Αγώνες Αγώνες

MotoGP – Lin Jarvis: Κάναμε λάθη και τα πληρώσαμε

Ο Lin Jarvis μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Yamaha τα τελευταία χρόνια στη μεγάλη κατηγορία, τα λάθη και τις προοπτικές της εταιρείας με σήμα το διαπασών στο MotoGP, την επόμενη μέρα όσον αφορά το line-up των αναβατών της από το 2020 και μετά, αλλά και για το παρελθόν και τη σφοδρή «κόντρα» ανάμεσα στον Valentino Rossi και Jorge Lorenzo στα γκαράζ της ομάδας.

Από το 2016 και μετά οι επιδόσεις της Yamaha στο MotoGP δεν ήταν οι αναμενόμενες, παρά τις μικρές… αναλαμπές του ιαπωνικού εργοστασίου το 2019. Οι λόγοι που οδήγησαν στην πτώση της απόδοσης ομάδας είναι πολλοί (σ.σ.: θυμίζουμε πως ο τελευταίος τίτλος για την Yamaha ήρθε το 2015 δια «χειρός» Jorge Lorenzo), με τους Ιάπωνες από την Iwata να επηρεάζονται περισσότερο από κάθε άλλο κατασκευαστή στον τεχνικό τομέα από τα ενιαία ηλεκτρονικά και την αλλαγή του προμηθευτή ελαστικών και σε ανθρώπινο από την αδιαμφισβήτητη κυριαρχία του Marc Marquez.

Απαντήσεις για τα προβλήματα της ομάδας σε αγωνιστικό επίπεδο, αλλά και για τις προοπτικές που ανοίγονται εν όψει της νέας αγωνιστικές σεζόν που εκκινεί τον προσεχή Μάρτιο, επιχείρησε να δώσει σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη την οποία παρέθεσε στo CNN Sports και στον Jonathan Hawkins ο Διευθύνον Σύμβουλος της Yamaha MotoGP Team, Lin Jarvis.

Lin Jarvis

«Πιστεύω πως οι λόγοι της απόδοσής μας είναι αρκετοί. Η άνοδος του Marc Marquez δεν πρέπει να υποτιμηθεί, καθώς πρόκειται για ένα πραγματικό φαινόμενο, για ένα ταλέντο, για έναν από αυτούς τους ανθρώπους που εμφανίζονται στο χώρο μας από καιρό σε καιρό, ακριβώς όπως συνέβη στο παρελθόν με τον Valentino και με τον Lorenzo όταν ήρθε στην ομάδα.

«Για να έρθουν τα αποτελέσματα χρειάζεσαι και τον άνθρωπο και τη μηχανή. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το 2015 η μοτοσικλέτα μας ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Το 2016 περάσαμε στα ενιαία ηλεκτρονικά. Νομίζω ότι κάποιες από τις αποφάσεις που πήραμε εκείνη την εποχή ήταν προς τη λάθος κατεύθυνση – και σίγουρα πληρώσαμε τις επιλογές μας».

Yamaha MotoGP 2017

Ο Lin Jarvis υπεραμύνθηκε της άποψης που θέλει το επιθετικό στιλ οδήγησης του Marc Marquez να αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα για την κυριαρχία του Ισπανού τα τελευταία χρόνια.

«Ο Lorenzo κέρδισε το 2015 υιοθετώντας ένα πολύ διαφορετικό στυλ. Ήταν πολύ ομαλός, πολύ ακριβής, πολύ γρήγορος μέσα στη στροφή, σε αντίθεση με τον στιλ του Marquez, ο οποίος κατάφερε να ταιριάξει τα χαρακτηριστικά της Honda με το ιδιαίτερο στυλ του – κάτι που φαίνεται να είναι πολύ δύσκολο για τους υπόλοιπους αναβάτες της Honda που δυσκολεύονται να δαμάσουν τη μοτοσικλέτα».

Όπως εξηγεί ο επικεφαλής της Yamaha, η προσέγγιση της δικής του ομάδας είναι διαφορετική – και όπως όλα δείχνουν θα παραμείνει διαφορετική.

«Για να κερδίσεις τον αντίπαλο δεν πρέπει απαραιτήτως να ακολουθήσεις τον ίδιο δρόμο. Δοκιμάζεις εναλλακτικούς τρόπους και ίσως διαφορετικά στυλ οδήγησης και μοτοσικλέτες με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Η μοτοσικλέτα της Yamaha είναι πιο ισορροπημένη, πιο ακριβής. Σήμερα, υπολειπόμαστε σε τελική ταχύτητα και ισχύ, αλλά το όραμά μας είναι να νικήσουμε τον Marquez αξιοποιώντας το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας μας και βέβαια με τις ικανότητες των αναβατών μας».

Valentino Rossi

Μιλώντας για τα σχέδια της ομάδας σε σχέση με το line-up των αναβατών της από το 2020 και μετά, ο Βρετανός μάνατζερ δεν έκρυψε τον προβληματισμό του, ειδικά με δεδομένο το ενδεχόμενο ο Valentino Rossi να κρεμάσει την αγωνιστική του φόρμα στα τέλη της χρονιάς αλλά και την προσπάθεια της Ducati να «κλέψει» είτε τον Maverick Vinales, είτε τον ταλαντούχο Fabio Quartararo από τα γκαράζ της δορυφορικής ομάδας του ιαπωνικού εργοστασίου.

«Πρέπει να σκεφτούμε το σήμερα, το αύριο και το μέλλον, αλλά είναι δύσκολο να πούμε ποια είναι η λύση. Είναι φανερό ότι ο Fabio έχει μεγάλες δυνατότητες και θέλουμε να παραμείνει μαζί μας, να παραμείνει με την Yamaha, καθώς φαίνεται ότι του ταιριάζουν απόλυτα τα χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας μας. Είναι σίγουρα ένα τεράστιο ταλέντο.

«Ο Maverick είναι σίγουρα ένα μεγάλο ταλέντο και όταν ξεκίνησε μαζί μας ήταν πολύ δυνατός, κέρδισε τρεις αγώνες σχεδόν αμέσως και τώρα επιστρέφει στις καλές εμφανίσεις ανακτώντας τη φόρμα του. Η Valentino είναι ένας εμβληματικός αναβάτης. Δεν ξέρουμε ποιο θα είναι το μέλλον του Valentino, δεν γνωρίζουμε αν ο Maverick θα μείνει μαζί μας, δεν ξέρουμε αν θα παραμείνει και o Fabio. Όμως, θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να έχουμε το ισχυρότερο πακέτο αναβατών στην ομάδα αλλά και στη δορυφορική».

Fabio Quartararo

Ο 61χρονος, ο οποίος φέτος συμπληρώνει 20 χρόνια στα paddock του MotoGP, δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να αναφερθεί στη γνωστή «κόντρα» ανάμεσα στους Valentino Rossi και Jorge Lorenzο κατά τη διάρκεια της όχι και τόσο αγαστής συμβίωσής τους στη Yamaha, τόσο την περίοδο 2008-2010, όσο και την τριετία 2013-2016.

«Στο παρελθόν είχαμε τη διαβόητη αντιπαλότητα μεταξύ του Lorenzo και  του Valentino, μαζί και το περίφημο τείχος, το οποίο πολλοί κατανόησαν, αλλά και πολλοί παρεξήγησαν, καθώς κατασκευάστηκε κυρίως επειδή είχαμε ελαστικά της Michelin από τη μια πλευρά το γκαράζ και της Bridgestone από την άλλη. Μέρος της συμφωνίας ήταν ότι δεν θα μπορούσαμε να δούμε και να ανταλλάξουμε τα δεδομένα.

«Η περίοδος αυτή ήταν πολύ θερμή, καθώς ο Valentino ήταν ο βασιλιάς και ο Lorenzo ο νεοφερμένος, το νέο “όπλο”. Έτσι, ήταν δύσκολο να διαχειρηστούμε την κατάσταση με δύο κορυφαίους αναβάτες στην ομάδα.

Valentino Rossi - Jorge Lorenzo

«Όταν έχεις τέτοιους αναβάτες, η ομάδα ανεβαίνει, πιέζει ο ένας τον άλλο. Kαι απλά ελπίζεις όλο αυτό να μην αποδειχθεί αυτοκαταστροφικό.

«Ήμασταν χαμογελαστοί γιατί όταν προσλάβαμε τον Jorge ως rookie το κάναμε για να αντικαταστήσουμε τον Valentino, επειδή πιστεύαμε ότι σύντομα θα αποχωρήσει από την ενεργό δράση και θα πάει στην Formula 1. Όμως, ποιος θα μπορούσε να προβλέψει ότι ο Jorge Lorenzo θα αποσυρθεί πριν τον Valentino; Η ζωή είναι περίεργη μερικές φορές.»

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου