top icon
Κατασκευαστές

Tα Ford GT40 στο Le Mans Classic 2006

Η συνάντηση των τριών αγωνιστικών αυτοκινήτων Ford GT Mark II που συμμετείχαν στις 24 Ώρες του Le Mans το 1966 ήταν η πιο δυνατή στιγμή του φετινού Le Mans Classic, σηματοδοτώντας την 40ή επέτειο μιας σημαντικής ημέρας στην ιστορία του παγκοσμίως διάσημου αγώνα αντοχής.
 
Για πρώτη φορά μέσα σε 10 χρόνια, τα τρία θρυλικά Ford GT  –με πρώτο το μαύρο και ασημί Shelby American Mark II των Bruce McLaren & Chris Amon που διέσχισε πρώτο τη γραμμή τερματισμού κερδίζοντας τη νίκη για τη Ford, συναντήθηκαν και πάλι στο Le Mans  για την αναβίωση της ιστορικής στιγμής.
 
Η Ford Ευρώπης είχε αναλάβει το κόστος μεταφοράς του μαύρου αυτοκινήτου –το οποίο ανήκει στον Αμερικανό συλλέκτη George Stauffer– στο Le Mans για την ιστορική αγωνιστική εκδήλωση.
Το συνόδευαν το μπλε Shelby American Ford GT Mark II των Ken Miles & Denny Hulme που είχε τερματίσει δεύτερο και το χρυσό Holman-Moody των Ronnie Bucknum & Dick Hutcherson που ήταν τρίτο.
 
Έτσι, η Ford κατάφερε να αναπαραστήσει τον 1-2-3 τερματισμό για οπαδούς και φωτογράφους κατά τη διάρκεια της αντίστροφης μέτρησης της παραδοσιακής εκκίνησης στις 4 μ.μ. του Le Mans Classic 2006.
 
Τα αυτοκίνητα που είχαν τερματίσει στις θέσεις 2 &3, συμμετείχαν και στον αγώνα στα χέρια του Αμερικανού Bill Murray και του Ελβετού Claude Nahum αντίστοιχα, στο σκέλος 1966-1971 Le Mans Classic με τη χορηγία της Ford.
 
«Ο τερματισμός 1-2-3 στο Le Mans το 1966 ήταν μία ξεχωριστή στιγμή στην ιστορία του θεσμού και της Ford Motor Company» δήλωσε ο Πρόεδρος της Ford Ευρώπης και & CEO John Fleming. «Η αναβίωση του θριάμβου στο Le Mans Classic έδειξε πόσο ζωντανό παραμένει στις καρδιές και το μυαλό των οπαδών».
 
Πλήθος φωτογράφων στο Le Mans Classic, που θεωρείται ένας από τους πρωτοκλασάτους αγώνες στην Ευρωπαϊκή παράδοση του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έσπευσε να αποθανατίσει τη στιγμή.
 
Πριν από σαράντα χρόνια, ο πρόεδρος της Ford, Henry Ford II παρακολούθησε ο ίδιος την ιστορική νίκη. Ήταν το αποκορύφωμα της προσπάθειας της εταιρίας του να γίνει δύναμη στο χώρο της διεθνούς σπορ αυτοκίνησης και να νικήσει τη Ferrari στους αγώνες αντοχής.
 
Οι τρεις θριαμβευτές, ξεκίνησαν έναν εντυπωσιακό γύρο του σιρκουί, ακολουθούμενοι από τα συμμετέχοντα Ford GT καθώς επίσης και από Ford GT δρόμου και αντίγραφα GT40 (replicas).
 
Προσωπικότητες από την εποχή του 1966, τίμησαν τον εορτασμό της επετείου στη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού του διάσημου σιρκουί  La Sarthe, ανάμεσα στους οποίους και ο Sir John Whitmore, ο οποίος ξεκίνησε τρίτος τον αγώνα του 1966 αλλά δεν κατάφερε να τερματίσει λόγω μηχανικών προβλημάτων. Ο Whitmore αποτέλεσε έναν συνδετικό κρίκο με το παρελθόν, επαναλαμβάνοντας το ρόλο του 1966, οδηγώντας  στο Le Mans Classic ένα 1964 GT40 μαζί με το Βρετανό Shawn Lynn.
 
Άλλα τιμώμενα πρόσωπα από το 1966 ήταν:
 
Alan Mann, ιδιοκτήτης της Alan Mann Racing, μιας από τις τρεις ομάδες της Ford με πολλαπλές συμμετοχές στον αγώνα του 1966 Lee Holman, ο οποίος ηγείται της Αμερικάνικης εξειδικευμένης στο χώρο των αγώνων αυτοκινήτου εταιρείας, Holman Moody. Η ομάδα συμμετείχε και αυτή με Ford το 1966 και ο νεαρός τότε Lee Holman ήταν παρών στο Le Mans όταν η ομάδα τερμάτισε τρίτη.
 
Harry Calton, Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων της Ford στο Le Mans 1966.
 
Phil Henny, αρχηγός πληρώματος του Filipinetti GT40, που έφτασε μέχρι την πέμπτη θέση πριν εγκαταλείψει μετά από σύγκρουση
Brian Lewis, μηχανικός της Alan Mann Racing, της οποίας το αυτοκίνητο ήταν εκείνο που ξεκίνησε πρώτο τον αγώνα εκείνο το δραματικό Σαββατοκύριακο.
 
Jim Wallace, ειδικός ελαστικών για τη νικητήρια ομάδα Shelby American που τώρα αντιπροσωπεύει την Carroll Shelby Enterprises.
 
Το 1966, ο Henry Ford II κρατώντας τη Γαλλική σημαία έδωσε το σήμα για την έναρξη του 24ωρου αγώνα του Le Mans. Μετά από 40 χρόνια, ήταν ο John Fleming εκείνος ο οποίος κυμάτισε την τρικολόρε στις 4 μ.μ. το Σάββατο για να ξεκινήσει το 2006 Le Mans Classic.
 
Ο Fleming απένειμε επίσης ένα ειδικό βραβείο στο νικητή της κατηγορίας 1966-1971. Οι Nicolas Minassian από τη Γαλλία και Michael Jankowski από την Ελβετία κέρδισαν στην κατηγορία αποδίδοντας άριστα και στα τρία σκέλη, οδηγώντας την κλασσική 1971 Ligier JS3, με κινητήρα Ford Cosworth DFV.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ