top icon
Διεθνείς αγώνες

Dakar 2022: Τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούν στις ειδικές διαδρομές

Toyota GR DKR Hilux T1+, Hunter T1+, Audi RS Q e-tron T1-E πρωταγωνιστούν στις ειδικές διαδρομές του 44ου Dakar, πόσο διαφέρουν μεταξύ τους τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα;

Τα αυτοκίνητα που λαμβάνουν μέρος στο Dakar, αναμφίβολα αποτελούν το σημείο αναφοράς του αγώνα καθώς εντυπωσιάζουν τόσο για τις τεχνολογικές καινοτομίες όσο και για τις επιδόσεις τους στις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν κατά τη διάρκεια του διάσημου αγώνα.

Η 44η έκδοση του Dakar, διεξάγεται και φέτος στις αφιλόξενες εκτάσεις της Σαουδικής Αραβίας με τους πρωταγωνιστές να αντιμετωπίζουν αγωνιστικές και όχι μόνο δυσκολίες που μόνο στο Dakar μπορούμε να συναντήσουμε. Στους δύο πρωταγωνιστές των αυτοκινήτων Toyota GR DKR Hilux T1+ και Prodrive Hunter T1+, ήρθε να προστεθεί ένας “σφετεριστής” που εποφθαλμιά τον θρόνο στο Dakar, το όνομα αυτού είναι RS Q e-tron και κατασκευαστής είναι η Audi η οποία έχει γράψει τη δική της ιστορία στο κομμάτι του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Να τονίσουμε πως στη φετινή έκδοση του Dakar, υπάρχουν αρκετές αλλαγές καθώς ο αγώνας μπαίνει σε μονοπάτια εξηλεκτρισμού και ανακυκλώσιμης ενέργειας που επιτάζουν οι εποχές. Παρολαυτά ακόμη υπάρχουν ορισμένες ελευθερίες και τα αυτοκίνητα έχουν διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Στο Dakar 2022, στα αυτοκίνητα έχουμε αλλαγές στις κορυφαίες κατηγορίες. Στην κατηγορία Τ1+ (πρωτότυπα ή μή οχήματα, που βασίζονται στις τεχνικές προδιαγραφές και τις προδιαγραφές ασφαλείας της FIA η βάση του κάθε οχήματος είναι ένα σωληνωτό πλαίσιο, όπου τοποθετούνται τα μηχανικά μέρη και τα συστήματα ασφαλείας. Επιπλέον, όλα διαθέτουν 6άρι σειριακό κιβώτιο και ελαστικά της BF Goodrich) ήρθε να προστεθεί και μία νέα κατηγορία αυτή της Τ1-Ε (T1-Ultimate) (πρωτότυπα οχήματα που βασίζονται σε ηλεκτροκινητήρες ή σε οποιαδήποτε τεχνολογία που επικεντρώνεται στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, όπως τα βιοκαύσιμα και το υδρογόνο).

Η  κατηγορία Τ1-Ε (T1-Ultimate) αποτελεί το “μέλλον” του Dakar, καθώς η οργάνωση σε συνεργασία με την FIA, θέλει στις κατηγορίες αυτοκινήτων, SSV και φορτηγών μέχρι το 2030, τα οχήματα να είναι έως 100% χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Κάπου εδώ, αρχίζουν οι διαφορές, τα αγωνιστικά οχήματα μπορεί να μοιάζουν εμφανισιακά με κάποιο όχημα παραγωγής που συναντάμε στο οδικό δίκτυο, ουσιαστικά όμως έχουν δημιουργηθεί για ένα μόνο σκοπό, να κυριαρχήσουν στις ειδικές διαδρομές που θα λάβουν μέρος. Γεγονός αποτελεί πως κάθε ένα από τα αυτοκίνητα που λαμβάνουν μέρος στο Dakar, έχει τα δικά του πλεονεκτήματα αλλά και αδύνατα σημεία.

Ας δούμε τους αναλυτικά τα αυτοκίνητα πρωταγωνιστές του φετινού Dakar:

Toyota GR DKR Hilux T1+

Το γνωστό Pick-Up της Toyota, αποτελεί τη βάση για την εμπλοκή στο Dakar, και το 2022. Η ευθύνη της συμμετοχής έχει δοθεί στο αγωνιστικό τμήμα της Toyota Gazoo Racing Νοτίου Αφρικής, η οποία έχει τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία σε αγώνες rally raid όλα αυτά τα χρόνια.

Κάτω πλέον από το καπό του μοντέλου βρίσκεται ο νέος V6 twin turbo βενζινοκινητήρας των 3,5 lt που γνωρίσαμε στο ολοκαίνουργιο Land Cruiser. Ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 405 ίππους και 660 Nm ροπής. Το βάρος του αυτοκινήτου, αυξήθηκε σύμφωνα με τους κανονισμούς στα 2.000 κιλά.

Φέτος το αγωνιστικό “όπλο” της Toyota συμμορφώνεται με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που ορίζουν μεταξύ άλλων τροχούς 37 ιντσών (94 cm) από 32 ίντσες που ίσχυε μέχρι πρότινος αλλά και μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτησης από 280 mm σε 350 mm.

Πληρώματα: Nasser Al Attiyah-Matthieu Baumel, Giniel De Villiers-Dennis Murphy, Henk Lategan-Brett Cummings

Prodrive Hunter T1+

Το φετινό αγωνιστικό όχημα Hunter T1+, ανανεώθηκε στα σημεία από την Prodrive του David Richards και ετοιμάζεται και πάλι να πρωταγωνιστήσει στις ειδικές διαδρομές του Dakar.

Ο σχεδιαστής Ian Callum, έχει δημιουργήσει μία πολύ όμορφη σιλουέτα η οποία “μαγεύει” τους λάτρεις των αγώνων και εκτός των ειδικών διαδρομών. Κάτω από το καπό του Hunter T1+ συναντάμε τον twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 3,5 λίτρων Ecoboost της Ford, ο οποίος αποδίδει 400 ίππους και 700 Nm ροπής.

Ομοίως και το Hunter T1+, συμμορφώθηκε με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που ορίζουν μεταξύ άλλων τροχούς 37 ιντσών (94 cm) από 32 ίντσες που ίσχυε μέχρι πρότινος αλλά και μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτησης από 280 mm σε 350 mm. Το βάρος του αγωνιστικού οχήματος είναι 1.850 κιλά.

Πληρώματα: Sebastien Loeb-Fabian Lurquin, Orlando Terranova-Daniel Oliveras Carreras

Audi RS Q e-tron T1-E

Ο νεότερος παίκτης στο γήπεδο των ε.δ. της Σαουδικής Αραβίας, έρχεται από την Audi. Η γερμανική εταιρεία συμμετέχει στη νέα κατηγορία T1-E με το εξηλεκτρισμένο RS Q e-tron.

Η ονομασία του νέου αγωνιστικού οχήματος της Audi, προέρχεται από τα αρχικά των μοντέλων της. Τα αρχικά RS χρησιμοποιούνται στα σπορ μοντέλα της μάρκας, η ονομασία e-tron χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Audi, την ώρα που το γράμμα Q υφίσταται στα SUV της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανία.

Audi RS Q e-tron 011

Το Audi RS Q e-tron, σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του Dakar, οι άνθρωποι της Audi Sport δημιούργησαν ένα ηλεκτρικό σύνολο, που θα λαμβάνει βοήθεια υπό τη μορφή μετατροπέα ενέργειας, από κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Όσον αφορά στο ηλεκτρικό σκέλος το RS Q e-tron, εφοδιάζεται με μονάδα ισχύος (MGU) σε κάθε άξονα (εμπρός και πίσω), που έχει εξελιχθεί από την ομάδα για τη Formula E. Μια τρίτη μονάδα ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας και λειτουργεί για φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης, βάρους 370 κιλών και χωρητικότητας περίπου 50 kWh, κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Στον συγκεκριμένο τομέα, ρόλο “φορτιστή” όποτε χρειάζεται, θα παίζει ο δίλιτρος τούρμπο βενζινοκινητήρας TFSI που χρησιμοποιούνταν στο DTM.

Η συνολική ισχύς του e-drivetrain του Audi RS Q e-tron θα είναι 500 kWδηλαδή περίπου 680 ίπποι. Όπως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το κιβώτιο διαθέτει μία σχέση, ενώ ο εμπρός και ο πίσω άξονας δε συνδέονται μηχανικά. Η κατανομή ροπής στον κάθε άξονα γίνεται μέσω λογισμικού που έχει αναπτυχθεί από την Audiδιαμορφώνοντας ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό. Το Audi RS Q e-tron ζυγίζει 2.000 κιλά.

Πληρώματα: Carlos Sainz-Lucas Cruz, Stephane Peterhansel-Edouard Boulanger, Mattias Ekstrom-Emil Bergkvis

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: DAKAR, AUDI, PRODRIVE, TOYOTA GAZOO RACING

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ