top icon
Αγώνες

EΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018: Όπως αναμενόταν…

Με τους κυριότερους αντιπάλους του εκτός συναγωνισμού και σημαντική διαφορά από τους διώκτες του, ο Bruno Maghalaes έλεγξε τους αντιπάλους του και επικράτησε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Με τις διαφορές που δημιουργήθηκαν στο δεύτερο “χαοτικό” σκέλος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Bruno Maghalaes μόνο αν… αυτοκτονούσε θα έχανε την πρώτη του φετινή νίκη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ο τρεις φορές Πρωταθλητής Πορτογαλίας, ουσιαστικά σήμερα έλεγξε τους αντιπάλους του και ανάλογα με τους χρόνους τους κινήθηκε στις ειδικές διαδρομές. Με περισσότερο από ένα λεπτό διαφοράς από τον Norbert Herczig, ουσιαστικά δεν είχε πρόβλημα να σημειώσει την πρώτη του φετινή νίκη στο θεσμό, αλλά και την παρθενική του στον εθνικό μας αγώνα. Με αυτόν τον τρόπο, και σε συνδυασμό με τη φτωχή συγκομιδή του επικεφαλής της βαθμολογίας Alexey Lukyanuk, ο Πορτογάλος με το Skoda Fabia R5 στα χρώματα της Seajets επέστρεψε στη μάχη του τίτλου. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι με αυτή του νίκη ο Maghalaes εξασφάλισε και τη συμμετοχή του στον επόμενο αγώνα του θεσμού στην Κύπρο. Κάτι που έμαθε λίγα λεπτά πριν ανέβει στη ράμπα του τερματισμού.

Στο βάθρο, τον ακολούθησε ο Ούγγρος Πρωταθλητής Herczig με Skoda Fabia R5, ο οποίος σήμερα εκμεταλλεύθηκε τη διαφορά του από τον 3ο στην κατάταξη Hubert Ptaszek με ακόμα ένα Fabia. Μάλιστα, ο Herczig στο τέλος του αγώνα ήταν ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα, αφού αυτή ήταν η πρώτη φορά στην καριέρα του που ανέβηκε στο βάθρο ενός αγώνα του ERC. Από την πλευρά του, ο 25χρονος Ptaszek που εστιάζει και στην συμμετοχή του στην κατηγορία του WRC2, ανέβηκε επίσης για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο του ERC.

Πίσω από τους δύο προαναφερθέντες οδηγούς, είχαμε και το πρώτο Ford Fiesta R5, και συγκεκριμένα αυτό του Eyvind Brynildsen. Ο έμπειρος Νορβηγός οδηγός, κατάφερε σήμερα να ξεπεράσει τον Σίμο Γαλαταριώτη με το Skoda Fabia R5 τερματίζοντας 4ος. Μάλιστα, αυτό έγινε έχοντας πρόβλημα με το διαφορικό του αυτοκινήτου του, το οποίο και μετέδιδε την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς! Ο Κύπριος οδηγός από την πλευρά του, με δεδομένο το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια συμμετείχε σε αγώνα εκτός της παρτίδας του, μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι από το τελικό αποτέλεσμα και την 5η θέση που κατέκτησε. Αλλά και το θέαμα που προσέφερε στις ειδικές διαδρομές, όντας εντυπωσιακός.

Ο Πρωταθλητής Σλοβενίας και Πολωνίας, Grzegorz Grzyb με ακόμα ένα Skoda Fabia R5, περιορίστηκε στην 6η θέση μετά το χθεσινό κλατάρισμα που τον έφερε εκτός βάθρου. Πίσω του, ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το δικό του γαλάζιο Skoda Fabia R5, παρουσιάστηκε εξαιρετικά βελτιωμένος σε σχέση με τις προηγούμενες παρουσίες του, με τον ίδιο να χαρακτηρίζει τον συγκεκριμένο ως τον καλύτερο χωμάτινο αγώνα της καριέρας του. Είναι αλήθεια, ότι ο 54χρονος οδηγός είχε σημαντική διαφορά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, ακόμα και με τον τρόπο οδήγησης του στις ειδικές. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι όσοι είχαν την τύχη να βρεθούν στις σημερινές ε.δ., είδαν τους Alexey Lukyanuk και Juuso Nordgren να επιστρέφουν υπό καθεστώς Rally2, με τον Ρώσο να κερδίζει τις 3 από τις 4 σημερινές ε.δ., ενώ ο νεαρός Φινλανδός την πρώτη της σημερινής ημέρας.

Στη 10η θέση της γενικής, συναντάμε τον Ούγγρο Tibor Erdi Jr. με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος και κέρδισε τις εντυπώσεις στις ε.δ. του Ράλλυ Ακρόπολις. Ο 36χρονος οδηγός, όποτε χρειάστηκε κινήθηκε πραγματικά γρήγορα, καταφέρνοντας να κερδίσει και 10η θέση της γενικής από τον Θέμη Χαλκιά. Ο Έλληνας οδηγός, που στο Ακρόπολις φέτος έκανε ένα όνειρο του πραγματικότητα συμμετέχοντας με ένα Skoda Fabia R5, περιορίστηκε στην 11η θέση της γενικής, όντας όμως ο πρώτος μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων. Μαζί με τον Λεωνίδα Μαχαίρα προσπάθησαν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του Fabia, αν και σήμερα ταλαιπωρήθηκαν ανοίγοντας το δρόμο για τους υπολοίπους ως πρώτη διέλευση. Παρόλα αυτά, η νίκη τους σε επίπεδο Παν.Π.Ράλλυ βοηθάει στο βασικό τους στόχο που δεν είναι άλλος από την κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος, όπου και σημείωσαν την πρώτη τους φετινή νίκη μετά τις δύο 2ες θέσεις σε Ολυμπιακό Ράλλυ και Φθιώτιδος.

Με το ελληνικό στοιχείο και ενδιαφέρον να είναι έντονο, ο οδηγός που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν ο Γιώργος Κεχαγιάς με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Με τον Βασίλη Μπασιούκα στο δεξί του μπάκετ, o 33χρονος Πρωταθλητής Αναβάσεων απέδειξε ότι οι επιδόσεις του σε Ολυμπιακό και Φθιώτιδος δεν ήταν “πυροτέχνημα”. Έχοντας προσαρμοστεί και αποκτήσει έστω και μικρή εμπειρία στο χώμα, το οποίο μέχρι πρότινος ήταν άγνωστη έννοια για τον ίδιο, κατάφερε να τερματίσει δεύτερος στην ελληνική κατάταξη, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις. Στο βάθρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, τους ακολούθησαν οι Γιάννης Μπαντούνας και Κώστας Σούκουλης, που σήμερα ταλαιπωρήθηκαν περαιτέρω από ένα πρόβλημα στο transfer του Mitsubishi Lancer EVO VI. Παρόλα αυτά, κατάφεραν να επιβιώσουν από ένα σκληρό για τους ίδιους Ακρόπολις, καταφέρνοντας να αποκομίσουν πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος.

Στη μάχη της F2, οι “El-Nak Jr.” με το Renault Clio R3 στα χρώματα του περιοδικού μας, κατάφεραν να σημειώσουν μία σπουδαία νίκη, καταφέρνοντας να κινηθούν στο ρυθμό που απαιτούσε ο δύσκολος και σκληρός φετινός αγώνας. Με αυτή τους την επιτυχία, πλέον φαντάζουν ως το μεγάλο φαβορί για τον τίτλο στην κατηγορία, κάτι το οποίο και είναι ο βασικός στόχος του πληρώματος. Πίσω τους, οι Γιάννης Μποζιονέλος-Αντώνης Παναρίτης με το αειθαλές Ford Escort RS2000 ξεσήκωσαν ακόμα μία φορά τον κόσμο με τα περάσματα τους, ενώ οι Σάββας Λευκαδίτης-Κώστας Κόντος με τo Peugeot 206 προσπάθησαν να επιβιώσουν στις σκληρές ειδικές, αλλά και να κινηθούν γρήγορα απέναντι σε συνδυασμούς με ισχυρότερες κατασκευές.

Κάπως έτσι, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2018 πέρασε στην ιστορία, αφήνοντας μία γλυκόπικρη γεύση σε όσους μυημένους. Όχι, ο αγώνας δεν είχε προβλήματα, ενώ φέτος διέθετε χαρακτήρα και αρκετά στοιχεία που δεν είδαμε σε προηγούμενες εκδοχές του εθνικού μας αγώνα στο παρελθόν. Τι έλειψε; Σίγουρα όχι το θέαμα, αφού οι περισσότεροι από το ανατολικό μπλοκ και όχι μόνο, οδήγησαν γρήγορα προσφέροντας εντυπωσιακά περάσματα σε όσους βρέθηκαν στο βουνό. Αναμφίβολα λείπουν τα ελκυστικά ονόματα που θα τραβήξουν κόσμο στις ειδικές διαδρομές, αλλά αυτό είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει το ERC γενικότερα, και όχι το Ακρόπολις. Δυστυχώς, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ είναι ένας θεσμός που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στα εθνικά Πρωταθλήματα της εκάστοτε χώρας που διοργανώνεται. Και το πρόβλημα στην δική μας περίπτωση είναι ότι δεν διαθέτουμε ένα αντίστοιχα ισχυρό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, που θα πλαισιώσει και θα ισχυροποιήσει τον εθνικό μας αγώνα. Ας αναλογιστούμε αυτό, πριν αρχίσουμε ακόμα μία φορά τα όνειρα περί επιστροφής στο WRC… Ο ρεαλισμός δεν έβλαψε ποτέ κανέναν._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ