4T Classic Προσωπικότητες

Jacques Villeneuve: Αν ο Benjamin Button έκανε καριέρα στη Formula 1

Ατίθασος, αντιδραστικός, ακαταμάχητος στις γυναίκες, δημοφιλής στο ευρύ κοινό, ο άνθρωπος που πέτυχε τα πάντα νέος. Αυτός ήταν ο Jacques Villeneuve.

Ο Jacques Joseph Charles Villeneuve γεννήθηκε στις 9 Απριλίου 1971, στο Κεμπέκ του Καναδά, όταν ο πατέρας του, Gilles, οδηγούσε σε αγώνες στη Βόρεια Αμερική. Ο νεαρός Jacques ταξίδευε μαζί με τη μητέρα του Joann και την αδερφή του Melanie σε κάθε Grand Prix της Formula 1. Από παιδί μεγάλωσε στα paddock, και περιγράφεται ως ένα ήρεμο παιδί, που χαιρόταν να περνά χρόνο δίπλα στα αυτοκίνητα.

Ο αιφνίδιος χαμός του πατέρα του τον Μάιο του 1982 στο Zolder άλλαξε τον Jacques, έβγαλε μία πιο άγρια, πιο αντιδραστική πτυχή του εαυτού του. Η μητέρα του τον έστειλε εσώκλειστο σε σχολείο στην Ελβετία, και μέχρι την ενηλικίωση του αποφάσισε να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα του.

Μέχρι το 1994, ο Villeneuve είχε πετύχει τα πάντα στις μικρότερες κατηγορίες, ανεβαίνοντας στην μεγάλη κατηγορία μονοθέσιων των ΗΠΑ, τα CART (νυν IndyCar). Μία σεζόν μετά, σε ηλικία 24 ετών κατέκτησε τη νίκη στο Indy 500, καθώς και τον τίτλο των οδηγών.

Το ντεμπούτο του στη Formula 1 θα γινόταν το 1996, για λογαριασμό της Williams, που αποτελούσε την καλύτερη και πιο ανταγωνιστική ομάδα των mid-90’s. Χάρη στην δυναμική της, ο Villeneuve βρέθηκε από νωρίς να παλεύει για νίκες, ακόμα και για τον τίτλο, τον οποίον έχασε εκείνη τη χρονιά από τον teammate του, Damon Hill.

Θα τα κατάφερνε το 1997, δίνοντας μάχη με τον Michael Schumacher μέχρι και τον τελευταίο αγώνα, στη Χερέθ, όταν ο Γερμανός προσπάθησε να περάσει τον αντίπαλό του και τον χτύπησε, οδηγώντας εκείνον στην αμμοπαγίδα και τον Καναδό στην κορυφή του κόσμου.

Το «παιδί του πατέρα του», όπως τον αντιμετώπιζαν οι περισσότεροι στον χώρο των αγώνων, απέδειξε την αξία του στο κορυφαίο επίπεδο, σαν να βιαζόταν να το κάνει. Τα μεγαλύτερα επιτεύγματά του στις πίστες ήρθαν πριν καν φτάσει 30 ετών – είχε την ωριμότητα, το ταλέντο και τα αυτοκίνητα να πετύχει από νωρίς στην καριέρα του.

Μετά από μία άκρως απογοητετική χρονιά στη Williams, που πλέον είχε χάσει την θέση της από τη McLaren, έφερε τον Villeneuve στη BAR. Όχι τυχαία, αφού ο μάνατζέρ του, Craig Pollock ήταν αυτός που ηγείτο της προσπάθειας της British American Tobacco να εισέλθει στη Formula 1, με τη στήριξη της Honda.

Ο Καναδός υπέγραψε ένα παχυλό συμβόλαιο, ύψους 20 εκ. δολαρίων κατ’έτος – απολαβές που ταίριαζαν σε έναν πρωταθλητή, μεν, αλλά δεν σύναδαν καθόλου με την αγωνιστική απόδοση τόσο του ίδιου, όσο των μονοθέσιων της Βρετανο-Αμερικανικής ομάδας.

Η νέα ηγεσία το 2003 ώθησε εκτός ομάδας τον Jacques, επιλέγοντας να μην ανανεώσει το συμβόλαιό του, οδηγώντας τον εκτός σπορ, μετά από 8 σεζόν.

Η δημοφιλία του, όμως, σε συνδυασμό με την ηλικία του συνέβαλαν στην επιστροφή του σε αυτό, το 2004 με τη Renault (για μόλις τρία Grand Prix), ενώ το 2005 υπέγραψε διετές συμβόλαιο με τη Sauber. Όταν η ομάδα έγινε BMW Sauber και οι Βαυαροί είχαν τον πρώτο λόγο στα σημαντικά ζητήματα της ομάδας, ο Καναδός βρέθηκε στα μισά της σεζόν εκτός βασικού line-up, αφού επιλέχθηκε ο Robert Kubica για το υπόλοιπο της χρονιάς.

Ο 35χρονος πια Villeneuve κατάλαβε πως είχε παρέλθει ο καιρός που αποτελούσε ένα από τα πιο hot ονόματα στην αγορά οδηγών και αποφάσισε να αποχωρήσει οριστικά από το σπορ.

Λίγες προσωπικότητες στην ιστορία της Formula 1 μπορούν να συγκριθούν με τη δική του. Ήταν σαν rockstar, με τα ξανθά μαλλιά, το μουσάκι στο πηγούνι, το ροζ χρώμα στο κράνος, ήταν σαν αιώνιος έφηβος. Αυτό ακριβώς ήταν που τον καθιστούσε ακαταμάχητο στις γυναίκες, αλλά και μισητό στην ηγεσία του σπορ. Δεν δίσταζε να χαρακτηρίζει άκομψα και ωμά τους διοικούντες, τις αλλαγές που επέβαλλαν, δεν λογάριαζε τίποτα. Θεωρούσε πως είχε το δικαίωμα της γνώμης του, και το εξέφραζε συνέχεια. 

Το ατίθασο του χαρακτήρα του περνούσε και στην πίστα. Όπως κι ο αείμνηστος πατέρας του, έτσι κι εκείνος λάτρευε να βρίσκει το όριο και να το ξεπερνά, όντας εκ φύσεως ταχύτατος και τολμηρός.

Μπορεί μετά την πρωταθληματική του χρονιά να έχανε χρόνο με τον χρόνο την αίγλη του, όμως οι ικανότητές του και η ιδιοσυγκρασία του άφησαν ανεξίτηλο το σημάδια τους στο σπορ._Δ.Μ.

Στατιστικά της καριέρας του στη Formula 1:

• Σεζόν: 1996–2006

• Ομάδες: Williams, BAR, Renault, Sauber, BMW Sauber

• Εκκινήσεις: 165

• Πρωταθλήματα: 1 (1997)

• Νίκες: 11

• Βάθρα: 23

• Pole positions: 13

• Ταχύτεροι γύροι: 9

 

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 από το 1970 μέχρι σήμερα;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά