top icon
Διεθνείς αγώνες

Από το bucket του οδηγού με τον Σωτήρη Ιερεμιάδη

Πέρασε κιόλας μία βδομάδα από το Rally Internazionale del Taro. Υπέροχος αγώνας, θα έλεγα πως το 50% των χιλιομέτρων των ειδικών θύμιζαν Ελλάδα, όπως είπε και ο πατέρας μου «Χολομώντας». Το άλλο μισό όμως θύμιζε κλασική Ιταλία, πολύ στενά, με πολλές βρωμιές στο δρόμο και στις άκρες γκρεμοί και δέντρα.

Φανταστείτε ένα δρόμο που ίσα – ίσα χωράει το R5, δεν μπορείς να ακολουθήσεις ιδανικές γραμμές παρά μόνο να τοποθετείς το αυτοκίνητο εκεί που είναι καθαρά και να προσεύχεσαι στον «Θεό των Ράλλυ» ότι δεν θα πατήσεις γαρμπίλι γιατί έτσι και έρθουν σε επαφή τα “slick” με χαλίκια ή οτιδήποτε αντίστοιχο μόνο οι φωτογραφίες θα μείνουν για ενθύμιο.. Ο ρυθμός μας; Καμία απολύτως σχέση με τον 1ο αγώνα στο Σαν Μαρίνο, πλέον πολλά πράγματα βγαίνουν αυτόματα, χωρίς να χρειάζονται σκέψη και ενέργεια από μένα.

Sotiris Ieremiadis

Για πρώτη φορά συγκεντρώθηκα στις σημειώσεις με τον υπέροχο Pietro να διαβάζει και εγώ να φαντάζομαι τι έρχεται και να το σχεδιάζω τοποθετώντας το Fabia άριστα στο δρόμο. Ίσως για πρώτη κατάλαβα πόσο σημαντικές είναι οι σημειώσεις γιατί δουλέψαμε πολύ στο να βρούμε τις κατάλληλες λέξεις που περιγράφουν μία στροφή ώστε να μπορώ να τη σχεδιάσω οδηγώντας χωρίς να πρέπει να τις δω ή να τις θυμάμαι και αναμφισβήτητα μπορούμε να τις βελτιώσουμε και άλλο.

Sotiris Ieremiadis

Πολύ μεγάλη βελτίωση υπήρξε επίσης και στην επιλογή ταχύτητας που είχα στις στροφές. Βλέπετε μία ταχύτητα κάτω μας «κόβει» τη φόρα και μία ταχύτητα πάνω πιθανώς να μας βγάζει έξω από τα όρια «ροπής» του κινητήρα με αποτέλεσμα η επιτάχυνση να είναι πιο αργή. Είναι δύσκολη υπόθεση η επιλογή σωστής ταχύτητας και έρχεται μόνο με την εμπειρία και τα χιλιόμετρα όπως και τα περισσότερα στους αγώνες.

Sotiris Ieremiadis

Πολύς κόσμος όταν βλέπει ένα onboard και ακούει «3 αριστερή» νομίζει ότι το 3 αντιστοιχεί στην επιλογή ταχύτητας αλλά αυτό είναι λάθος, αντιστοιχεί στην γωνία του τιμονιού που απαιτείται προκειμένου να στρίψουμε τη στροφή. Ίσως κάποιοι αγωνιζόμενοι να το κάνουν διαφορετικά αλλά γενικότερα στη σύγχρονη εποχή των Ράλλυ οι σημειώσεις των περισσοτέρων είναι αντίστοιχες με τις δικές μας.

Sotiris Ieremiadis

Το να τρέχει κάποιος στην Ιταλία και ιδίως στην άσφαλτο δεν είναι εύκολο, το επίπεδο τους είναι πάρα μα πάρα πολύ υψηλό και γνωρίζουν τις ειδικές διαδρομές πολύ καλά. Σκεφτείτε ότι οδηγοί παγκόσμιου επιπέδου όπως ο αείμνηστος και αδικοχαμένος Craig Breen ζοριζόταν να μπει στην τελική πεντάδα, ο Robert Kubica, οδηγός F1 σε πολλές περιπτώσεις έμενε εκτός δεκάδας. Είπαμε Ιταλία και άσφαλτος είναι δύσκολος συνδυασμός, όμως για αυτό πήγα εκεί, για να βελτιωθώ και να μάθω αυτά που δεν μπορώ να μάθω στην Ελλάδα μας. Υπάρχει βελτίωση λοιπόν;

Στο Σαν Μαρίνο από «αργούς» σχετικά οδηγούς ήμουν 6 δευτερόλεπτα το χλμ πιο αργός, στο Taro από αρκετά γρήγορους οδηγούς ήμουν 3 δευτερόλεπτα πιο αργός.. Ναι υπάρχει βελτίωση, κατακόρυφη θα έλεγα, μπορώ να βελτιωθώ και άλλο; Ναι, πάρα πολύ βλέπω τα onboard μου και ξέρω ακριβώς τι πρέπει να κάνω πολλές φορές αναρωτιέμαι γιατί πάω τόσο αργά κιόλας. Που πρέπει να βελτιωθώ; Θα το μοιραστώ μαζί σας αφού το κάνω! Καλή συνέχεια σε όλους και σε όλες. Επόμενο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο για εμάς το Rally Casentino στις 7-8 Ιουλίου, αλλά μέχρι τότε θα επανέλθω.

Με εκτίμηση, Σωτήρης Ιερεμιάδης

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ