Αγώνες Διεθνείς αγώνες

ERC - Ράλλυ Καναρίων Νήσων: Πρωταθλητές Ευρώπης και ERC 1 Junior οι Lukyanuk και Solberg, νικητής ο Fourmaux

Πολλά χαμόγελα υπήρχαν στον τερματισμό του Ράλλυ Καναρίων Νήσων, αφού ο Alexey Lukyanuk αναδείχθηκε Πρωταθλητής Ευρώπης, ο Oliver Solberg κατέκτησε τον τίτλο στο ERC 1 Junior και ο Adrien Fourmaux, πέτυχε την πρώτη του νίκη στο ERC.

Η δεύτερη και καταληκτική ημέρα του Ράλλυ Καναρίων Νήσων, 5ου και τελευταίου αγώνα του φετινού ERC, περιλάμβανε 8 ειδικές διαδρομές μήκους 102,1 αγωνιστικών χιλιομέτρων και πρόσφερε πολλούς λόγους για παρακολούθηση. Καθώς 3 πληρώματα είχαν διαφορά μικρότερη των 10 δευτερολέπτων στην κορυφή, ενώ οι ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες δεν επέτρεπαν εφησυχασμό, το ενδιαφέρον είχε στραφεί τόσο στη μάχη για τη νίκη, όσο και σε εκείνη για την κατάκτηση του Πρωταθλήματος.

Alexey Lukyanuk

Μοιραία, στο Stop της τελευταίας ειδικής διαδρομής τα βλέμματα στράφηκαν στους τιτλούχους. Εμφανώς ανακουφισμένος και πολύ χαρούμενος, ο Alexey Lukyanuk, που για την περίσταση μοιράστηκε το Citroen C3 R5 της Sainteloc με τον παλιό του συνοδηγό Alexey Arnautov, τερμάτισε στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, γεγονός που τον έχρισε για δεύτερη φορά στην καριέρα του, μετά από το 2018, Πρωταθλητή Ευρώπης. Ο Ρώσος οδηγός, άξιζε τον φετινό τίτλο αφού είναι ο μοναδικός που πέτυχε 2 νίκες (Ρώμη, Fafe Montelongo), ενώ ανέβηκε και στο βάθρο του Ράλλυ Λετονίας.

Alexey Lukyanuk

Σήμερα, έκανε περισσότερο αγώνα τακτικής και φρόντισε να παραμείνει κοντά στον Oliver Solberg, ώστε να μην απειληθεί. "Περίμενα πολύ αυτή τη στιγμή, υπήρχε μεγάλη πίεση κατά τη διάρκεια της σεζόν, τώρα πρέπει να πάρω βαθιά ανάσα και να χαλαρώσω", δήλωσε ο Lukyanuk, που πρόσθεσε για τον αγώνα: "Είμαι απογοητευμένος από την απόδοσή μου σήμερα, καθώς έκανα δύο λάθη, ήταν σκληρός αγώνας".

Oliver Solberg

Ακόμη ένας οδηγός που αν και δεν κέρδισε, είχε κάθε λόγο να χαμογελάει, ήταν ο Oliver Solberg. Ο 19χρονος γιος του Petter Solberg, σήμερα αύξησε το ρυθμό του, ειδικά στο δεύτερο loop της ημέρας που το οδόστρωμα είχε στεγνώσει, τερματίζοντας με το Volkswagen Polo R5 και συνοδηγό τον Aaron Johnston, στην 4η θέση Γενικής και τη δεύτερη, στο ERC 1 Junior, για οδηγούς έως 28 ετών με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5.

Oliver Solberg

Με αυτόν τον τρόπο, αναδείχθηκε Πρωταθλητής ERC 1 Junior, γεγονός που πέραν του τίτλου καθαυτού, του προσφέρει και χρηματικό έπαθλο 100.000 ευρώ, για χρήση στο ERC την επόμενη χρονιά. Παράλληλα, ο νεαρός τερμάτισε στη 2η θέση του ERC, έχοντας πετύχει μία νίκη στη Λετονία και ανεβαίνοντας στο βάθρο του Ράλλυ Ρώμης, όπου τερμάτισε τρίτος. "Απίστευτο, είμαι τόσο χαρούμενος. Διασκέδασα την τελευταία ειδική διαδρομή, γλιστρούσε πολύ. Φέτος ήταν απίστευτα. Αυτό το πρωτάθλημα μου πρόσφερε μεγάλη εμπειρία στην άσφαλτο", ήταν τα λόγια του Oliver Solberg.

Adrien Fourmaux

Εκτός από Πρωταθλητές όμως, στο Ράλλυ Καναρίων Νήσων είχαμε και νικητές. Ο λόγος για τους Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul, με το Ford Fiesta R5 MkII της M-Sport. Το γαλλοβελγικό πλήρωμα ενεπλάκη για λίγο στη μάχη με τους Ισπανούς Ivan Ares-David Vasquez (Hyundai i20 R5) και Nil Solans-Xavi Moreno (Skoda Fabia Rally2 evo), που όμως στις πρώτες ειδικές διαδρομές της ημέρας, έπεσαν πιο πίσω. Ο 25χρονος Fourmaux κλήθηκε να ελέγξει τον ενθουσιασμό του και τις συνθήκες, οι οποίες μετά από ένα δύσκολο πρώτο loop με στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες, έγιναν πιο απλές στη συνέχεια, καθώς το οδόστρωμα στέγνωνε.

Adrien Fourmaux

Τελικά, ο Γάλλος οδηγός της M-Sport στο WRC 2 που έχει και την υποστήριξη της γαλλικής FFSA, έφτασε στην πιο σημαντική νίκη της μικρής μέχρι τώρα καριέρας του και ετοιμάζεται για τη συμμετοχή του, την επόμενη εβδομάδα, στο Ράλλυ Monza, έχοντας επικρατήσει και στην επιμέρους κατηγορία ERC 1 Junior: "Φανταστικό Σαββατοκύριακο για εμάς. Θέλω να ευχαριστήσω την M-Sport και τη Michelin. Κάθε ειδική ήταν και κάτι διαφορετικό. Αποκομίσαμε πολλές νέες εμπειρίες", δήλωσε ο Fourmaux.

Yoann Bonato

Το Ράλλυ Καναρίων Νήσων, εξελίχθηκε θριαμβευτικά για τους Γάλλους οδηγούς. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Yoann Bonato, που μοιράστηκε με τον Benjamin Boulloud ένα Citroen C3 R5 που προετοίμασε η γαλλική CHL. Το γαλλικό πλήρωμα σημείωσε δύο ταχύτερους χρόνους στο πρωινό loop, δείχνοντας τις προθέσεις του για μια θέση στο βάθρο. Έπειτα από τα προβλήματα των Ισπανών αναρριχήθηκε από την 4η στη 2η θέση, ισοφαρίζοντας το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα στο ERC, που είχε σημειωθεί στο Ράλλυ Fafe Montelongo. Σημειωτέον, πως οι Bonato-Boulloud στοχεύουν να επιστρέψουν στο ERC, με πλήρες μάλιστα πρόγραμμα, το 2021.

Ivan Ares

Στην τρίτη θέση του βάθρου, βρέθηκαν τελικά οι χθεσινοί πρωτοπόροι, Ivan Ares-David Vasquez (Hyundai i20 R5). Η "κακή ημέρα" φάνηκε από το πρωί, αφού οι Ισπανοί αρχικά είχαν κλατάρισμα και έπειτα τραυμάτισαν την ανάρτηση του αυτοκινήτου τους, χάνοντας σχεδόν 1 λεπτό και μαζί, κάθε ελπίδα για νίκη. Ακόμη και έτσι, ισοφάρισαν το καλύτερό τους αποτέλεσμα στο φετινό ERC, που ήταν η τρίτη θέση στο Ράλλυ Fafe Montelongo, ενώ τερμάτισαν ως πρώτο ισπανικό πλήρωμα του αγώνα, επιδεικνύοντας αξιόλογη παρουσία.

Nil Solans

Μια και η αναφορά στα προβλήματα των ισπανικών πληρωμάτων, οι Nil Solans-Xavi Moreno (Skoda Fabia Rally2 evo) που πρωταγωνίστησαν χθες, πέρασαν προσωρινά επικεφαλής στη δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας. Αμέσως μετά όμως, είχαν διπλό κλατάρισμα και καθώς ήταν εφοδιασμένοι μόνο με μία ρεζέρβα, αναγκάστηκαν να ολοκληρώσουν το loop με κλατάρισμα, γεγονός που τους κόστισε τελικά σχεδόν 3 λεπτά και τους έριξε εκτός δεκάδας. Καθώς οδήγησε στην απλή διαδρομή με μόνο τρία ελαστικά, ο Solans αποκλείστηκε μετά το τέλος του αγώνα με απόφαση του Αλυτάρχη. Ακόμη και έτσι όμως, ήταν οι Ισπανοί σημείωσαν τους περισσότερους ταχύτερους χρόνους (4) από κάθε άλλο πλήρωμα  στον αγώνα. Στην 5η θέση, τερμάτισαν οι Jose Suarez-Alberto Inglesias (Skoda Fabia Rally2 evo) που επίσης αντιμετώπισαν πρόβλημα με την ανάρτηση στο πρώτο loop, αλλά διατήρησαν το ρυθμό τους, στοχεύοντας κυρίως στους βαθμούς για το ισπανικό πρωτάθλημα.

Andreas Mikkelsen

Την εξάδα, συμπλήρωσαν τελικά οι Andreas Mikkelsen-Anders Jaeger (Skoda Fabia Rally 2 evo), που σήμερα πέτυχαν δύο ταχύτερους χρόνους με το αυτοκίνητο της ουγγρικής Topp-Cars, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισαν πρόβλημα και με τον κινητήρα, δεχόμενοι και ποινή 20'' επειδή το Fabia δεν έπαιρνε προσωρινά εμπρός και άργησαν να μπουν σε ειδική διαδρομή. Ωστόσο, συνολικά βρέθηκαν μακριά από τον καλό τους εαυτό, κυρίως λόγω της χθεσινής, καταστροφικής από πλευράς επιλογής ελαστικών, ημέρας.

Callum Devine

Στην πρώτη δεκάδα, βρέθηκαν ακόμη οι Ιρλανδοί Callum Devine-James Fulton (Hyundai i20 R5), που ήταν τρίτοι στην επιμέρους κατάταξη του ERC 1 Junior, οι Πολωνοί Miko Marczyk-Simon Gospodarczyk  (Skoda Fabia Rally2 evo) και οι Ισπανοί Luis Monzon-Jose Deniz (Citroen C3 R5). Οι Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 R5) με τα ελαστικά της MRF δεν ήταν ανταγωνιστικοί σε αυτόν τον αγώνα, μένοντας μακριά από τον καλό τους εαυτό, στον οποίο μας είχε συνηθίσει σε προηγούμενα ράλλυ του ERC, ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα.  

Tibor Erdi Jr.

Εκτός από τη γενική και το ERC 1 Junior, ανάδειξη τιτλούχου είχαμε και στο ERC 2, όπου οι Tibor Erdi Jr-Zoltan Csoko (Mitsubishi Lancer EVΟ Χ) πήραν τη νίκη και το κύπελλο.

Josep Bassas

Στο ERC 3 και ERC 3 Junior ταχύτεροι στις ειδικές ήταν οι τοπικοί Josep Bassas-Axel Coronado (Peugeot 208 Rally4), που όμως αποκλείστηκαν μετά τον τερματισμό, επειδή δέχθηκαν εξωτερική βοήθεια όταν το αυτοκίνητό τους αρνήθηκε να ξεκινήσει μετά τον τερματισμό της τελευταίας ειδικής διαδρομής. Έτσι, η νίκη πέρασε στους ήδη τιτλούχους, Εσθονούς Ken Torn-Kauri Paanas (Ford Fiesta Rally4).

Τελικά αποτελέσματα (βαθμολογούμενη 15άδα)

1. Fourmaux-Jamoul (Ford Fiesta R5 MkII, 1οι ERC 1 Junior) 02:12.21,2

2. Bonato-Boulloud (Citroen C3 R5) +25,0''

3. Ares-Vasquez (Hyundai i20 R5) +55,6''

4. Solberg-Johnston (Volkswagen Polo R5, 2οι ERC 1 Junior) +1:17,4''

5. Suarez-Iglesias (Skoda Fabia Rally2 evo) +1:39,1''

6. Mikkelsen-Jaeger (Skoda Fabia Rally2 evo) +1:48,8''

7. Lukyanuk-Arnautov (Citroen C3 R5)  +2:10,6''

8. Devine-Fulton (Hyundai i20 R5, 3οι ERC 1 Junior) +2:25,7''

9. Marczyk-Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2 evo, 4οι ERC 1 Junior) +2:32,1''

10. Monzon-Deniz (Citroen C3 R5) +2:32,4''

11. Breen-Nagle (Hyundai i20 R5) +2:33,0''

12. Pernia-Gonzalez (Hyundai i20 R5) +2:34,1''

13. Griebel-Winklhofer (Citroen C3 R5) +3:01,0''

14. Tempestini-Itu (Citroen C3 R5, 5οι ERC 1 Junior) +3:20,3''

15. Cruz-Mujica (Ford Fiesta R5 MkII) +3:38,9''

Νικητές Ε.Δ.: Solans 4, Lukyanuk-Mikkelsen 3, Fourmaux-Bonato 2,  Ares 2, Lopez 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1-7 Solans, 8-9 Ares, 10 Fourmaux, 11 Solans, 12-17 Fourmaux

Νικητές ανά κατηγορία:

ERC 1 Junior: Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul (Ford Fiesta R5 MkII)

ERC 3 & ERC 3 Junior: Josep Bassas-Axel Coronado (Peugeot 208 Rally4)

ERC 2: Tibor Erdi Jr.-Zoltan Czoko (Mitsubishi Lancer EVO X)

Abarth Rally Cup: Dariusz Polonski-Lukasz Sitek (Fiat 124 Abarth RGT)

Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του FIA ERC

Photo Credits: FIA ERC

Onboard με τον Πρωταθλητή Ευρώπης 2020, Alexey Lukyanuk

 

Ποιος από τους 7 φιναλίστ για το COTY 2021 κερδίζει τη δική σας ψήφο σαν Αυτοκίνητο της Χρονιάς;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου