Η ομάδα Formula Student του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης επέστρεψε από το διαγωνισμό FSAE ITALY 2019. Ας δούμε αναλυτικά πώς τα πήγαν, μια περιγραφή των αγωνισμάτων, ποια τα μέλη της και φυσικά τα σχέδια της Democritus Racing Team για το μέλλον.

Στην Ιταλία, λοιπόν, βγήκαν 20οί ανάμεσα σε 52 ομάδες στην κατηγορία μονοθεσίων εσωτερικής καύσης, ενώ η κατάταξη στα επιμέρους αγωνίσματα είχε ως εξής:

Στατικά αγωνίσματα:

  • Business Plan 17

  • Cost Event 11

  • Design Event 33

Δυναμικά αγωνίσματα:

  • Autocross: 22

  • Endurance: 14

  • Efficiency: 2

Democritus Racing Team

Για να συμμετάσχει κανείς στα δυναμικά αγωνίσματα, θα πρέπει πρώτα να έχει περάσει επιτυχώς το Technical Inspection, το Tilt Test, το Brake Test και το Noise Test.

Το Technical Inspection, δηλαδή ο τεχνικός έλεγχος, είναι μία απαιτητική διαδικασία κατά την οποία οι μηχανικοί-κριτές του εκάστοτε διαγωνισμού εξετάζουν ενδελεχώς το μονοθέσιο, το οποίο θα πρέπει να συνάδει με τους κανονισμούς και τους μηχανολογικούς περιορισμούς των διαγωνισμών της FSAE και να είναι ασφαλές.

Κατά το Tilt Test, οι κριτές τοποθετούν το μονοθέσιο σε μια επιφάνεια και στη συνέχεια, με τη βοήθεια αυτής, το υψώνουν σε μια κλίση 45 μοιρών, για να διαπιστώσουν εάν αντέχει τις δυνάμεις που του ασκούνται στην κλίση αυτή ή όχι.

Το Brake Test, δηλαδή ο έλεγχος του συστήματος φρένων του μονοθεσίου, πραγματοποιείται σε μια ευθεία στην οποία ο οδηγός επιταχύνει για λίγα μέτρα, ώστε να φρενάρει απότομα και να κριθεί η ικανότητα των φρένων αλλά και του οδηγού σε περίπτωση ανάγκης τους.

Το Noise Test είναι ο έλεγχος «θορύβου» του κινητήρα. Για να περάσει μια ομάδα το Noise Test, θα πρέπει ο κινητήρας της να κυμαίνεται σε τιμές 103-110 dB.

Εφόσον η ομάδα πέρασε και τους τέσσερις αυτούς ελέγχους, πήρε το εισιτήριο για τα αγωνίσματα μέσα στην πίστα, για τα δυναμικά δηλαδή αγωνίσματα, αλλά δεν πρόλαβε να αγωνιστεί σε Skidpad και Acceleration, λόγω χρονοτριβής στον τεχνικό έλεγχο, κι έτσι δεν έλαβε βαθμολογία σε αυτά, χάνοντας την ευκαιρία να είναι ακόμα πιο ψηλά στη Γενική κατάταξη.

Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι στην κατανάλωση καυσίμου βγήκαν 2οι, ενώ στο Endurance (ανήκει στα δυναμικά αγωνίσματα του διαγωνισμού), κατά το οποίο κάθε ομάδα καλείται να τρέξει 25 γύρους μέσα στην πίστα, η ομάδα κατάφερε να ολοκληρώσει 18 από τους 25 γύρους, καθώς το μονοθέσιο υπέστη βλάβη στην εξαγωγή της εξάτμισης. Ο αριθμός 18 δεν αποτελεί αποτυχία. Αντιθέτως, ήταν ένα πολύ καλό δείγμα πρώτης εμφάνισης σε δυναμικό αγώνισμα αντοχής σε FSAE διαγωνισμό, πράγμα που επέφερε τη 14η θέση.

Democritus Racing Team

Μέλη της Democritus Racing Team

Οι φοιτητές του Πολυτεχνείου της Ξάνθης που συμμετείχαν στην κατασκευή του μονοθεσίου, το οποίο ονομάζεται «Αργώ», είναι:

Υπεύθυνος ομάδας: Σταύρος Συντώσης

Υπεύθυνος Μηχανολογικού: Στράτος Σερπετίδης

Υπεύθυνος Σασί: Θανάσης Βαγιωνάς

Μέλη: Χριστίνα Μαρκοπούλου

Υπεύθυνος Αεροδυναμικών: Κωνσταντίνος Σαββουλίδης

Υπεύθυνος Κινητήρα: Θανάσης Μαντζούκας

Μέλη: Νίκος Μήτσου, Λάμπρος Θέμος, Δημήτρης Θωμαίδης, Νίκος Παπαδής, Ανδρέας Κασιμάτης, Ραφαήλ Καντούρης, Κωνσταντίνος-Μάριος Τρυπητήρης

Υπεύθυνος Συστήματος Μετάδοσης: Γιώργος Τζέτζης

Μέλη: Στράτος Βεργετίδης

Υπεύθυνος Αναρτήσεων, Συστήματος Τιμονιού & Φρένων: Λουκάς Παπαρούλιας

Μέλη: Στράτος Κυρλαγκίτσης, Θανάσης Αργυρόπουλος, Μαρίνος Καραγιαννίδης

Υπεύθυνος Ηλεκτρονικών: Θανάσης Παπαδημητρίου

Μέλη: Χαρά Τζιμοράγκα, Μιχάλης Πιτσικάλης

Υπεύθυνη Business Plan-Παρουσιάσεων: Ανδριανή Βελούδη

Μέλη: Αφροδίτη Ανδριανού, Σαράντης Αντωνίου

Ομάδα Marketing:

Μέλη: Κατερίνα Νανά, Σπύρος Λευθέρης, Γιάννης Κελέσης, Θεοδώρα Μάντη, Τάνια Δαυίδ, Βασίλης Τοσουνίδης

Οδηγοί: Στράτος Κυρλαγκίτσης, Γιάννης Τσορμπατζούδης, Λουκάς Παπαρούλιας, Ραφαήλ Καντούρης

Σημαντική ήταν και η στήριξη των καθηγητών, και συγκεκριμένα του ακαδημαϊκά υπεύθυνου καθηγητή της αποστολής, κ. Αντώνιου Γαστεράτου, του κ. Θεόκλητου Καρακατσάνη, του κ. Παντελεήμονα Μπότσαρη και του κ. Γεώργιου Γκαϊντατζή.

Democritus Racing Team

Όσον αφορά τις εγκαταστάσεις κατασκευής:

1. Το εργαστήριο ειδικής μηχανολογίας. Στεγάζεται στις εγκαταστάσεις του Πολυτεχνείου, όπου και κατασκευάστηκαν κάποια μέρη του μονοθεσίου.

2. Το μηχανουργείο Jamsport στη Θεσσαλονίκη. Το μεγαλύτερο μέρος του μονοθεσίου κατασκευάστηκε στο μηχανουργείο Jamsport στη Θεσσαλονίκη, που διευθύνει ο κ. Κυρλαγκίτσης, και το οποίο ανήκει στους Diamond χορηγούς της ομάδας.

Diamond χορηγοί

Στους Diamond χορηγούς, επίσης, ανήκουν: η εταιρεία Beta, η εταιρία Καραΐσκος, η Μεταλλευτική Θράκης ΑΕ και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών. Η στήριξή τους στην ομάδα αποτέλεσε αρωγό της προσπάθειάς και ήταν καθοριστική για την πραγμάτωση του στόχου της DRT, που δεν ήταν άλλος από την κατασκευή του μονοθεσίου «Αργώ» και τη συμμετοχής της σε διεθνή διαγωνισμό Formula Student.

Επόμενες εμφανίσεις της Democritus Racing Team

ΔΕΘ: Η ομάδα θα είναι παρούσα όλες τις ημέρες της έκθεσης μαζί με το μονοθέσιο, το οποίο θα αποτελέσει το κεντρικό έκθεμα στο περίπτερο του ΔΠΘ.

Roll-Out-Παρουσίαση Μονοθεσίου: Μέσα στον Οκτώβριο στην Ξάνθη.

TEDx DUTH: Η ομάδα θα δώσει το «παρών» με το μονοθέσιο στο TEDx DUTH, που θα πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη στις 19 Οκτωβρίου.

Καλή συνέχεια!_Μ. Σαλ.

Democritus Racing Team

Συνημμένα Αρχεία