5 ερωτήσεις σε έναν υποψήφιο Δήμαρχο Αθηναίων

Ο Νάσος Ηλιόπουλος, υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων, απαντά σε θέματα που αφορούν την κινητικότητα και το περιβάλλον της πρωτεύουσας.

Οι 4ΤΡΟΧΟΙ υπέβαλαν ερωτήματα όσον αφορά την κινητικότητα και το περιβάλλον της Αθήνας, σε 4 υποψήφιους δημάρχους Αθηναίων (Παύλο Γερουλάνο, Νάσο Ηλιόπουλο, Κώστα Μπακογιάννη και Νίκο Σοφιανό.

Ακολουθούν οι απαντήσεις του Νάσου Ηλιόπουλου:

Ποια η θέση σας ως προς τη δέσμευση του προηγούμενου δημάρχου για απαγόρευση κυκλοφορίας των ντίζελ αυτοκινήτων στην Αθήνα από το 2025 και μετά; Αν συμφωνείτε με τη συγκεκριμένη εξαγγελία, ποια τεχνολογία εκπομπών αφορά (π.χ. Euro 4, Euro 5 κτλ.), ποιους τύπους οχημάτων (ΙΧ, ελαφρά φορτηγά, ταξί, λεωφορεία) και σε ποια περιοχή (μεγάλος ή μικρός Δακτύλιος); > Εμείς στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες που είχε πάρει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή σε σχέση με την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, όπως το είχαμε κάνει και ως παράταξη στο Δημοτικό Συμβούλιο. Η περιοχή της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου, είναι ιδιαιτέρως ευάλωτη στην κλιματική αλλαγή. Οι νέες συνθήκες υψηλότερων θερμοκρασιών, περιορισμού των βροχοπτώσεων και των υδάτινων πόρων, αλλά και η συχνότερη εμφάνιση ακραίων καιρικών φαινομένων, απαιτούν τη λήψη άμεσων μέτρων, διαφορετικά θα οδηγηθούμε σε μεγάλης έκτασης καταστροφές, με τεράστιες ανθρωπιστικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Όμως, οποιοδήποτε μέτρο πρόκειται να λάβουμε πρέπει να είναι αποτέλεσμα συνολικής μελέτης, αλλά και διαβούλευσης με όλους τους σχετιζόμενους φορείς, ώστε να αποτελεί μια πραγματική λύση και να μην δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει. Παρακολουθούμε και συμμετέχουμε ενεργά στη συζήτηση για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των ντίζελ αυτοκινήτων παλαιού τύπου κυρίως για τα Euro 4 αλλά και 5 από τα κέντρα των πόλεων. Ένα παράδειγμα είναι το Αμβούργο, μια περίπτωση όμως που η πόλη είχε προετοιμαστεί για να ανταποκριθεί στις ανάγκες για μετακίνηση των κατοίκων της. Η περίπτωση της Αθήνας είναι πιο ιδιαίτερη διότι αποτελεί και διοικητικό αλλά και οικονομικό κέντρο της χώρας, για αυτό χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση και όχι ένα μεμονωμένο μέτρο. Σίγουρα όμως δεν γίνεται να συνεχίζουμε να αποτελούμε την κακή εξαίρεση, η κλιματική αλλαγή συμβαίνει και έχει τεράστιες επιπτώσεις στην καθημερινότητά μας αλλά στη υγεία μας.

Σκέφτεστε την προοπτική δημιουργίας ζώνης χαμηλών ρύπων, όπως υπάρχει σε κάποιες πόλεις; > Οι ζώνες χαμηλών εκπομπών είναι συχνά ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα που μπορούν να λάβουν οι πόλεις για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Οι ζώνες χαμηλών εκπομπών μειώνουν τη συσσώρευση λεπτών σωματιδίων, διοξειδίου του αζώτου και (έμμεσα) όζοντος. Συνήθως αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα με υψηλότερες εκπομπές, δεν μπορούν να εισέλθουν στην περιοχή. Σε άλλη εκδοχή, τα πιο ρυπογόνα οχήματα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα, αν εισέλθουν στη ζώνη χαμηλών εκπομπών. Εμείς σκεφτόμαστε σοβαρά να εξετάσουμε μια πιλοτική εφαρμογή του μέτρου σε πρώτο επίπεδο, να αξιολογήσουμε την δράση και αν είμαστε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα ίσως και να το επεκτείνουμε.

Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι θα μπορούσε να αποθαρρυνθεί η είσοδος των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης; > Εμείς θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους κατοίκους να μειώσουν την χρήση ΙΧ, υλοποιώντας ολοκληρωμένες παρεμβάσεις με προτεραιότητα την εξυπηρέτηση ευάλωτων ομάδων, πεζών και ποδηλάτων. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε μέσω της δημιουργίας τοπικών δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, για τη σύνδεση σημαντικών σημείων κάθε γειτονιάς, όπως σχολεία, πανεπιστήμια, πάρκα, σταθμοί ΜΜΜ. Επίσης, δίνουμε έμφαση στην προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία και διασφαλίζουμε τις προϋποθέσεις της ήπιας κινητικότητας: ανάδειξη διαδρομών με ειδικές πλακοστρώσεις, σημάνσεις, ράμπες, διαγραμμισμένες διαβάσεις, ειδικό φωτισμό, σκιασμό, ρυθμίσεις για την «ηπιοποίηση» διαδρόμων κυκλοφορίας, διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, μονοδρομήσεις/αντιδρομήσεις, σταδιακό περιορισμό παρόδιας στάθμευσης, καθώς και σχεδιασμό δικτύου περιμετρικής δημοτικής στάθμευσης, ούτως ώστε, στο κέντρο ειδικά της πόλης, να προτιμάται η μετακίνηση με τα πόδια ή με τα ΜΜΜ.

Πιστεύετε ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της πόλης; > Έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το ποδήλατο, με ασφαλείς χώρους στάθμευσης, δυνατότητα μεταφοράς του στα ΜΜΜ, καθιέρωση γραφείου του Δήμου για θέματα ποδηλάτου, μόνιμη επιτροπή διαβούλευσης και μόνιμη εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για ζητήματα οδικής ασφάλειας και των προνομίων των ήπιων μέσων μεταφοράς.

Ο Δήμος Αθηναίων έχει εδώ και χρόνια σε μελέτες 4 πιλοτικά έργα ποδηλατοδρόμων τα οποία σκοπεύουμε να τα υλοποιήσουμε, αλλά και την ποδηλατική διαδρομή στο κομμάτι που θα υπογειοποιηθούν οι γραμμές του τραίνου στα Σεπόλια. Πιστεύουμε ότι αυτές είναι σοβαρές παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την αντίληψή μας για τη μετακίνηση με το ποδήλατο στην πόλη, ώστε η Αθήνα να γίνει φιλική πόλη για το ποδήλατο.

Σκοπεύετε να ενθαρρύνετε τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα; Ποια κίνητρα θα δοθούν σε δημότες και επισκέπτες της Αθήνας για τη χρήση ηλεκτρικών και γενικότερα «καθαρών» οχημάτων; Με δεδομένα τα χαρακτηριστικά δόμησης στην Αθήνα (πολλές πολυκατοικίες χωρίς χώρους ιδιωτικής στάθμευσης, πιλοτές κτλ.), υπάρχει κάποιο σχέδιο για διευκόλυνση ανάπτυξης των αναγκαίων υποδομών επαναφόρτισης οχημάτων στην πόλη; > Η ηλεκτροκίνηση των οχημάτων είναι ήδη εδώ, η Αθήνα πρέπει να προετοιμαστεί κατάλληλα για αυτή την αλλαγή. Αυτό που σχεδιάζουμε αφορά κυρίως την χωροθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για επιτάχυνση της μετάβασης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, με ταυτόχρονη αξιοποίηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Μέσα από το νέο πλαίσιο για τις Ενεργειακές Κοινότητες δίνονται σε όλη την αυτοδιοίκηση μια πολύ καλή ευκαιρία να παίξει σημαντικό ρόλο στην ενέργεια. Για εμάς η ενέργεια είναι πρωτίστως ένα κοινωνικό αγαθό, το οποίο κανείς συμπολίτης μας δε θα πρέπει να στερείται.

Δείτε εδώ το πρόγραμμα του συνδυασμού ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου