκολους αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων. ∆εν είναι τυχαίο εξάλλου οτι στη δεύτερη του µόλις έκδοση, και εν µέσω υγειονοµικών περιορισµών και προβληµάτων, το Pindos Historic Rally κατάφερε να προσελκύσει 6 πληρώµατα από το εξωτερικό, µε τέσσερα από αυτά να καταφέρνουν τελικά να εκκινήσουν και να επιστρέφουν στις πατρίδες τους µε τις καλύτερες εντυπώσεις, από την άγρια οµορφιά των τοπίων, τους παραδοσιακούς οικισµούς και την φιλοξενεία που τους προσφέρθηκε.

Ξεχωριστή αναφορά εξάλλου αξίζει στο ηρωικό πλήρωµα Hiver Christian – Hiver Aurelia, που πάλεψαν στους στριφνούς δρόµους της Πίνδου, µε ένα ανοικτό Austin Healey του 1961. Κλείνοντας θα θέλαµε να ευχαριστήσουµε όλους τους χορηγούς – δωροθέτες, τον δήµο Ιωαννιτών για την υποστήριξή του, τους χορηγούς επικοινωνίας 4ΤΡΟΧΟΙ και Autoholix για την προβολή της εκδήλωσης, αλλά να κάνουµε και µια ξεχωριστή αναφορά στους τρείς µεγάλους χορηγούς του αγώνα, την εταιρεία ∆Ω∆ΩΝΗ την εταιρεία ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. – Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ, και την εταιρεία ΠΡΟΚΟΣ ΑΒΕΕ, που για δεύτερη χρονιά αγκάλιασαν την προσπάθειά µας δίνοντάς µας τη δυνατότητα να δηµιουργήσουµε έναν αγώνα υψηλών προδιαγραφών µε διαφορετικό χαρακτήρα. Η σχεδίαση του Pindos Historic Rally 2022, έχει ήδη ξεκινήσει. Δελτίο Τύπου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ