Αγώνες Διεθνείς αγώνες

Alex Zanardi: Τελευταίες προετοιμασίες πριν τη συμμετοχή του στις 24 Ώρες της Daytona [+video]

Μετά την έκτακτη συμμετοχή του με την ομάδα της BMW M Motorsport στα τέλη Αυγούστου στο διπλό αγώνα του πρωταθλήματος DTM που πραγματοποιήθηκε στο Misano, o Alex Zanardi δηλώνει καθ’ όλα έτοιμος για μία ακόμα πρόκληση: για τη συμμετοχή του με την M8 GTE στις 24 Ώρες της Daytona.

O 51χρονος Alex Zanardi, μετά τη την 12η και 5η θέση που κατέκτησε στα τέλη του περασμένου καλοκαιριού στην έκτακτη συμμετοχή του με τα χρώματα της BMW στο διπλό αγώνα του πρωταθλήματος DTM (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ), είναι πλέον έτοιμος για ακόμα μία πρόκληση στο μαγικό κόσμο των αγώνων. Με απίστευτη δύναμη ψυχής, μαχητικότητα και περισσή αποφασιστικότητα, ο Ιταλός οδηγός πραγματοποιεί αυτή την περίοδο σε συνεργασία με την BMW M Motorsport τις τελευταίες προετοιμασίες του προκειμένου να λάβει μέρος στις 24/25 Ιανουαρίου στον 24ώρο αγώνα της Daytona στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

«Όταν αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τι θα χρειαζόταν για να οδηγήσω το αυτοκίνητο για μεγαλύτερη απόσταση σε αγώνα αντοχής, άρχισα να ξεχνώ τα πόδια κάνοντας τα πάντα με τα χέρια μου», δηλώνει ο Alex Zanardi.

Από το σημείο αυτό άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά ένα σχέδιο εγκατάστασης ενός μοχλού φρένου, αντί του παραδοσιακού πεντάλ το οποίο ο Ιταλός ωθούσε μέχρι τώρα κινώντας τους γοφούς του και ασκώντας πίεση μέσω του τεχνητού του ποδιού. Αυτός ο μοχλός είναι τοποθετημένος στο τούνελ της μετάδοσης κίνησης και συνδέεται με το φρένο. Την ίδια στιγμή, ο Alex Zanardi επιταχύνει το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας ένα δακτύλιο που βρίσκεται στο τιμόνι, κυρίως με το αριστερό του χέρι. Ταυτόχρονα, ο 51χρονος πιλότος μπορεί να αλλάζει ταχύτητες μέσω ενός paddle, που και αυτό βρίσκεται στο τιμόνι. Υπάρχει επίσης ένας διακόπτης στο μοχλό φρένων που του επιτρέπει να κατεβάζει ταχύτητες κατά την πέδηση στις στροφές.

Με βάση την εμπειρία που αποκτήθηκε μετά τη συμμετοχή του Ιταλού στο Misano, οι μηχανικοί της BMW M Motorsport, σε συνεργασία με τον Alex Zanardi, άρχισαν να βελτιστοποιούν το σύστημα.

«Στο Misano, όταν οδηγούσα το αυτοκίνητο, συνειδητοποίησα ότι το δεξί μου χέρι ήταν πολύ απασχολημένο», εξηγεί ο Ιταλός. «Δεν μπορούσα να κρατήσω το χέρι μου για αρκετό καιρό στο τιμόνι για να πατήσω το κουμπί της ενδοσυνεννόησης και να μιλήσω με τα pit. Σε κάποιο σημείο του αγώνα πλησίαζα σε μία στροφή και έπρεπε να φτάσω στο μοχλό φρένων. Είναι πιο σημαντικό να φρενάρεις, παρά να συνεχίζεις τη συνομιλία! Ειδικά σε έναν αγώνα 24 ωρών πρέπει να είσαι σε θέση να αναφέρεις συχνά πράγματα στα pit, την κατάσταση του αυτοκινήτου και άλλα. Έτσι, έπρεπε πολλά άλλα στοιχεία ασφάλειας να προσαρμοστούν. Η εμπειρία από το Misano μας βοήθησε να εφαρμόσουμε κάποιες διαφορετικές λύσεις, να σχεδιάσουμε κάποιες λειτουργίες».

Για την περίσταση, η BMW M Motorsport εγκατέστησε στην αριστερή πλευρά του τιμονιού μία νέα επέκταση.

«Όταν στρίβω πολύ στις αριστερές στροφές, δυσκολεύομαι να φτάσω στο γκάζι. Αυτή η επέκταση θα μου δώσει τη δυνατότητα να λειτουργήσω το γκάζι αν χρειαστεί, ακουμπώντας κόντρα σε κάτι στερεό που έχει διαμορφωθεί με συγκεκριμένο τρόπο», δηλώνει ο Alex Zanardi.

Και προσθέτει:

«Αν και δεν φαίνεται τόσο δύσκολο, στην πραγματικότητα είναι. Υπάρχουν διακόπτες και κουμπιά με τα οποία πρέπει να ασχολούμαι όταν οδηγώ. Δεν υπάρχει σχεδόν κανένα σημείο όπου ένα από τα χέρια μου να είναι αρκετά ελεύθερο για να επικεντρωθεί σε μία μόνο κίνηση. Μπορεί να χρειαστεί να σπρώξω ένα κουμπί ενώ τα δάχτυλά μου ανοίγουν το γκάζι μέσω του δαχτυλιδιού πίσω από το τιμόνι, ίσως να χρειαστεί να ενεργοποιήσω ένα κατέβασμα σχέση την ώρα που πιέζω το μοχλό των φρένων. Νιώθω λίγο σαν τον Jimi Hendrix, καθώς παίζω με τα δύο χέρια μου.

«Όταν πιέζεις το μοχλό με το χέρι, την ίδια στιγμή πρέπει να έχεις διαφορετική αίσθηση με τα δάχτυλα. Έτσι, κάποιοι μύες κάνουν ένα πράγμα και κάποιοι άλλοι κάνουν κάτι άλλο. Αυτό είναι απίστευτα περίπλοκο. Πιθανότατα αυτό να είναι πιο εύκολο για έναν κιθαρίστα, κάποιον που συνηθίζει να χρησιμοποιεί τα χέρια του με διαφορετικό τρόπο. Και ενώ τα κάνω όλα αυτά, ο εγκέφαλός μου επικεντρώνεται ουσιαστικά στην εφαρμογή της σωστής πίεσης».

Δείτε τον Alex Zanardi να ολοκληρώνει ένα γύρο στη Daytona εξηγώντας τις κινήσεις του

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της περιόδου 2010-2020;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου