top icon
Blog

45 χρόνια Renault

Με όνομα βαρύ σαν ιστορία!

Renault 5 (1972): Λίγο πριν από το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης, η Renault πραγματοποιεί το μεγάλο άλμα παρουσιάζοντας το επαναστατικό για την εποχή εκείνη «5», ένα αυτοκίνητο που έκλεψε την παράσταση αλλά και θριάμβευσε σε πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Τόσο η απλότητα που το χαρακτηρίζει, όσο και η σχεδιαστική προσέγγιση του πίσω μέρους του αμαξώματος, που ουσιαστικά εγκαινίασε την τεχνοτροπία «χάτσμπακ» στην κατηγορία των σουπερμίνι οχημάτων, το ανέδειξαν ως ένα αυτοκίνητο-σύμβολο για την εποχή του. Με παραγωγή 8,5 εκατομμυρίων μονάδων μεταξύ του 1972 και του 1996, το Renault 5 και το Super 5, που ακολούθησε, διέγραψαν μακρόχρονη εμπορική επιτυχία και συνεχίζουν να κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των καταναλωτών. Το Renault 5 κυκλοφόρησε και σε σπορ -θρυλικές πλέον- εκδόσεις, όπως το R5 Alpine και το R5 Turbo. 

Ντεμπούτο των κινητήρων turbo στην F1 (1997): Το 1977 η Renault «εισάγει» για πρώτη φορά στη Formula 1 τους κινητήρες turbo, παρουσιάζοντας ένα μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,5 λίτρων με 6 κυλίνδρους τοποθετημένους σε διάταξη V. Το μονοθέσιο με την ονομασία «RS01» στο οποίο τοποθετήθηκε σχεδίασαν οι Andre de Cortanze και Jean-Pierre Jabouille και ήταν το πρώτο που διέθετε ελαστικά τύπου radial.

Renault Espace (1984): Πρόκειται για ένα από τα πιο καινοτόμα μοντέλα στη σύγχρονη ιστορία της Renault, η οποία τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη ίδρυσε την κατηγορία των πολυμορφικών οχημάτων ενός όγκου. Εκτός από το επαναστατικό ντιζάιν του, εμπνευσμένο από το πρωτοποριακό γαλλικό τρένο υψηλής ταχύτητας TGV, το Espace εντυπωσίασε από την πρώτη κιόλας στιγμή της εμφάνισής του με τη χωροταξική διαρρύθμισή του, που έδινε τη δυνατότητα μετατροπής του πίσω χώρου επιβατών σε άνετο living room, αλλά και με τις τεράστιες για την εποχή του μεταφορικές δυνατότητες του εσωτερικού του. Τον ξεχωριστό χαρακτήρα του Espace μιμήθηκαν στη συνέχεια οι υπόλοιπες κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων. 

H «άνοδος» των turbo κινητήρων (1984): Η γαλλική εταιρεία «μεταφέρει» και στα μοντέλα ευρείας παραγωγής της την υψηλή τεχνογνωσία πάνω στους κινητήρες turbo, την οποία απέκτησε μέσω της διαρκούς και επιτυχημένης συμμετοχής της στη Formula 1. Η κίνηση αυτή σηματοδότησε μια νέα εποχή, ανεβάζοντας τον πήχη για τον υπόλοιπο ανταγωνισμό τόσο σε επίπεδο επιδόσεων, όσο και οικονομίας καυσίμου-εκπομπών ρύπων.

Renault Clio (1990): Αναμφίβολα, πρόκειται για το αυτοκίνητο που άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία των σουπερμίνι μοντέλων. Με όνομα εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία, εντυπωσίασε με την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής του, τη σπορ συμπεριφορά του στο δρόμο αλλά και τις εκδόσεις κινητήρων για όλες τις απαιτήσεις και ανάγκες. Χάρη σε όλα αυτά, το Clio έγινε πολύ γρήγορα το best-seller μοντέλο στην κατηγορία του. Ιστορία έγραψαν τα επόμενα είκοσι χρόνια οι σπορ εκδόσεις GT και RS, με τη σύγχρονη γενιά της τελευταίας να δείχνει και πάλι το δρόμο με τον 1.6 turbo κινητήρα των 200 ίππων. 

Renault Twingo (1992): Αποτελεί ένα από τα πιο επαναστατικά και εντυπωσιακά, συνάμα, μοντέλα της Renault, που εξελίχθηκε υπό την καθοδήγηση του Patrick le Quement, κλέβοντας την παράσταση με το κεντρικά τοποθετημένο ψηφιακό ταμπλό στο εσωτερικό, τους άπλετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και τη μοναδική του ευελιξία στο δρόμο. Στις πρωτοποριακές λύσεις που εισήγαγε συγκαταλέγεται το συρόμενο πίσω κάθισμα, που αύξανε ή μείωνε την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές απαιτήσεις των επιβατών του. Η σημερινή γενιά του μοντέλου, με 5θυρο πλέον αμάξωμα, προκαλεί τον ανταγωνισμό της κατηγορίας να την ακολουθήσει ξανά, επιλέγοντας τη λύση του «όλα πίσω» (μετάδοση κίνησης-κινητήρας).

Renault Safety (2013): Η ασφάλεια είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της εταιρικής κουλτούρας της γαλλικής εταιρείας εδώ και πολλές δεκαετίες. Η Renault είναι η εταιρεία που έχει ορίσει τα πρότυπα στον τομέα της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας των σύγχρονων αυτοκινήτων, διαθέτοντας μια «παλέτα» προηγμένων και αποτελεσματικών τεχνολογιών. Και, πρωτίστως, μια προσέγγιση που βασίζεται στην ανάλυση του ατυχήματος, η οποία καταλήγει στη δημιουργία οχημάτων που είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στις πραγματικές συνθήκες σε όλο τον κόσμο. Η Renault, αποδεικνύοντας στην πράξη το πόσο νοιάζεται για την ασφάλεια που προσφέρουν τα αυτοκίνητά της, είναι αυτήν τη στιγμή η μόνη εταιρεία στον κόσμο που έχει στην γκάμα της δεκαέξι 5άστερα μοντέλα.

Οι διακρίσεις στο Car Of The Year: Η κατάκτηση της διάκρισης «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», το 1982 με το Renault 9, το 2003 με το Megane και δύο φορές με το Clio (1991 και 2006), ήρθε να επισφραγίσει με τον πλέον ιδανικό τρόπο τόσο την τεχνολογική αρτιότητα όσο και την υψηλή απόδοση στους επιμέρους τομείς των αυτοκινήτων της Renault.

Πρωτοπορία και στους αγώνες: Επιτομή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα που κατέκτησε στην F1, κερδίζοντας έξι διαδοχικούς τίτλους από το 1992 μέχρι το 1997 ως κατασκευαστής κινητήρων. Την περίοδο 2005-2006 κέρδισε άλλα δύο με το δικό της μονοθέσιο, ενώ στα πολύ πρόσφατα χρόνια ήρθαν και τέσσερις συνεχόμενοι τίτλοι από τη συνεργασία της με τη Red Bull. Πρωτοπόρος και στα ηλεκτρικά οχήματα, η Renault κατέκτησε το 2015 και το πρώτο πρωτάθλημα της «ηλεκτρικής» Formula-e.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ