Εν αναμονή της απόφασης του Valentino Rossi αναφορικά με τη συνέχιση ή μη της αγωνιστικής του καριέρας και το 2021, η Yamaha διασφάλισε με μία κίνηση ματ πως οι Maverick Vinales και Fabio Quartararo θα είναι οι επίσημοι εργοστασιακοί αναβάτες της για τη διετία 2021-2022.

Κάθε άλλο παρά μυστική στα paddock του MotoGP ήταν η προσπάθεια της Ducati να εντάξει στους κόλπους της για τη διετία 2021-2021 είτε τον Maverick Vinales, που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά έδωσε πέρσι το «παρών» στα γκαράζ της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha, είτε τον ταλαντούχο Fabio Quartararo, που στο ντεμπούτο του στη μεγάλη κατηγορία το 2019 έκανε όλους να παραμιλούν με τις επιδόσεις του στη σέλα της YΖR-M1 της Yamaha SRT Petronas.

Αντιδρώντας εγκαίρως τόσο στο ασφυκτικό «πρέσινγκ» της ομάδας του Borgo Panigale στο πρόσωπο των Maverick Vinales και Fabio Quartararo, όσο και στις αντίστοιχες προτάσεις από το στρατόπεδο της Suzuki, που με τη σειρά της δεν έκρυψε το ενδιαφέρον της για τον 20χρονο Γάλλο, οι άνθρωποι της εταιρείας με σήμα το διαπασών έπραξαν αυτό ακριβώς που έπρεπε και με μία κίνηση ματ εξασφάλισαν από σήμερα τις υπηρεσίες των δύο αναβατών για τη διετία 2021-2022 στα γκαράζ της εργοστασιακής ομάδας.

Κατόπιν κοινής συμφωνίας με την ιαπωνική εταιρεία και με δεδομένες τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις ότι θα ανακοινώσει τις τελικές του αποφάσεις για το 2021 μετά το πέρας των πρώτων ευρωπαϊκών αγώνων του 2020, ο 41χρονος σε λίγες μέρες από σήμερα Valentino Rossi θα αγωνιστεί φέτος για τελευταία φορά στα 21 χρόνια συμμετοχής του στο MotoGP με τα χρώματα μιας εργοστασιακής ομάδας αφήνοντας… ανοιχτούς λογαριασμούς για τη συνέχεια.

Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η ίδια η Yamaha, o Ιταλός θρύλος, εφόσον αποφασίσει να αποσυρθεί από την ενεργό δράση στα τέλη της τρέχουσας χρονιάς, θα συνεχίσει να δέχεται την πλήρη υποστήριξη του ιαπωνικού εργοστασίου στην ακαδημία νέων οδηγών VR46 Academy, με τον «Γιατρό» να καθίσταται συγχρόνως ως ο επίσημος πρεσβευτής της μάρκας. Στην περίπτωση δε που ο Ιταλός αποφασίσει να συνεχίσει την αγωνιστική του καριέρα και το 2021, η Yamaha θα παράσχει στον Valentino Rossi μια Yamaha M1 με πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη, καθώς φυσικά και αντίστοιχο συμβόλαιο συνεργασίας.

Στην ανακοίνωσή της, η Yamaha αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Ο θρύλος των Grand Prix, Valentino Rossi, θα ολοκληρώσει την εκπληκτική και 15χρονη διαδρομή με την ομάδα Yamaha Factory Racing MotoGP στο τέλος της σεζόν του 2020.

«Μετά από συζητήσεις μεταξύ της Yamaha και του Rossi, ο Ιταλός θα έχει το χρόνο μέχρι τα μέσα του 2020 ώστε να πάρει την τελική του απόφαση σχετικά με το αν θα παραμείνει ενεργός αναβάτης στο MotoGP το 2021. Αυτός ο χρόνος ζητήθηκε από τον Rossi ώστε να αξιολογήσει την ανταγωνιστικότητα του σε σχέση με τους αναβάτες του υπόλοιπου grid. Κάτι που θα συμβεί μετά την ολοκλήρωση των πρώτων επτά ή οκτώ αγώνων του 2020.

«Σε περίπτωση που ο Rossi αποφασίσει να συνεχίσει ως αναβάτης του MotoGP το 2021, η Yamaha διαβεβαιώνει τον Ιταλό για τη διάθεση μιας Yamaha YZR-M1 εργοστασιακών προδιαγραφών με πλήρη υποστήριξη από την Yamaha Motor Co., Ltd.

«Ανεξάρτητα από τις αποφάσεις για το μέλλον του, η Yamaha θα προσφέρει πλήρη υποστήριξη στον Rossi για το 2020, ο οποίος ξεκινά φέτος το 25ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, την 21η σεζόν στη μεγάλη κατηγορία και το 15ο έτος με την Yamaha».

Από τη μεριά του, ο managing director της Yamaha Motor Racin, Lin Jarvis, δήλωσε:

«Η απόλυτα κατανοητή απόφαση του Valentino να εκτιμήσει την ανταγωνιστικότητά του το 2020 πριν τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης για το 2021 ήταν κάτι που η Yamaha σέβεται και συμφωνεί. Ενώ έχουμε απόλυτο σεβασμό και εμπιστοσύνη στις ικανότητες και στην ταχύτητα του Valentino για το πρωτάθλημα του 2020, η Yamaha πρέπει ταυτόχρονα να σχεδιάσει το μέλλον της. Αυτές τις μέρες, με έξι κατασκευαστές μοτοσυκλετών στο MotoGP, και την ζήτηση των νέων ταλέντων να αυξάνεται, η αγορά ανοίγει νωρίτερα. Έτσι, στο ξεκίνημα μιας νέας χρονιάς, έχουμε μια παράξενη αίσθηση γνωρίζοντας ότι o Vale δεν θα είναι στην εργοστασιακή ομάδα το 2021.

«Όμως, η Yamaha θα εξακολουθήσει να είναι εκεί για τον Valentino, ό,τι και να αποφασίσει για το μέλλον. Εάν νιώθει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και συνεχίσει να αγωνίζεται, θα του παράσχουμε μία εργοστασιακών προδιαγραφών YZR-M1 και πλήρη τεχνική υποστήριξη. Εάν αποφασίσει να αποσυρθεί, θα συνεχίσουμε και θα επεκτείνουμε τις συνεργασίες μας εκτός πίστας με τα προγράμματα Riders Academy και Master Camp Yamaha VR46, και με τον ίδιο να είναι πρεσβευτής της μάρκας Yamaha.»

Από τη μεριά του, ο Valentino Rossi δήλωσε:

«Για λόγους που υπαγορεύτηκαν από την αγορά των αναβατών, η Yamaha με ρώτησε στις αρχές του έτους να λάβω απόφαση σχετικά με το μέλλον μου. Σύμφωνα με όσα είπα κατά τη διάρκεια της τελευταίας σεζόν, επιβεβαίωσα ότι δεν ήθελα να επισπεύσω την απόφαση μου και ότι χρειάζομαι περισσότερο χρόνο. Η Yamaha ενήργησε αναλόγως και ολοκλήρωσε τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις.

«Είναι σαφές ότι μετά τις τελευταίες τεχνικές αλλαγές και με την άφιξη του νέου μου επιτελείου, ο πρώτος μου στόχος είναι να είμαι ανταγωνιστικός φέτος και να συνεχίσω τη σταδιοδρομία μου ως αναβάτης στο MotoGP και το 2021. Προτού το κάνω όμως, πρέπει να έχω απαντήσεις που όμως μπορούν να δοθούν μόνο στην πίστα και μετά από τους πρώτους αγώνες. Είμαι χαρούμενος για το γεγονός ότι αν αποφασίσω να συνεχίσω, η Yamaha είναι έτοιμη να με υποστηρίξει από κάθε άποψη δίνοντάς μου μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα και ένα εργοστασιακό συμβόλαιο.»

Μετά την ακύρωση της φετινής Έκθεσης της Γενεύης, οι κατασκευαστές παρουσίασαν διαδικτυακά τα νέα τους μοντέλα. Πιστεύετε πως τελικά η δημοσιότητα που πήραν ήταν...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά