top icon
Αγώνες

Roland Ratzenberger: Σαν σήμερα έχασε τη ζωή του στην Ίμολα

Ο Roland Ratzenberger αποτέλεσε έναν φέρελπι οδηγό, με ταλέντο και όλα τα φόντα να πετύχει στη Formula 1, προτού χάσει πρόωρα τη ζωή του.

Ο Roland Ratzenberger γεννήθηκε στις 4 Ιουλίου 1960, στο Σάλτσπουργκ της Αυστρίας. Το μεγάλο βήμα στην καριέρα του άργησε να έρθει, αφού στα μονοθέσια μετέβη όταν ήταν 23 ετών, κάνοντας τρομερές σεζόν στη Formula Ford, και μέχρι το 1985 ήταν πρωταθλητής στην κατηγορία σε Αυστρία, Γερμανία και στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.

Το επόμενο βήμα ήταν η βρετανική Formula 3, με τη φημισμένη -τότε- ομάδα της WSR. Με αυτήν θα κέρδιζε το 1983 ο Ayrton Senna.

Ως οδηγός, έδειξε την προσαρμοστικότητα του και πως ήταν ικανός να πετύχει με ό,τι και αν έπιανε στα χέρια του.

Αυτό φάνηκε με τη συμμετοχή του στο WTCC το 1987, ενώ δυο χρόνια μετά θα έπαιρνε τον τίτλο του πρωταθλητή στη βρετανική Formula 3000, τρέχοντας την ίδια χρόνια σε δυο αγώνες DTM και τον 24ωρο του Le Mans. 

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, βρισκόταν ενώπιον δύσκολων αποφάσεων για την καριέρα του. Τελικά, αποφάσισε να μεταβεί στην Ιαπωνία, οδηγώντας τα πάντα: από μονοθέσια F3000, μέχρι sportscars και αυτοκίνητα τουρισμού. Κέρδισε στα 1000 χιλιόμετρα της Suzuka, αλλά και του Fuji, ενώ το 1992 ταξίδεψε στην Daytona για να ανεβεί στο βάθρο του 24ωρου αγώνα.

Το 1991 βρέθηκε ένα βήμα πριν τη Formula 1, έχοντας καταρχήν συμφωνία με τον Eddie Jordan, προτού ο χορηγός του Ratzenberger αποχωρήσει από το deal, αφήνοντας χωρίς θέση στο σπορ τον Αυστριακό.

Πηρε την ευκαιρία του, όμως, το 1994 με την Simtek, μια ομάδα που πάλευε στις τελευταίες θέσεις του grid. Τα πράγματα ήταν τόσο άσχημα που στην πρεμιέρα της σεζόν, στη Βραζιλία, δεν μπόρεσε καν να προκριθεί στον αγώνα. 

Στην Aida, όμως, πήρε μέρος στον αγώνα και ήρθε 11ος, ένα άκρως εντυπωσιακό αποτέλεσμα για τα δεδομένα του μονοθεσίου. 

Στον επόμενο αγώνα, στην Ίμολα, η χαρά του περασμένου αποτελέσματος θα μετατρεπόταν σε θλίψη. 

Στις κατατακτήριες, ο Αυστριακός βγήκε εκτός στην Acque Minerali, προκαλώντας ζημιές στην εμπρός πτέρυγα τια. Αρνούμενος ήλ να επιστρέψει στα pits, συνέχισε να οδηγεί μέχρι που το κομμάτι αυτό αστόχησε και στη Villeneuve βρέθηκε στις μπαριέρες με ταχύτητα άνω των 300 χλμ/ώρα.

Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος, και θα ήταν μόλις ο πρώτος εκείνου του θλιβερού Grand Prix, αφού μία μέρα θα ακολουθούσε ο Ayrton Senna._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ